Maj, 2018

Piątek, 11 maja 2018 · dodano: 11.05.2018 | Komentarze 5

Ciężko mi dziś było się zmobilizować do wyjazdu po pracy, czułem zmęczenie po ostatnim maratonie, na osiem dni pracowałem siedem.Jutro chyba sobie w końcu odpocznę od wszystkiego a dziś ledwo wyjechałem i gdy zwróciłem uwagę panu z Fiata że tu jest ścieżka rowerowa ten mi odpowiedział że to nie jego wina że ma szerokie auto ??? i on może.
Chamskie parkowanie na DDR-ce
Chamskie parkowanie na DDR-ce © strus
Wkurzył mnie cham i z tego wszystkiego nie skręciłem na Grzędzice, więc pojechałem do Poczernina przez Lubowo i Rogowo a następnie po dziurawej szosie kieruję się na remontowaną "Chociwelkę"
Droga z Poczernina do DW 142
Droga z Poczernina do DW 142 © strus
Po nowej nawierzchni aż chce się jechać do krzyżówki z DW141 nawierzchnia ścierna położona a na krzyżówce kumulacja pracowników,mi się udaje ominąć całą grupę i pojechać dalej do wiaduktu na Strumiany gdzie zjeżdżam do wioski aż do leśniczówki.

"Chociwelka" nad Iną © strus
Leśniczówka w Strumianach
Leśniczówka w Strumianach © strus
Przy leśniczówce zawracam i ponownie wjeżdżam na remontowaną drogę i jadę nią w kierunku węzła Rześnica aż do dojazdu pożarowego nr 35 a tam zawracam i kieruję się na Sowno.
Remontowana
Remontowana "Chociwelka" © strus

Zanim zawitałem w Sownie musiałem przemęczyć kilometrowy odcinek drogi typu łata obok łaty a na nich kolejna łata.Mimo że było około 15-tej ruch na drodze bardzo mały i na dodatek dziś piątek.Do Żarowa wracam przez Smogolice a następnie przez Grzędzice jadę do DDR-ki w Lipniku a nią do Stargardu.Na Ceglanej nieoczekiwanie bardzo duży korek więc zawracam i przez Oś.Chopina jadę do ulicy Szczecińskiej i przeciskam się między robotnikami na budowie nowego ronda i pod wyłączonym wiaduktem kolejowym .
Droga z Grzędzic do Lipnika
Droga z Grzędzic do Lipnika © strus

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,DW142,Strumiany,DW142,Strumiany,Sowno,Smogolice,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.
MAPKA : 50-tka po pracy.

Czwartek, 10 maja 2018 · dodano: 10.05.2018 | Komentarze 2

Trudno coś napisać jak w tym tygodniu po raz trzeci zaliczam pięćdziesiątkę po pracy na bardzo zbliżonej trasie po gminie Kobylanka i oczywiście zaczynając od DDR-ki na Żarowo.Dziś zanim zawitałem na kolejnej DDR-ce w Lipniku musiałem odstać na światłach a później już do końca ścieżki rowerowej aż do stacji paliw w Motańcu.

Z DDR-ki zjeżdżam do Motańca po pokonaniu wiaduktu nad S10 i kieruje się bezpośrednio do Reptowa a później jadę do końca szosy w Niedźwiedziu gdzie zawracam i po rundce wewnątrz wioski wracam przez Kałęgę do Motańca i ponownie tym samym odcinkiem jadę do Reptowa gdzie kieruję się do Kobylanki żeby wrócić na DDR-kę do Stargardu i dystans zaliczony w upalny dzień ale jutro ma być chłodniej.

Plac Zgody w Kobylance
Plac Zgody w Kobylance © strus
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,

Po setkę .

Środa, 9 maja 2018 · dodano: 09.05.2018 | Komentarze 3

Mimo wolnego od pracy miałem inne zajęcia zlecone przez małżonkę ale szybko się z nimi rozprawiłem i po załatwieniu jeszcze spraw na mieście ruszyłem w stronę Goleniowa standardową drogą przez Sowno i Podańsko ścigając się z czarnym gościem.
Wyscig z czarnym gościem
Wyścig z czarnym gościem © strus
Tarnówko (niem.Lüttenhagen) Wieża kościelna z XV w
Tarnówko (niem.Lüttenhagen) Wieża kościelna z XV w © strus
Gdy już byłem w Goleniowie pojechałem inną droga niż to robię przeważnie i od razu trafiłem na roboty na drodze gdzie nawierzchnia była wyfrezowana a ja na wąskich oponach przez co się ciężko jechało i kolejny odcinek to droga brukowa o nie to akurat zapomniałem.
Początkowo pomyślałem żeby może zawitać kolejny raz do Stepnicy ale dziś był chyba wyjątkowo duży ruch na DW 111 i po pokonaniu
wiaduktu nad S 3 odbiłem na nową drogę prowadzącą do Łozienicy przez Domastryjewo i zawitałem na DDR-ce w strefie przemysłowej.
Dinuś w Goleniowie
Dinuś w Goleniowie © strus
DDR-ka do Lubczyny
DDR-ka do Lubczyny © strus

