Lubiana -skansen kolejowy

Piątek, 17 czerwca 2022 · dodano: 17.06.2022 | Komentarze 0

Małżonka nie dostała wolnego więc nici z weekendu nad morzem za to udało mi się dość szybko wstać zrobić zakupy i po dziesiątej wyruszyć w kierunku Choszczna a że droga z Dolic jest zamknięta to po zaliczeniu Witkowa Drugiego w Pierwszym odbijam w kierunku Piasecznika i męczę się od razu bo nawierzchnia do Radziszewa i dalej do Krępcewa nie nadaję się na rower szosowy po prostu "ser szwajcarski"
KRĘPCEWO (niem.Kremzow)Granitowa stela (Krzyż Prośby) z XVI w. wykonana przez Leopolda von Wedel. © strus
KRĘPCEWO (niem.Kremzow) Dwa słupy bramne z 1860r
KRĘPCEWO (niem.Kremzow) Dwa słupy bramne z 1860r © strus
Od Krępcewa super droga  ale tylko 2,5 km  dalej znowu tragedia i tak można powiedzieć na odcinku z Witkowa Pierwszego do Piasecznika to 7 km drogi dla gravela lub mtb,dopiero gdy wjechałem na DW 160 droga była super chodź dziś jakiś wzmożony ruch dużych aut do momentu kiedy opuszczę Choszczno poza odcinkiem nowej ścieżki rowerowej od miejscowości Pakość.
Nowa DDR-ka w miejścowości Pakość
Nowa DDR-ka w miejscowości Pakość © strus
Trzeba bedzie przetestować w strone Dobrzan
Trzeba będzie przetestować w stronę Dobrzan © strus

Kierunek do DDR-ki 20
Kierunek do DDR-ki 20 © strus
Z Choszczna miałem jechać do DDR-ki 20 przez Stawin i Glężno ale po drodze mijam rowerzystę który mnie informuje że tam droga chwilowo zamknięta więc zawracam i do ścieżki jadę jak pierwszym razem przez Koplin.
Wjazd na DDR-kę od strony miejscowości Koplin
Wjazd na DDR-kę od strony miejscowości Koplin © strus
Moim głównym celem dzisiejszej rundki jest Lubiana gdzie jest mini skansen kolejowy a drugim zaliczyć setkę co po skróceniu drogi bo  za Lubianą odbijam do Płotna bo skończyło mi się picie i okazało się że sklep zamknięty więc jadę DW 151 i po chwili odbijam na Sułkowo.
LUBIANA  (niem.Libbehne) Skansen kolejowy
LUBIANA (niem.Libbehne) Skansen kolejowy © strus
LUBIANA (niem.Libbehne) Stacja lini kolejowej nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn.
LUBIANA (niem.Libbehne) Stacja lini kolejowej nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn. © strus
LUBIANA (niem.Libbehne)Parowóz  Ty2-269 z 1942r i lokomotywa manewrowa Ls 40 254
LUBIANA (niem.Libbehne)Parowóz Ty2-269 z 1942r i lokomotywa manewrowa Ls 40 254 © strus
W Sułkowie wiedziałem że sklepu nie ma ale w kolejnych dwóch wioskach tak że nic nie kupiłem bo były czynne do 11-tej a później od 16-tej.I tak o suchym pysku musiałem wytrzymać aż do Dolic gdzie na miejscu zaliczyłem 0,5 l i w drogę zabrałem 0,7l.
DOBROPOLE PYRZYCKIE (niem.Dobberphul)Nagrobki rodziny Rechholtz
DOBROPOLE PYRZYCKIE (niem.Dobberphul)Nagrobki rodziny Rechholtz © strus

"Wiatraki" przed Dolicami © strus
Po zakupach wiedziałem że nie mogę od razu wracać do domu bo licznik nie pokarze mi stówki,więc gdy z powrotem byłem w Witkowie Drugim pojechałem do DDR-ki w Kluczewie a nią do Golczewa gdzie skierowałem się do Stargardu zaliczając po drodze Giżynek

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Radziszewo,Krępcewo,Rzeplino,Bralęcin,Piasecznik,DW 160,Pakość,Choszczno,Koplin,DDR 20,
Lubiana,Płotno,DW 151,Sułkowo,Brzezina,Dobropole Pyrzyckie,Dolice,Morzyca,Kolin.Witkowo Pierwsze,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,