Lipiec, 2020

Tour de Miedwie

Piątek, 3 lipca 2020 · dodano: 03.07.2020 | Komentarze 6

Drugi dzień wolnego wykorzystałem na jazdę wokół jeziora Miedwie z małym plusem do czego wykorzystałem Vipera bo Speeder nie dał by rady na niektórych odcinkach trasy.Aby wjechać na trasę maratonu MTB w Wierzchlądzie pojechałem DDR-ka do Golczewa przez Giżynek a następnie przez Skalin.Pogoda taka sama jak wczoraj więc jazda na początku była ciężka do miejscowości Młyny a w Koszewie wjechałem na drogę do Wierzbna która kiedyś była szutrowa teraz jest "kamienna" a na koniec brukowa odcinek między nimi był kiedyś żużlowy ale już nie dziś.
KOSZEWO (niem.Gross Küssow) Pałac z 2 pol. XIX w.
KOSZEWO (niem.Gross Küssow) Pałac z 2 pol. XIX w. © strus

Droga z Koszewa do Wierzbna
Droga z Koszewa do Wierzbna © strus
Rzadko bywa że jak jestem w Wierzbnie to nie zajeżdżam nad jezioro Miedwie bo w tym miejscu jest zawsze spokojnie i super czysta woda po prostu takie urocze miejsce a następnie ruszyłem w kierunku DW 106 przez Giżyn a po zaliczeniu Okunicy zjeżdżam z wojewódzkiej i po kiepskich nawierzchniach jadę do miejscowości Młyny przez Ryszewo i Turze.
WIERZBNO (niem.Werben) Nad jeziorem Miedwie
WIERZBNO (niem.Werben) Nad jeziorem Miedwie © strus
TURZE (niem.Horst) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Gdy ruszyłem w kierunku Giżyna jechałem drogą między drzewami które chroniły mnie od wiatru a później ciężki odcinek z płyt jumbo przeważnie pokonywałem go jadąc między płytami ale dziś przeszkadzała trawa a po wyjechaniu z pod drzew odcinek z rozjechanymi płytami do Komorówka.
W drodze do Giżyna
W drodze do Giżyna © strus
Giżyn (niem. Giesenthal) Most z kamienia polnego pochodzący z 1872r
Giżyn (niem. Giesenthal) Most z kamienia polnego pochodzący z 1872r © strus
Najlepszy odcinek drogi do Komorówka
Najlepszy odcinek drogi do Komorówka © strus
Jadąc już asfaltem do Dębiny sprawdziłem godzinę i postanowiłem wydłużyć rundkę ale zastanawiałem się nad wyborem kierunku a ostatecznie jadąc DDR-ką postanowiłem pojechać nią do końca czyli do Śmierdnicy z pauza na batona przy ławeczce.

Nowy komplet od Quest © strus
Oset (potocznie)
Oset (potocznie) © strus
Gdy DDR-ka się skończyła wjechałem na DW119 do Płoni a po zaliczenia odcinka wzdłuż DK 10 kieruje się do szutrówki w okolicy Zdunowa którą docieram do Niedźwiedzia a dalej przez Reptowo i Cisewo docieram do dojazdu pożarowego 36 i kieruję się z przyzwyczajenia do DDR-ki w Zieleniewie którą wracam do domu a mogłem zaliczyć drogę leśną do Grzędzic i dopiero wrócić na obiad bo miałem jeszcze trochę czasu.
Szutrówka do Niedźwiedzia
Szutrówka do Niedźwiedzia © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Koszewko,Koszewo,Wierzbno,Grędziec,Okunica,Ryszewo,Turze,Młyny,Ostrowica,
Giżyn,Komorówko,Dębina,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Tour de Miedwie

Fragment Blue Velo

Czwartek, 2 lipca 2020 · dodano: 02.07.2020 | Komentarze 4

Opady deszczu uniemożliwiły mi wczoraj rozpocząć kolejnego miesiąca na rowerze ale przed pracującym weekendem ma dwa dni wolne więc zanim małżonka wróci z pracy wykorzystam wolny czas na zaliczenie rundek ,dziś postanowiłem dojechać do nowej DDR-ki z Gryfina do do Trzcińska-Zdroju licząca ok. 46km stanowi jeden z etapów będącego obecnie w budowie międzywojewódzkiego szlaku Blue Velo prowadzącego z północnej części województwa zachodniopomorskiego, gdzie w miejscowości Międzyzdroje łączy się z nadmorską trasą rowerową EuroVelo10, w kierunku granicy z z Niemcami . W terenie przyporządkowany jej został numer 3.Ale zanim tam dojechałem to na początku skierowałem się do DDR-ki przy Szczecińskiej i zjechałem z niej w Morzyczynie udając się do DW 120 w Bielkowie i dojechałem do kolejnej DDR-ki w Kołbaczu którą samotnie pokonałem do Starego Czarnowa a tam wjechałem na drogę prowadzącą do Pyrzyc czyli DW 119. Z wojewódzkiej zjechałem na Chabowo i skierowałem się przez Linie do Swochowo.
SWOCHOWO (niem.Schwochow) Dwór został zbudowany w 1829 roku.
SWOCHOWO (niem.Schwochow) Dwór został zbudowany w 1829 roku. © strus
SWOCHOWO (niem.Schwochow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Swochowo zaliczone i po przejechaniu nad S3  zaliczam Dołgie i Borzym aby dotrzeć po 50 km do ścieżki rowerowej która jest częścią tytułu dzisiejszej rundki i od razu widzę w obu kierunkach spory ruch rowerzystów.
Dołgie (niem. Langenhagen) Zabudowania folwarczne
Dołgie (niem. Langenhagen) Zabudowania folwarczne © strus
Borzym - wjazd na Blue Velo
Borzym - wjazd na Blue Velo © strus
Wirówek - zjazd z  Blue Velo
Wirówek - zjazd z Blue Velo © strus
Po krótkim pobycie na nowej ścieżce rowerowej w Wirówko zjeżdżam i kieruje się do DDR-ki w Wełtyniu przez Wirów i w końcu po 60 km zacząłem jechać w przychylnych dla mnie warunkach bo wcześniej to walka z kiepskimi nawierzchniami [oprócz DDR-ki] i z wiatrem a słońca prawie nie widziałem chodź w Wełtyniu przywitały mnie nieciekawe chmury.
Wełtyń - ciemne chmury
Wełtyń - ciemne chmury © strus
Michuusowa miejscówka do zdjęcia
Michuusowa miejscówka do zdjęcia © strus
DDR-ką jadę prawie do Gardna a tam wjeżdżam na DW 120 która doprowadzi mnie ponownie do Starego Czarnowa a po drodze mini przerwa na zakupy w Żelisławcu i powrót na ścieżkę rowerową do Kołbacza a następnie przez Nieznań melduję się w Bielkowie.
Konie w Glinnej
Konie w Glinnej © strus
Żniwa w Glinnej
Żniwa w Glinnej © strus

W Bielkowie wjeżdżam na ścieżkę rowerową i przez Kobylankę wracam prosto do Stargardu.Mapka z błędem od Bielkowa bo pojechałem przez Kobylankę a nie przez jezioro Miedwie .

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Będgoszcz,Chabowo,Nowe Linie,Linie,Swochowo,Dołgie,Borzym,Chwarstnica,
Wirówek,Wirów,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.