Wyszomierz (niem.Wismar)

Czwartek, 25 kwietnia 2019 · dodano: 25.04.2019 | Komentarze 4

Z godzinnym opóźnieniem spowodowanym opadami deszczu wyruszyłem na północne tereny od Stargardu zaczynając od skrótu do Klępina a następnie skierowałem się do "Chociwelki" za Storkówkiem przez Małkocin gdzie po krótkim pobycie odbiłem na polna drogę do Parlina gdzie zawitałem na nielubianej DW 106 i nią jadę do Maszewa.Między Klępinem a Małkocinem na polach prawie wszędzie kwitnący rzepak i jedno pole które po ostatnich wietrznych dniach wyglądało jak pustynia.
Rzepak w okolicy Małkocina
Rzepak w okolicy Małkocina © strus
Prawie pustynia w okolicy Małkocina
Prawie pustynia w okolicy Małkocina © strus
PARLINO (niem.Parlin)Kościół parafialny p.w. Miłosierdzia Bożego z XV/XVI w.
PARLINO (niem.Parlin)Kościół parafialny p.w. Miłosierdzia Bożego z XV/XVI w. © strus

Gdy opuściłem w Maszewie DW106 wjechałem na drogę po której jechałem dopiero po raz drugi która prowadzi do Nowogardu ale jest w większości w bardzo kiepskim stanie od momentu gdy opuści się Wisławie.Tą trasą jadę do miejscowości Długołęka przez Godowo,Redło oraz Krasnołekę gdzie oprócz starych kościołów nic nie udało mi się dostrzec ciekawego a najbardziej mi żal że nie ostał się żaden pomnik poświęcony mieszkańcom poległym w pierwszej wojnie światowej.
GODOWO (niem.Freiheide)Kościół filialny p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego z XIX w. © strus
REDŁO (niem.Pflugrade)Kościół filialny p.w. Matki Bożej Nieustającej Pomocy z XV w. © strus
DŁUGOŁĘKA (niem.Langkafel) Kościół parafialny p.w. św. Anny z XV w.
DŁUGOŁĘKA (niem.Langkafel) Kościół parafialny p.w. św. Anny z XV w. © strus
Od Długołęki wjeżdżam na drogi na których zawitałem po raz pierwszy chodź kilometrów na nie dużo nie było bo ledwie gdy dojechałem do Osiny w której raz już byłem dotarłem przez Wyszomierz i nie oczekiwanie drogą gruntową która mnie trochę zaskoczyła w tym miejscu .W Osinie zakupy i przerwa na bardzo zimna butelkę Oshee i małą przekąskę.
                    WYSZOMIERZ (niem.Wismar) Kościół filialny p.w. Chrystusa Króla z XV w.
                    WYSZOMIERZ (niem.Wismar) Kościół filialny p.w. Chrystusa Króla z XV w. © strus
OSINA (niem.Schönhagen)Dzwon przy kościele
OSINA (niem.Schönhagen) Dzwon przy kościele © strus
Po przerwie jadę w kierunku Mostów przez Przypólsko i Burowo po pustych lecz dziurawych drogach .Kieruję się do drogi DW 113 z której odbijam w kierunku Tarnowa przez Danowo .
BUROWO (niem.Burow) Pomnik poświęcony mieszkańcom okolicznych wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
BUROWO (niem.Burow) Stary cmentarz
BUROWO (niem.Burow) Stary cmentarz © strus

Z Danowa jadę jak niedawno chodź w przeciwnym kierunku do Dąbrowicy przez Zagórce i Rożnowo w którym podczas robienia zdjęcia wyłączył mi się sport-tracker i ponad 60 km uciekło z mapki ale na szczęście uruchamiam równocześnie jeszcze samsunga apke czyli S Health dzięki czemu mam narysowana mapę dzisiejszego przejazdu.Żeby nie zawitać ponownie w Małkocinie z Dąbrowicy jadę w kierunki Poczernina leśnymi ścieżkami gdzie dopiero odkryłem awarie w/w apki.Początek i końcówka trasy do Poczernina był OK jedynie środek ciężki bo podczas wycinki drzew została zniszczona droga.

Leśna droga w kierunku Poczernina
Leśna droga w kierunku Poczernina © strus
Polna droga do Poczernina
Polna droga do Poczernina © strus
Pod "Chociwelką" wjeżdżam do Poczernina a następnie kieruję się do DDR-ki w Żarowie przez Rogowo i Lubowo aby nią wrócić prosto do Stargardu

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Storkówko,Parlino,Maszewo,Wisławie,Godowo,Redło,Krasnołęka,Długołeka,Wyszomierz,
Osina,Przypólsko,Burowo,Mosty,Danowo,Tarnowo,Zagórce,Rożnowo,Dąbrowica,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.