Wjeżdżając do Lubczyny zacząłem poszukiwać jakiegoś sklepu w którym mógłbym bezpiecznie zakupić kolejne butelki z napojami na dalszą drogę ale na próżno bo wszystko zamknięte więc zajechałem nad plażę i przez marinę zawitałem na szutrowej DDR-ce którą pojechałem do Czarnej Łąki.
Plaża w Lubczynie
Plaża w Lubczynie © strus
Marina w Lubczynie
Marina w Lubczynie © strus

Jadąc szutrówką wzdłuż J.Dąbie przepiękne widoki ale jakieś drzewa bardzo pyliły pełno latało upierdliwej "waty" która przyklejała się do ust i powiewało na odkrytych odcinkach.Jeszcze musiałem pokonać trzy przeszkody których ostatnim razem nie było ale widziałem w relacji u Michała [Michuss] z dnia trzeciego maja i nadal były.
Jezioro Dąbie
Jezioro Dąbie © strus
Zapora drewniana na DDR-ce
Zapora drewniana na DDR-ce © strus

Isotonik się skończył a ja nadal nie mogę nic kupić bo w Czarnej Łące i Pucicach wszystkie sklepiki zlikwidowane ponoć przez biedre w Załomiu w którym przy wyjeździe w końcu udało się i od razu na miejscu jedna butelka i dwie na drogę.Droga do ronda w bardzo kiepskim stanie ale później to bajka prawie do Wielgowa.
Korki na S3 przy węźle Dąbie
Korki na S3 przy węźle Dąbie © strus
Z Wielgowa obrałem kurs na DK 10 przez Zdunowo i Płonię a później wjeżdżam na DDR-kę w Motańcu którą wracam do Stargardu.
Po 80 km  zauważyłem jakiś problem z siodełkiem , nagle stało się bardzo niewygodne i nie mogłem nic zrobić bo kostka z kluczami została w Viper-ze. Miałem to zrobić po przyjeździe ale spotkałem małżonkę wracającą do domu i mnie zagadała i zapomniałem.Pogoda sprzyja i mam ochotę na kolejne pięćdziesiątki na dwa kolejne dni chodź ponoć jutro mają być burze.
DK 10 w Płoni
DK 10 w Płoni © strus
Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Domastryjewo,Łozienica,Smolno,Lubczyna,
Czarna Łąka,Pucice,Załom,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Płonia,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Po setkę .

Wtorek, 8 maja 2018 · dodano: 08.05.2018 | Komentarze 3

Jak wczoraj po pracy musiałem wykorzystać wspaniałą słoneczną pogodę i temperaturę która wynosiła 26 stopni i pierwsze kilometry były prawie takie same gdy przyjechałem do Kobylanki oczywiście przez Żarowo i Lipnik a tam odbiłem na Reptowo i w końcu trochę bliżej podeszły alpaki w okolicach Grzędzic.
Alpaki w okolicy Grzędzic
Alpaki w okolicy Grzędzic © strus
Z Reptowa skierowałem się na Wielichówko przez Cisewo gdzie droga leśna wyremontowana rok temu co raz w gorszym stanie,pojawiło się wiele dziur groźnych dla wąskich opon a tam nawrotka .
Bzy w Cisewie
Bzy w Cisewie © strus

Wróciłem do Reptowa ale zanim udałem się do Kobylanki na ścieżkę rowerową zajechałem jeszcze pod drugi przejazd kolejowy żeby zajrzeć na stację kolejową a później do domu a jutro wolny dzień .....ale od pracy.
Reptowo Główne
Reptowo Główne © strus

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,
M A P K A : 50-tka po pracy

Poniedziałek, 7 maja 2018 · dodano: 07.05.2018 | Komentarze 2

Ostatni weekend w pracy i na dodatek w nietypowych godzinach i gdy o siedemnastej wracałem nie miałem już ochoty na rower ale za to dziś gdy skończyłem o 12.30 to szybki powrót do domu ,przebranie i już jadę DDR-ką do Żarowa tym razem Speedere-m. Jechałem jakoś zamyślony i skoncentrowany na drodze i nie rozglądałem się żeby coś uwiecznić ,dopiero gdy dojechałem do Cisewa ale okazało się że wyszły kiepsko bo nie zauważyłem że obiektyw był zaparowany .W Cisewie nawrotka i przez Reptowo wracam do DDR-ki w Kobylance a nią do Stargardu a następnie do domu.Pogoda sprzyja więc jutro też mam w planach na standardową pięćdziesiątkę po pracy.

Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Reptowo,Kobylanka,
M A P K A :50-tka po pracy ☀

• Kalorie 1905kcal

Piątek, 4 maja 2018 · dodano: 04.05.2018 | Komentarze 5

Dużym błędem dzisiejszego dnia było że dałem się po pracy namówić na obiad i zaraz po nim poszedłem wykręcić pięćdziesiątkę po pracy i zarazem po posiłku co odczuwałem przez pierwsze pół dystansu.Bez żadnych planów na trasę wyruszyłem standardowo przez DDR-kę na Żarowo do Grzędzic a następnie zawitałem na DDR-ce w Lipniku i znowu udało mi się pokonać powstające rondo bez postoju i zawitałem na promenadzie nad J.Miedwie zobaczyć jak tam prace z nowym chodnikiem,w końcu się ruszyło.
Nowy chodnik nad J.Miedwie w Zieleniewie
Nowy chodnik nad J.Miedwie w Zieleniewie © strus
Molo nad J.Miedwie w Zieleniewie
Molo nad J.Miedwie w Zieleniewie © strus
Następnie udałem się wzdłuż jeziora do Jęczydołu gdzie zawitałem na dziurawym asfalcie aby zrobić rundkę po gminie Kobylanka zaczynając od dojazdu do Kobylanki przez Bielkowo a następnie kieruje się do Reptowa przez Motaniec i Niedźwiedź.
Okolice Jęczydołu
Okolice Jęczydołu © strus
Dzisiejszego dnia ubrany na "krótko" nie czułem komfortu termicznego jedynie w momentach gdy słoneczko świeciło czego miałem może ze 20 %. Przydały by mi się rękawki bo w nogi było OK a wystarczyło je wrzucić do tylnej kieszeni.W Reptowie trafiłem na procesję i mimo eskorty Policji ominąłem ją po trawniku za co funkcjonariusz mi pogroził palcem.Z Reptowa wracam do Kobylanki na ścieżkę rowerową a nią do domu na zasłużony odpoczynek tym razem przy TV.
Zjazd z nad S 10 między Zieleniewem a Lipnikiem
Zjazd z nad S 10 między Zieleniewem a Lipnikiem © strus
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,

M A P K A :50-tka po pracy

Zakończenie weekendu

Czwartek, 3 maja 2018 · dodano: 03.05.2018 | Komentarze 4

Miałem mieć ośmiodniowy weekend ale skróciłem go o jeden dzień bo idę za koleżankę do pracy jutro a dziś małżonka oznajmiła przy śniadaniu że też chce na rower więc że miałem wrócić o 13,30 na obiad wybrałem Speeder-a i ruszyłem przez Witkowo Drugie do Kluczewa gdzie nagle zaczął kropić deszcz który mnie nieco przestraszył a nie sprawdzałem prognozy pogody i nie pojechałem na Warnice tylko z powrotem do Stargardu przez Golczewo i Giżynek.
Witkowo Drugie (niem.Wittichow) Kościół filialny p.w. MB Różańcowej z XV w.
Witkowo Drugie (niem.Wittichow) Kościół filialny p.w. MB Różańcowej z XV w. © strus
Gdy wyjeżdżałem termometr wskazywał 14 stopni to ubrałem długie spodnie i bluzę ale gdy przejechałem DDR-kę do Żarowa a następnie wyjechałem z pod drzew w Smogolicach pokazało się słoneczko i od razu zrobiło się cieplej,w miarę było jeszcze na drodze do DW 142 w okolicy Strumian.
Remontowany wiaduk w okolicy Strumian
Remontowany wiadukt w okolicy Strumian © strus
Jadąc remontowaną "Chociwelką" spóźniłem się minimalnie przy Inie na spływ pontonowy gdybym patrzał na lewo to i zdjęcie udało by się zrobić szybciej a ja obserwowałem stado sarenek jak podchodzą do rzeki i bez skuteczni chciałem blisko podjechać.
Pontony na rzece Ina
Pontony na rzece Ina © strus
Pierwszy raz zawitałem na remontowanej wojewódzkiej używając Speedera ,będę musiał jeszcze zaliczyć całą drogę zanim oddadzą to samochodom bo już teraz na całym odcinku jest nawierzchnia asfaltowa nawet dziś mimo święta za wiaduktem przy Siwkowie prace trwały a ja byłem zmuszony niestety odbić na Małkocin a miałem ochotę "Chociwelką" dojechać do Storkówka.

