Po świąteczne sto.

Sobota, 20 kwietnia 2019 · dodano: 20.04.2019 | Komentarze 4

Rano ostatnie zakupy a później jak wczoraj wspomniałem żeby małżonce nie przeszkadzać postanowiłem zaliczyć odcinek między Przelewicami a Mielęcinem na którym nigdy nie zawitałem oraz odcinek Krzemlin - Pyrzyce.Ruszyłem do DDR-ki przy osiedlu Pyrzyckim a nią dojechałem na tereny po radzieckim lotnisku którego coraz mniej i skierowałem się do Warnic.
DDR-ka w Kluczewie
DDR-ka w Kluczewie © strus
Bridgestone w rzepaku
Bridgestone w rzepaku © strus
Z Warnic po kiepskich drogach skierowałem się do DW 122 w Lubiatowie przez Reńsko,Stary Przylep a tam w końcu lżejsze kręcenie mimo że pod górki i odbijam do Przelewic przez Kosin w którym nadal nie nie skończona DDR-ka do Pyrzyc.Po drodze nie robiłem fotek bo zależało mi na czasie który chciałem wykorzystać na trasie którą będę jechał po raz pierwszy a mianowicie między Przelewicami a Pyrzycami poza Mielęcinem z wyjątkiem Przelewic.
PRZELEWICE (niem.Prillwitz) Pałac zbudowany w 1799 roku dla von Borgstedego
PRZELEWICE (niem.Prillwitz) Pałac zbudowany w 1799 roku dla von Borgstedego © strus
PRZELEWICE (niem.Prillwitz) Mleczarnia
PRZELEWICE (niem.Prillwitz) Mleczarnia © strus
W końcu wjeżdżam na drogę którą jadę po raz pierwszy i od razu pod duże wzniesienie i wjeżdżam do Ślazowa i rozczarowanie bo nie ma nic ciekawego.Kolejna wioską w której jestem po raz pierwszy to Bylice i znowu nic poza tym że musiałem uciekać przed dwoma upierdliwymi kundlami.Kolejne wioski to także porażki dzisiejszego dnia chodź gdy zobaczyłem info o pałacu w Batowie to się ucieszyłem ale okazało się że ten pałac to nowy budynek i tak dojechałem do DW 119 i przejechałem na drugą stronę i skierowałem się na odcinek numer dwa dzisiejszego dnia na którym również po raz pierwszy.Rozpocząłem od wioski Krzemlina następnie drogą płytową docieram do wioski Nowielin.
KRZEMLIN (niem.Kremlin)Kościół parafialny p.w. św. Wojciecha Biskupa i Męczennika z XIX w. © strus
Droga Krzemielin - Nowielin
Droga Krzemielin - Nowielin © strus
NOWIELIN (niem.Naulin) Kościół filialny p.w. Niepokalanego Serca NMP z 2 poł. XIII w. © strus
W Nowielinie tutejszy mieszkaniec powiedział mi żebym do Pyrzyc pojechał drogą gruntową to będę miał ładne widoki na jeziorka i tak zrobiłem gdy dotarłem do Pyrzyc uzupełniłem napoje na stacji paliw i ruszyłem po małym posiłku w dalszą drogę kierując się do drogi wojewódziej106.
Jeziorko Tama przed Pyrzycami
Jeziorko Tama przed Pyrzycami © strus
PYRZYCE (niem.Pyritz) Brama Bańska – zbudowana w latach 1260–1270
PYRZYCE (niem.Pyritz) Brama Bańska – zbudowana w latach 1260–1270 © strus

Ze DW 106 na chwile zjeżdżam aby przejechać przez dwie wioski Brzezin i Ryszewo żeby ponownie na chwile zawitać na sto szóstce jadąc przez Okunicę i i uciec z niej kierując się do Wierzbna przez Gardziec.
OKUNICA (niem.Friedrichsthal) Kościół filialny p.w. św. Bartłomieja z XVIII w
OKUNICA (niem.Friedrichsthal) Kościół filialny p.w. św. Bartłomieja z XVIII w © strus
Dziś nie miałem tak dużo czasu jak wczoraj i dla tego nie zajechałem nad jezioro Miedwie w Wierzbnie tylko od razu skierowałem się do drogi żużlowej prowadzącej do Dębicy która zmieniła nawierzchnię na kamienistą ale na szczęście tylko na odcinku jednego kilometra.
Nowa nawierzchnia na drodze Wierzbno - Dębica
Nowa nawierzchnia na drodze Wierzbno - Dębica © strus
W Dębicy ponownie kieruję się na poradzieckie lotnisko i jadę do DDR-ki w strefie przemysłowej gdzie okazało się że droga została zamknięta bo będzie robiony kolejny odcinek ulicy Metalowej która jest na miejscu pasa startowego.
Budowa ulicy Metalowej - rozbiórka pasa startowego
Budowa ulicy Metalowej - rozbiórka pasa startowego © strus
Gdy dojechałem do DDR-ki okazało się że na mecie będę na 99 km to jakość słabo wygląda więc gdy przejechałem na S 10 do Giżynka pojechałem stara drogą i po wydłużona delikatnie drogą przez miasto setka została osiągnięta.Jutro świąteczna przerwa.

Stargard,Kluczewo,Warnice,Reńsko,Obryta,Stary Przylep,Cieszysław,Zaborsko,Lubiatowo,Kosin,Przelewice,Ślazowo,Bylice,Krasne,
Batowo,Mielęcin,Krzemlin,Nowielin,Pyrzyce,Brzezin,Ryszewo,Okunica,Grędziec,Wierzbno,Dębica,Burzykowo,Kluczewo,Golczewo,
Giżynek,Stargard.

MAPKA I ZDJĘCIA: Po świąteczne sto.