Ińsko (niem.Nörenberg)

Piątek, 19 kwietnia 2019 · dodano: 19.04.2019 | Komentarze 4

Cztery ciepłe słoneczne dni popołudniu spędziłem w pracy a na dzień dzisiejszy wypisałem urlop żeby sobie pojeździć,docelowym miejscem dzisiejszej wycieczki było Ińsko żeby zobaczyć nowe pomosty i wieżę widokową.Rozpocząłem jak to przeważnie bywa gdy jadę Viperem do Ińska od przejazdu do Marianowa po dziurawych drogach zaliczając Ulikowa i Pęzino a następnie skierowałem się przez Wiechowo i Kępno do Lutkowa.
Jezioro Marianowskie w Wiechowie
Jezioro Marianowskie w Wiechowie © strus
WIECHOWO (niem.Büche)Kościół i pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Kępno (niem.Kempendorf) Kościół filialny p.w. św. Józefa z 1 poł. XIX w
Kępno (niem.Kempendorf) Kościół filialny p.w. św. Józefa z 1 poł. XIX w © strus
W Lutkowie wymyśliłem że tym razem nie przez Długie do Ińska pojadę tylko przez Kozy i Białą.Wjeżdżając do Kóz zapomniałem się i skręciłem w prawo do drogi również prowadzącej do Ińska ale przez Ciemnik gdzie zawróciłem i po rozmowie telefonicznej zawitałem w Białej gdzie na początku nie zauważyłem demkala.
BIAŁA  (niem.Ball) Pomnik w formie obelisku poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej.
BIAŁA (niem.Ball) Pomnik w formie obelisku poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
BIAŁA  (niem.Ball) Wolno stająca dzwonnica z dzwon z brązu o średnicy 0,88 m ze znakiem firmowym braci Ulrich z Apoldy.
BIAŁA (niem.Ball) Wolno stająca dzwonnica z dzwon z brązu o średnicy 0,88 m ze znakiem firmowym braci Ulrich z Apoldy. © strus
W Białej popełniłem duży błąd wybierając gruntową drogę do Linówka która zaczynała się zachęcająco a później była po prostu nieprzejezdna nie przez nawierzchnię lecz przez gęste krzaki albo niskie gałęzie że musiałem prowadzić rower jedynym plusem to ruiny
chyba ziemianki.
Biała -początki drogi gruntowej do Linówka
Biała -początki drogi gruntowej do Linówka © strus
Droga Biała-Linówko
Droga Biała-Linówko © strus
Ruiny chyba ziemianki w lesie przed Linówkiem
Ruiny chyba ziemianki w lesie przed Linówkiem © strus
Gdy zawitałem na asfalcie w Linówku od razu lepiej się poczułem ale w głowie miałem jeszcze jeden odcinek zaplanowany po polno-leśnych drogach którymi jeszcze nie jechałem ale w końcu zawitałem w Ińsku i od razy pojechałem w kierunku plaży miejskiej a przy drodze DW 151 pojawiła się nowa DDR-ka o której nie wiedziałem.Następnie jechałem wzdłuż jeziora do promenady Jerzego Hoffmana zatrzymując się przy nowej wieży widokowej z której nie skorzystałem bo nie miał kto roweru przypilnować.
IŃSKO (niem.Nörenberg) Nowy pomost
IŃSKO (niem.Nörenberg) Nowy pomost © strus
IŃSKO (niem.Nörenberg) Pomnik poświęcony mieszkańcom miasta poległym w I wojnie światowej. © strus
IŃSKO (niem.Nörenberg) Widok na jezioro
Widok na jezioro © strus
IŃSKO (Nörenberg) Pomnik Raka
IŃSKO (Nörenberg) Pomnik Raka © strus
Pora wracać trochę inną drogą kierując się do na Chociwel ale jadę tylko do Kamiennego Mostu aby wejść w las i tym razem bez problemu dotarłem do dwóch demkal -i ukrytych między drzewami i jeszcze zrobiłem zakupy w jedynym sklepie w którym przy piwku siedzieli chyba wszyscy faceci z wioski.
KAMIENNY MOST (niem.Steinhöfel) Dwa pomniki poświęcone mieszkańcom wsi oraz okolic poległych w I wojnie światowej. © strus

Po zakupach odbijam na Starzyce w których popełnia drugi błąd chodź ten nie był tak męczący jedynie droga z dużą ilością luźnego piachu którą dojechałem do Lisowa a dalej skierowałem się na drogę którą już raz jechałem prowadzącą do Marianowa przez Mariankowo w którym już prawie nikt nie mieszka.Droga też nie zachwycała ale jechało się w miarę dobrze.
Droga za Starzycami do Lisowa.
Droga za Starzycami do Lisowa. © strus

LISOWO (niem.Vossberg) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Częstochowskiej.
LISOWO (niem.Vossberg) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Częstochowskiej. © strus
A że w Kamiennym Moście do picia był tylko tymbark i "zupy chmielowe" to w Marianowie kupiłem to co potrzebowałem i tą samą drogą co jechałem wcześniej wróciłem do Stargardu snując już plany na dzień jutrzejszy żeby nie przeszkadzać Iwonce w szykowaniu świąt.

Moście do picia tylko był Tymbark

Stargard,Osetno,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo,Wiechowo,Kępno,Lutkowo,Kozy,Biała,Linówko,
Ińsko,Kamienny Most,Starzyce,Lisowo,Mariankowo,Marianowo,Czarnkowo,Pęzino,Ulikowo,Ulikowo Kolonia,Strachocin,Stargard.

MAPKA I ZDJĘCIA : Ińsko (niem.Nörenberg)