Gartz (Oder)

Środa, 18 kwietnia 2018 · dodano: 18.04.2018 | Komentarze 7

Wczoraj postanowiłem że w końcu pora pojechać rowerem za granice i jak postanowiłem tak przed południem wyruszyłem chodź powinienem to zrobić ze dwie godziny wcześniej.Do Gardna jechałem tą samą drogą co dziesięć dni temu wracałem, później droga na której dawno nie byłem i miła niespodzianka bo większości do Gryfina wyremontowana poza odcinkiem w Wełtyniu gdzie ruch jest
regulowany światłami a nawierzchnia to stare płyty z wystającymi drutami i kamienie, trzeba bardzo uważać żeby kapcia nie złapać.
W Gryfinie przez most kieruję się do Niemiec z nadzieją że może droga została zrobiona ale niestety nie,po ulicy jazda nie możliwa a ścieżka też w nie najlepszej formie.
Most na wschodnią Odrą
Most na wschodnią Odrą © strus
DDR-ka do Mescherin
DDR-ka do Mescherin © strus
Ciężka przeprawa między mostami i jestem w Mescherin z którego kieruje się do Gartz ścieżką rowerową prowadząca przez malownicze tereny wzdłuż Odry.
Mescherin - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej
Mescherin - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Mescherin - kościół ewangelicko - augsburski
Mescherin - kościół ewangelicko - augsburski © strus
Leśna DDR-ka z Mescherin do Gartz
Leśna DDR-ka z Mescherin do Gartz © strus
Zapomniałem że końcowy odcinek ścieżki jest w tragicznym stanie i gdy podziwiałem Odrę i wjechałem na duży garb z asfaltu to bym z roweru spadł bo jechałem tylko podparty ale udało się na kozą zapanować i dotarłem od strony rzeki do Gartz a następnie zrobiłem rundkę po mieście aby zrobić kilka fotek.
Nad Odrą w Gartz
Gartz - Stettiner Tor - Brama Szczecińska © strus
Gartz - Ratusz
Gartz - Ratusz © strus
Trochę odczułem jazdę po okolicznych brukach a gdy wjechałem na B2 z asfaltem od razu zrobiło się lepiej dla nadgarstków a minusem był duży ruch aut.Miałem ochotę wracać przez Szczecin ale auta mnie wkurzały  o złej godzinie znalazłem się na tej drodze którą jechałem do krzyżówki z B 113 na której znajduje się stary kamienny drogowskaz.
B2 - w końcu asfalt
B2 - w końcu asfalt © strus
Stary kamieny drogowskaz
Stary kamienny drogowskaz © strus
B113 wracam do Polski i wjeżdżam na DW 120 którą przyjechałem i tą samą wracam do domu ale zanim to nastąpiło ,najpierw uzupełniam zapasy w Gryfinie i Wełtyniu

WEŁTYŃ (niem.Woltin) Kościół parafialny p.w. MB Różańcowej z pocz. XVI w
WEŁTYŃ (niem.Woltin) Kościół parafialny p.w. MB Różańcowej z pocz. XVI w © strus
Jeszcze raz musiałem pokonać budowę drogi w Wełtyniu i jadę dokładnie tą samą drogą do Bielkowa a tam odbijam na Jęczydół żeby w Morzyczynie wjechać na DDR-kę i pojechać do domu,dzień udany ale liczyłem na więcej.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,
Gryfino,Mescherin,Gartz,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,