Pierwsze bociany⛅️

Sobota, 16 marca 2024 · dodano: 16.03.2024 | Komentarze 2

Kolega mi powiedział że widział tydzień temu bociana w Lubowie tego  dnia dwukrotnie byłem w tej okolicy ale ptaka nie widziałem  a dziś po sześciu dniach pracy postanowiłem sprawdzić tą wiadomość,na początku pojechałem DDR-ką do Żarowa sprawdziłem gniazdo było pustę wracam aby odbić na Lubowo i kieruję się do Poczernina przez Rogowo w którym zawsze spotykam pierwszego bociana .Niestety gniazdo puste ale gdy opuszczałem Rogowo spłoszyłem bociana który stał przy drodze,zostawiłem rower i poszedłem w kierunku gdzie odleciał bocian i był około 300 metrów od mnie dlatego zdjęcie kiepskie ale jest.
Pierwszy bocian w 2024 r w Rogowie
Pierwszy bocian w 2024 r w Rogowie © strus
Polowanie udane i jadę do Poczernina w którym wjeżdżam na polną drogę która nagle po przejechaniu pod DW 142 kończy się bo ktoś zaorał drogę i musiałem jechać polem do DP 27 którą dojechałem do małej wioski o nazwie Dąbrowica.
Przejazd pod DW 142 w okolicy Poczernina
Przejazd pod DW 142 w okolicy Poczernina © strus
Zaorana droga do DP 27
Zaorana droga do DP 27 © strus
Dojazd pożarowy 27 e kierunku Dąbrowicy
Dojazd pożarowy 27 e kierunku Dąbrowicy © strus
DĄBROWICA (niem.Damerfitz, Damerbitze)Kościół filialny p.w. NSPJ, zbudowany w latach 1879 – 1880 © strus
Kolejny etap  to dojazd do Różnowa Nowogardzkiego a tam niespodzianka kolejny bocian,objechałem kościół i skierowałem się do Przemocza drogą wojewódzką 141 gdzie pięknie kwitły magnolie też jakoś wcześnie.
Rożnowo Nowogardzkie drugi bocian w 2024 r.
Rożnowo Nowogardzkie drugi bocian w 2024 r. © strus

Magnolie w Przemoczu
Magnolie w Przemoczu © strus

Z DW 141 zjeżdżam tam gdzie kiedyś był las w okolicy krzyżówki z DW142 i kieruję się do Sowna aby wjechać na DP 36 i dojechać do lapidarium w Cisewie a na koniec został przejazd do DDR-ki w Zieleniewie i ucieczka przed zapowiadanym deszczem który złapał mnie 30 metrów przed domem,ale gdybym nie zajechał do kolegi do sklepu to by się udało całkiem na sucho.
Ciepło było [13'] ale gdy deszcz ustał temperatura spadła do ośmiu stopni a jutro ponoć cztery ma być i powrót nocnych przymrozków.
Tu był las,krzyżówka DW 141 Z DW 142
Tu był las,krzyżówka DW 141 Z DW 142 © strus
DP 36 w oklicy Sowna
DP 36 w okolicy Sowna © strus
Nadchodzący deszcz w okolicy Zieleniewa
Nadchodzący deszcz w okolicy Zieleniewa © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DP 27,Dąbrowica,Rożnowo Nowogardzkie,Przemocze,Sowno,