Czerwiec, 2022

Po deszczu, Wielgowo☁️⛅️

Niedziela, 12 czerwca 2022 · dodano: 12.06.2022 | Komentarze 2

Pogoda pokrzyżowała mi dzisiejsze zaliczenie większej ilości kilometrów bo gdy się ubrałem i właśnie miałem wychodzić usłyszałem od małżonki że zaczęło mocno padać więc usiadłem i zrobiłem wpis z wczorajszej rundki i dopiero o trzynastej mogłem wyskoczyć na rower a że zrobiło się późno to mogłem zaliczyć tylko pięćdziesiątkę.Przejechałem pod polówką wiaduktu który będzie postawiony na nowo jak i trzy inne w mieście przez co są codziennie ogromne korki i pojechałem do ścieżki rowerowej przy Szczecińskiej.
Pół wiaduktu PKP
Pół wiaduktu PKP © strus

Na DDR-ce nad jezioro Miedwie spory ruch niedzielnych rowerzystów przez co jest niebezpiecznie dlatego gdy dojechałem do Zieleniewa przez Lipnik odbijam na Miedwiecko i jadę do Reptowa przez Cisewo i przed nosem zamknęły się szlabany i trzeba było swoje odstać.
Przymusowy postój  w Reptowie
Przymusowy postój w Reptowie © strus
Przejechały dwa pociągi i jadę do Niedźwiedzia a dalej obieram kierunek na Zdunowo i po przejechaniu kolejnego przejazdu kolejowego robię małe kółeczko w Wielgowie i wracam na szlak do Niedźwiedzia a dalej wracam dokładnie tą samą trasą co przyjechałem i nawet na tym samym przejeździe kolejowym w Reptowie znowu musiałem przepuścić "Smerfa"

Przymusowy postój w Reptowie po raz drugi
Przymusowy postój w Reptowie po raz drugi © strus

TRASA::
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Gajęcki Ług,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,
Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Po deszczu, Wielgowo

Zdunowo przez Kołbacz ☁️

Sobota, 11 czerwca 2022 · dodano: 12.06.2022 | Komentarze 2

Ciepły pochmurny dzień czyli super warunki do jazdy a ja ograniczony czasowo do 13.30 wyruszyłem do ścieżki rowerowej przy Spokojnej i jazda nią do Golczewa przez Giżynek i kieruje się do DDR-ki w Zieleniewie aby nią dotrzeć do DW 120 w Bielkowie zaliczając po drodze Morzyczyn i Kobylankę.
Maki w Golczewie
Maki w Golczewie © strus
Wojewódzką dojeżdżam do DDR-ki w Kołbaczu i kieruje się na prawobrzeże Szczecina ścieżką i DW119 a następnie dojeżdżam w Płoni  do DK 10 i odbijam na Zdunowo aby przy stacji PKP zawrócić i skierować się do Niedźwiedzia.
KOŁBACZ (niem.Kolbatz)Kościół Rzymskokatolicki Pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa © strus
DDR-ka wzdłuż DW 119 [Śmierdnica]
DDR-ka wzdłuż DW 119 [Śmierdnica] © strus
Z Niedźwiedzia do Reptowa jadę wydłużona droga o Motaniec aby dotrzeć do Cisewa w którym zaliczam "szufladę" do Wielichówka i wracam do Zieleniewa aby przez Lipnik wrócić do Stargardu i byłem przed czasem ,szkoda że nie pojechałem przez Grzędzice i Żarowo.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Slalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,
Zdunowo,Gajęcki Ług,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Zdunowo przez Kołbacz ☁️

50-tka przed pracą

Czwartek, 9 czerwca 2022 · dodano: 09.06.2022 | Komentarze 1

Tym razem 50-tka przed pracą którą na pewno jadę pierwszy raz w tym roku a to dzięki małżonce która musiała wcześniej wstać i mnie pogoniła z łóżka.Nie ma co się rozpisywać szczegółowo po prostu pojechałem do Golczewa przez Kluczewo tam zrobiłem "szufladę: do strefy przemysłowej następnie przez Skalin i Kunowo do Zieleniewa a tam kolejna "szuflada" do Cisewa a na koniec powrót do Stargardu przez Lipnik.