"Chociwelka" w okolicy Poczernina © strus
Praca wrze mimo że Święto 3-go Maja
Praca wrze mimo że Święto 3-go Maja © strus
Rzepak w okolicy Siwkowa
Rzepak w okolicy Siwkowa © strus
Rzepak w okolicy Klępina
Rzepak w okolicy Klępina © strus
Przez Małkocin i Klępino wracam do Stargardu i melduje się o czasie na mecie pierwszego etapu,po zaliczeniu smacznego obiadku oraz po zmianie roweru na Vipera w towarzystwie małżonki pojechaliśmy na początku przez Giżynek i Golczewo do strefy przemysłowej w Kluczewie  bo małżonka chciała zobaczyć jak powstaje jej nowy obiekt gdzie od wakacji ma się przenieść i zamiast trzech kilometrów do pracy będzie miała dziesięć.
Nowa siedziba zakładu małzonki
Nowa siedziba zakładu małżonki © strus
Oczywiście na drugi etap przebrałem się w krótkie gatki i koszulkę bo zrobiło się trochę cieplej a mianowicie temperatura wzrosła do 18 stopni i po oględzinach małżonki firmy ruszyliśmy w stronę Warnic przez Burzykowo a następnie chciałem pokazać małżonce duże ilości rzepaku w okolicach Dębicy i Koszewka.
Rzepak w okolicy Koszewka
Rzepak w okolicy Koszewka © strus
Miłe warunki dla małżonki skończyły się w Dębicy teraz aż do Zieleniewa musiała walczyć z wiatrami z przerwą w Koszewku na mały odpoczynek dla bolących nadgarstków przez które ogranicza jeżdżony dystans.
Droga w Koszewku
Droga w Koszewku © strus
W drodze do Wierzchlądu
W drodze do Wierzchlądu © strus
Przed Kunowem dojeżdżamy do sporej rodzinnej wycieczki gdzie najmłodsi krzyczą że chcą już obiecane lody :) ,coś za coś ciekawe ile kilometrów musiały przejechać.W Zieleniewie wjeżdżamy na DDR-ke i kierujemy się do Stargardu a przed Lipnikiem się rozdzielamy bo ja pojechałem przez Lipnik sprawdzić czy coś robią z drogą i łączymy się ponownie przy rondzie na obrzeżach Stargardu.Siedem dni wykorzystałem na aktywne wypoczynek w tym sześć na rower a jedynie wczorajszy dzień na 14 -to kilometrowy spacer po Szczecinie.

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Strumiany,Siwkowo,Małkocin,Klępino,
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
MAPKA I ZDJĘCIA : Etap I- Merida Speeder - SOLO
MAPKA I ZDJĘCIA: Etap II:Kellys Viper plus Iwonka

Wietrznie

Wtorek, 1 maja 2018 · dodano: 01.05.2018 | Komentarze 8

Wczorajsze wianie to nic w porównaniu do dzisiejszego a dziś zamiana roweru na Speeder-a i gdy wjechałem na DDR-kę do Żarowa to dopiero poczułem wiatr ale plusem tego będzie że w okolicy J.Miedwie nie będzie dużo niedzielnych rowerzystów bo tacy w większości unikają wietrznej pogody.Pierwszy ciężki odcinek to z Żarowa do Lipnika kiedy non stop jechałem pod czołowy bardzo silny wiatr a na dodatek po dziurawej nawierzchni.W Lipniku udało mi się przedostać do DDR-ki bez przymusowego postoju spowodowanego budową ronda i jadę nią do Kobylanki gdzie odbijam na Reptowo żeby przez Cisewo dotrzeć do Wielichówka z przymusowym postojem przez szlabanem kolejowym który ponoć ma być zlikwidowany :(
Niebieska strzała w Reptowie
Niebieska strzała w Reptowie © strus
Wielichówko
Wielichówko © strus
Wielichówko pora na mini przerwę żeby się dowiedzieć czy małżonka pojedzie ze mną na małą rundkę i porządne nawodnienie puszeczką Oshee ,wiadomość negatywna "sam się męcz z tym wiatrem". Postanowiłem szybko wrócić żeby żonce nie było smutno samej do DDR-ki w Motańcu pojechałem przez Niedźwiedź a po drodze w Reptowie spotkałem zaskrońca a w całej okolicy Reptowa bardzo dużą ilość kwitnącego bzu.
Reptowo - Zaskroniec zwyczajny
Reptowo - Zaskroniec zwyczajny © strus

Zaskrońca zrobiłem tylko jedno zdjęcie bo gdy poczuł tylko trawę i już go nie było a ja gdy dojechałem do ścieżki rowerowej wróciłem nią do Stargardu i pozostały wolny czas wykorzystałem na rundkę po mieście.
Stargard,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,Reptowo,Niedźwiedź,Kałęga,