50-tka po pracy,wietrzna.

Czwartek, 4 lipca 2019 · dodano: 04.07.2019 | Komentarze 3

Warunki pogodowe odczuwalne gorsze niż wczoraj a to przez wiatr i na dodatek przeszkadzał mi w 70 % trasy a tereny po których dziś zrobiłem pięćdziesiątkę po pracy w większości bez osłon architektonicznych.Dziś trochę inaczej bo rozpocząłem od dojazdu do DDR-ki w Witkowie Drugim przez Oś.Pyrzyckie a następnie w kolejnym Witkowie odbijam do drogi prowadzącej do Kurcewa i pierwszy raz zauważyłem że da droga należy  do Spółdzielni Witkowo i jest tam zakaz jazdy który wszyscy ignorują.W Kurcewie coś się dzieje bo zrobiono pierwsze porządki na poniemieckim cmentarzu a dalej jadę drogą której unikam do Strzyżna bo jest w bardzo kiepskim stanie.

Kurcewo (niem. Krüssow) Cmentarz po-ewangelicki z początku XIX wieku
Kurcewo (niem. Krüssow) Cmentarz po-ewangelicki z początku XIX wieku © strus
W Strzyżnie zobaczyłem że w okół kościoła są robione porządki więc podjechałem zobaczyć z bliska a następnie bardzo dziurawą żużlówką skierowałem się do Kluczewa aby przez Oś.Lotnisko dojechać do strefy przemysłowej.
STRZYŻNO (niem.Streesen) Kościół filialny p.w. MB Częstochowskiej z XV w.
STRZYŻNO (niem.Streesen) Kościół filialny p.w. MB Częstochowskiej z XV w. © strus
Strzyżno (niem. Streesen)Ród Bohm (Bohmowie od 1863 do 1945 r. byli ostatnimi niemieckimi właścicielami Strzyżna) © strus
Na Metalowej zmieniam na chwilę kierunek jazdy i trochę odpocząłem od upierdliwego wiatru który towarzyszył mi od Kurcewa ale nie na długo bo od ronda w Golczewie gdzie odbijam w kierunku ścieżki rowerowej w Zieleniewie nadal walczę z nim aż do nawrotki w Jęczydole a po drodze odwiedzam dziś pustą promenadę nad jeziorem Miedwie.
Nad jeziorem Miedwie
Nad jeziorem Miedwie © strus

Jak wcześniej wspomniałem w Jęczydole zawróciłem bo wiedziałem że gdy wrócę do domu stałą trasa 50 km będzie zaliczone a po zjeździe z nad S10 na łące rodzinka żurawi ale rodzice schowali się za belami z sianem z prawej strony, nie chciały za pozować a dalej już prosto do domu.
Młodzież żurawia w okolicy Lipnika
Młodzież żurawia w okolicy Lipnika © strus

Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kurcewo,Strzyżno,Kluczewo,Goczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,
Morzyczyn,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : 50-tka po pracy,wietrzna.