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Słotnica,burzykowo,Słotnica,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A :50-tka przed pracą

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

50-tka po pracy z plusem ⛅️

Poniedziałek, 6 czerwca 2022 · dodano: 06.06.2022 | Komentarze 0

Od jutra druga zmiana więc raczej bez roweru chodź na środę są małe plany a dziś od rana obserwowałem radar z opadami i miałem nadzieję że się sprawdzi i po jedenastej przestanie padać.Deszcz odpuścił i nieco później niż zawsze po pracy wyruszyłem do ścieżki rowerowej przy Spokojnej i do Golczewa docieram przez Giżynek a tam odbijam do Skalina i kieruję się przez Wierzchląd i Kunowo na DDR-kę w Zieleniewie nią do końca czyli przez Morzyczyn i  Kobylanke do Motańca.Następnie jadę przez Niedźwiedź do Zdunowa i robię kółeczko po Wielgowie i wracam tą samą drogą do Niedźwiedzia i kieruję się przez Reptowo do Cisewa a na koniec wracam do Zieleniewa aby przez Lipnik wrócić do Stargardu.
IC 85102 ŻUŁAWY w Reptowie
IC 85102 ŻUŁAWY w Reptowie © strus
Żadna nie chciała pozować
Żadna nie chciała pozować © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałega,Niedźwiedź,Gajecki Ług,Zdunowo,
Wielgowo,Zdunowo,Gajecki Ług,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy z plusem ⛅️☀️

• Sprzęt TREK Emonda ALR 4 - złamana rama

Sądów i Poczernin z Iwonką

Niedziela, 5 czerwca 2022 · dodano: 05.06.2022 | Komentarze 3

Po wczorajszej setce dziś rower podzielony na dwa etapy ,pierwszy to solo jazda na sześćdziesiąt kilometrów na tereny południowo-wschodnie od Stargardu gdzie dawno nie byłem.Jadę non-stop do Dolic a tam obieram kierunek na  Sądów, po drodze nie robię zdjęć i walczę z górkami i z wiaterkami.Okazało się że droga za Dolicami dostała nową nawierzchnie i jechało się super ale niestety za wioską kończy się asfalt i zaczyna droga gruntowa i dalej szosa nie da rady .
SĄDÓW (niem.Sandow)Kościół filialny p.w. św. Andrzeja Boboli z k. XVI w.
SĄDÓW (niem.Sandow)Kościół filialny p.w. św. Andrzeja Boboli z k. XVI w. © strus
OSP w Sądowie
OSP w Sądowie © strus
Śluza na Małej Inie
Śluza na Małej Inie © strus
Wracam do Dolic tam mini zakupy i  dalej tą samą drogą do Stargardu gdzie wpadam na chwile do domu aby przebrać mokre ciuchy i wyruszyć na drugi krótki etap z małżonką.
Mało mamy czasu bo na 16.30 byliśmy umówieni więc jedziemy tylko do Poczernina na 24 kilometrowa rundkę .
Iwonka w nowym komplecie
Iwonka w nowym komplecie © strus [link]

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolice,Komorowo,Sądów,Komorowo,Dolice,Morzyca,Kolin,Witkowo Pierwsze,
Witkowo Drugie,Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A : Etap I - Sądów☀️
M A P K A :Etap II z małżonką

Mescherin

Sobota, 4 czerwca 2022 · dodano: 04.06.2022 | Komentarze 4

Prawi udało mi się wyjechać planowo  i pierwsze kilometry skierowały mnie do DDR-ki w kierunku Kobylanki gdzie odbijam na Bielkowo w którym wjeżdżam na DW 120 i jadę do Starego Czarnowa przez Nieznań a tam odbijam na DDR-kę do Starego Czarnowa.
Odbijam z DW 120 na DDR-kę.
Odbijam z DW 120 na DDR-kę. © strus
W Starym Czarnowie wracam na wojewódzką 120-tkę i postanawiam jechać 50 km do przodu i ta sama droga wracać .Wybrałem Gryfino bo dawno tam nie byłem a na drodze tej przeważnie panuje mały ruch aut a na dodatek gdy dojechałem do Gardna zaliczając Glinna ,Katrno i Żelisławiec okazało się że jest nowo wybudowana DDR-ka do Gryfina z małymi jeszcze utrudnieniami przez infrastrukturę.
Kartno - nowa siedziba bocianiego gniazda.[było na kościele]
Kartno - nowa siedziba bocianiego gniazda.[było na kościele] © strus
Gardno - Nowa DDR-ka do Wełtynia.
Gardno - Nowa DDR-ka do Wełtynia. © strus
Utrudnienia na DDR-ce [RYNNA]
Utrudnienia na DDR-ce [RYNNA] © strus

