Gartz (Oder) i nowy rekord.

Sobota, 22 czerwca 2013 · dodano: 22.06.2013 | Komentarze 2

Przed wyjazdem przeglądałem bikestats.pl i zobaczyłem że 4gotten wybiera się do Schwedt ja też mam zamiar dojechać do tej mieściny ale dziś, jak zwykle brak czasu więc dotarłem tylko do Gartz.Po drodze wypatrywałem niebieskiej T2 Daniela ale jakoś się nie spotkaliśmy.Po przekroczeniu mostu w Gryfinie zauważyłem robotników na ścieżce rowerowej i miałem nadzieje że ją naprawiają od strony niemieckiej a nie od polskiej.Teraz można spokojnie jechać nawet 30 km/h i było komfortowo.
Tym razem do Gartz nie jechałem ścieżką wzdłuż Odry tylko ulicą 113 a następnie w lewo Stettiner Chaussee do centrum.
Gartz (Oder) © strus

W mieście zrobiłem małe kółko w bardzo turystycznym tempie mijając grupę ponad 20-stu rowerzystów i małymi przerwami na kilka fotek.
Gartz (Oder) - Stettiner Tor [Brama Szczecińska] © strus

Pension u. Gaststätte Schill-Eck, Pommernstraße, Gartz © strus

I jeszcze jedna fotka , jest to kościół ewangelicki św. Stefana zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku w stylu gotyckim. Zniszczony w 1945 r., zachowany chór i transept.
Gartz (Oder) - kościół ewangelicki św. Stefana © strus

Cała drogę jechałem pod wiatr najgorzej było po stronie niemieckiej , gdy znalazłem się nad Odrą w Gratz zmieniłem decyzje co to powrotu ta sama drogą i pojechałem ścieżką wzdłuż Odry myśląc że 4gotten może wyjechał później niż ja to byśmy się spotkali ale myliłem się.Jadąc ścieżką nagrałem krótki filmik który ma zachęcić żonę do wycieczki na niemiecką stronę.W Mescherin jechałem górą a nie blisko Odry ścieżką , tam ostatnia fotka kościółka.
Mescherin, Kościół © strus

Wyjeżdżając z Gryfina spotykam troje rowerzystów ze Stargardu których wcześniej wyprzedzałem na odcinku Kołbacz Stare Czarnowo.Jadąc myślałem że oni przez Stare Czarnowo i Dębinę będą wracać do Stargardu a tu niespodzianka.W grupie tej były dwie starsze Panie i Chłopak na "CUBE" często go widzę wyjeżdżającego z Oś.Chopina który jechał do Szczecina na Święto Cykliczne.Teraz tylko mi pozostał szybki powrót do domu bo małżonka kończy prace o 14-tej i pewnie będzie głodna.
Wracając spotkałem małżonkę oczekującą na autobus przy dużym Tesco.
PS.
Zapomniałem dodać że pobiłem swój rekord prędkości , oczywiście na tym samym odcinku drogi czyli:Stare Czarnowo-Kołbacz.
Mój rekord prędkości © strus

Trasa:Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Gartz,Mescherin,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.