Na wschód

Niedziela, 21 lipca 2019 · dodano: 21.07.2019 | Komentarze 2

Wystartowałem prawie o tej samej godzinie co wczoraj i ruszyłem na wschodnie tereny po których za bardzo nie lubię jeździć ze względu na jakość dróg które w większości są bardzo kiepskie .Dojechałem do DDR-ki wzdłuż DK20 którą dojechałem do Świętego gdzie pojechałem po raz pierwszy nad S10 na łąki gdzie rzeka Ina ma swoje rozlewisko wiosną.Droga gruntowa  dobra do momentu wjechania na płyty jumbo którymi dojechałem pod Tychowo ale za to na pocieszenie widziałem duże ilości par żurawich ,bocianów,czapli oraz ponad dziesięć zajęcy .... i stado krów , niestety żurawie i czaple były za szybkie dziś dla mnie i nie udało mi się ich uwiecznić.
Kładka nad S10 - Święte
Kładka nad S10 - Święte © strus

Stadko krów i bociany
Stadko krów i bociany © strus
Zajace ,których dzis widziałem bardzo dużo
Zające ,których dziś widziałem bardzo dużo © strus
Droga z płyt jumbo łączących Tychowo z Krąpielem miałem zaszczyt pokonać tylko raz ,dziś to zrobiłem po raz drugi i chyba ostatni,płyty uszkodzone ,zarośnięte ,poprzechylane trzeba ostrożnie i po woli pokonywać trasę aż do pojawienia się drogi z płyt betonowych przed Krąpielem aż w końcu wjeżdżam na szosę w Krąpielu po której jedzie się bezpieczniej i lżej.
Droga do Krąpiela
Droga do Krąpiela © strus

KRĄPIEL (niem.Schöneberg)Pomnik poległych w I wojnie światowej
KRĄPIEL (niem.Schöneberg)Pomnik poległych w I wojnie światowej © strus
Kolejny odcinek trasy to dojazd do miejscowości Żukowo gdzie ponownie wjeżdżam na drogę z płyt betonowych która poprowadzi mnie do Sadłowa która już jechałem ale wtedy była pozalewana wodą a dziś oprócz kilku dziur było OK.
ŻUKOWO (niem.Suckow an der Ihna) Kościół filialny p.w. św. Antoniego z XV w.
ŻUKOWO (niem.Suckow an der Ihna) Kościół filialny p.w. św. Antoniego z XV w. © strus
Droga do Sadłowa
Droga do Sadłowa © strus
Z Sadłowa dojechałem do krajowej 10 której w tych okolicach bardzo nie lubię między innymi przez czeste wypadki samochodowe więc przejechałem na druga stronę obierając kierunek na Marianowo zaliczając po drodze  Słodkowo,Brudzewice i Barzkowice.
SŁODKOWO (niem.Gross Schlatikow) Kościół filialny p.w. św. Józefa z XV w.
SŁODKOWO (niem.Gross Schlatikow) Kościół filialny p.w. św. Józefa z XV w. © strus
BRUDZEWICE (niem.Brusewitz ) Nagrobek na poniemieckim cmentarzu
BRUDZEWICE (niem.Brusewitz ) Nagrobek na poniemieckim cmentarzu © strus
BARZKOWICE (niem.Barskewitz)Kościół parafialny p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła z XIX w. © strus
Jezioro Marianowskie
Jezioro Marianowskie © strus
Pusto nad jeziorem a ja jadę dalej zaczynając od dojazdu do Pęzina przez Czarnkowo aby zobaczyć jak odnowiono elewacje kościoła i oczywiście zrobić fotkę zamku i skierować się w dalszą drogę do Ulikowa gdzie obieram kierunek na Grabowo przez Kiczarowo.Po drodze od Sadłowa nie udało mi się spotkać otwartego sklepu a pić się chce dopiero na koniec trasy udało mi się kupić Oshee w Grabowie.
PĘZINO (niem.Pansin) Kościół parafialny p.w. Wniebowzięcia NMP z XVI w.
PĘZINO (niem.Pansin) Kościół parafialny p.w. Wniebowzięcia NMP z XVI w. © strus
PĘZINO (niem.Pansin) Zabytkowy zamek z k. XIV w.
PĘZINO (niem.Pansin) Zabytkowy zamek z k. XIV w. © strus

Udało się uzupełnić napoje to do domu jadę trochę wydłużona drogą zaczynając od dojazdu do Małkocina gruntowo-kamienna drogą a dalej do Klępina gdzie kolejną gruntowa jadę do Lubowa aby skierować się do DDR-ki w Żarowie.
Droga z Grabowa do Małkocina.
Droga z Grabowa do Małkocina. © strus
Droga z Klępina do Lubowa
Droga z Klępina do Lubowa © strus
Gdy jechałem ścieżką rowerową z Żarowa do Stargardu nagle z nieba polała się woda że zatrzymałem się pod drzewem żeby przeczekać a gdy ruszyłem okazało się że dwieście metrów dalej było zupełnie sucho i tak minął drugi dzień jazdy po przymusowej przerwie a od jutra kolejna siedmiodniowa przerwa bo wyjeżdżamy z małżonką odpocząć .

Stargard,Osetno,Strachocin,Święte,Tychowo,Krąpiel,Żukowo,Sadłowo,Słodkówko,Brudzewice,Barzkowice,Luboń,Marianowo,
Czarnkowo,Pęzino,Ulikowo,Kiczarowo,Grabowo.Małkocin,Klępino,Lubowo,Żarowo,Stargard.