Oczywiście w Wełtyniu ścieżka rowerowa już istniała ale opuszczając wioskę pojawiła się kolejna DDR-ka prowadząca do samego Gryfina z 200 m dziurą[brak DDR-ki] że trzeba jechać szosą ale może rozwiążą problem z budową.
Nowy odcinek ścieżki rowerowej przed Gryfinem
Nowy odcinek ścieżki rowerowej przed Gryfinem © strus
Do 50 km trochę brakuje więc jadę w stronę Niemiec i docieram do mostu nad Odrą Wschodnią a tam zakaz w obu kierunkach bo trwa remont drogi i jeszcze panowie stojący na chodniku informują mnie że w zeszły weekend Policja wystawiała mandaty po 1000 zł jak informacja na barierce więc miałem zawracać ale zobaczyłem że kilku bikerów pojechało więc zaryzykowałem i zaliczyłem brakujące kilometry i dotarłem do Niemiec ale stojąca niemiecka Policja przy skręcie na Meschern przestraszyła mnie i postanowiłem zawrócić.Uważam że powinno nie dotyczyć rowerzystów bo na całej długości do Niemiec DDR-ka ma nową asfaltową nawierzchnię która zastąpiła kostkę źle ułożoną z dziurami.
Zakaz ruchu w obu kierunkach i  info mandacie.
Zakaz ruchu w obu kierunkach i info mandacie. © strus
3 km do Niemiec i nowa nawierzchnia na DDR-ce
3 km do Niemiec i nowa nawierzchnia na DDR-ce © strus
Tu zawróciłem....
Tu zawróciłem.... © strus
Wracam do Gryfina robię zakupy na drogę powrotną i wracam ta sama rasą do Stargardu.

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,
Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,
Stargard.

M A P K A : Mescherin

50-tka po pracy☀️

Piątek, 3 czerwca 2022 · dodano: 03.06.2022 | Komentarze 1

Dziś już bez zawirowań pogodowych wyruszyłem po pracy do DDR-ki przy Spokojnej  aby zaliczyć standardową pięćdziesiątkę jadąc przez Giżynek do Golczewa gdzie odbijam na Skalin i przez Wierzchląd oraz Kunowo docieram do Zieleniewa gdzie kieruje się do Cisewa przez Midwiecko a po drodze przejeżdżam przez ukończony przejazd kolejowy chodź w okół drogi jest jeszcze sporo do zrobienia.
Ukończony przejazd kolejowy w Miedwiecku
Ukończony przejazd kolejowy w Miedwiecku © strus
W Cisewie zaliczam "szufladę" do Wielichówka i jadę dalej do Niedźwiedzia przez Reptowo a tam można powiedzieć kieruje się w drogę powrotną zaczynając od dojazdu do ścieżki rowerowej w Motańcu a nią do Kobylanki a dalej  już prosto do Stargardu zaliczając po drodze Morzyczyn,Zieleniewo i Lipnik.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichowko,Cisewo,Reptowo,
Kałega,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy ☀️

50-tka po pracy ⛅️

Czwartek, 2 czerwca 2022 · dodano: 02.06.2022 | Komentarze 2

Wczorajsze burze uniemożliwiły mi zaliczenie pięćdziesiątki po pracy i dziś też było zagrożenie bo gdy wracałem do domu zaczął padać deszcz ale po sprawdzeniu radaru z opadami miałem okno bez deszczu i od razu ruszyłem jak ostatnim razem do Kluczewa a następnie ścięzką rowerową wzdłuż fabryki oponiarskiej docieram do Golczewa i kieruję się przez Skalin i Kunowo do DDR-ki w Zieleniewie która jadę do Motańca przez Morzyczyn i Kobylankę.
Azalie w Motańcu
Azalie w Motańcu © strus

Zaliczam rundkę po gminie Kobylanka i wracam na Stargard standardową drogą zaczynając od Niedźwiedzia a następnie przez Reptowo do Cisewa aby skierować się do Zieleniewa na ścieżkę rowerową i nią przez Lipnik do domu a tuz przed metą zrobiło się bardzo ciemno od strony północnej.
Nowa droga w Reptowie oddana do użytku
Nowa droga w Reptowie oddana do użytku © strus
Nadchodzące z północy ciemne chmury
Nadchodzące z północy ciemne chmury © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,