Po porannym deszczu.

Niedziela, 14 kwietnia 2019 · dodano: 14.04.2019 | Komentarze 3

Po porannym deszczu przy temperaturze sześć stopni ruszyłem do DDR-ki wzdłuż DK 20 aby odbić w kierunku "Chociwelki" jadąc tam przez Klępino i Małkocin a wiaterek chłodny chodź nie tak jak wczoraj,miałem nadzieje że ocieplenie nadejdzie bo nie miałem ochoty ponownie zmarznąć w dłonie.W Siwkowie docieram do DW 142 i przejeżdżam nad nią i tym razem kieruję się do Warchlina aby tam wjechać na drogę gruntową która poprowadzi mnie do Dąbrowicy.

Wiejska ozdoba w Dąbrowicy
Wiejska ozdoba w Dąbrowicy © strus
Jadąc do Dąbrowicy na okolicznych polach pojawiły się pierwsze kwiatostany rzepaku dlatego wypatrywałem możliwości łatwego dotarcia do pierwszych kwiatów .Przez pierwsze 23 kilometry jak wczoraj dokuczał wiatr tym razem tylko zimny,po zaliczeniu Rożnowa i Tarnowa jadę do Danowo a na niebie zaczęło się przez chmury przebijać słonko i od razu inaczej oraz temperatura zaczęła rosnąć.Do pierwszych kwiatów rzepaku dotarłem przed Danowem na na polu chyba ślady nornic.
Pierwsze kwiaty rzepaku
Pierwsze kwiaty rzepaku © strus
Chyba robota nornic
Chyba robota nornic © strus
DANOWO (niem.Jakobsdorf) Kościół filialny p.w. MB Częstochowskiej z XV/XVI w.
DANOWO (niem.Jakobsdorf) Kościół filialny p.w. MB Częstochowskiej z XV/XVI w. © strus
Z Danowa dojeżdżam do DDR-ki w Podańsku gdzie zjeżdżam na początkowo żużlówkę a później leśnymi drogami melduję się w wiosce zwanej Zabród gdzie zamiast szosą jechać do Bolechowa pojechałem tam leśnymi drogami których na mapie nie było jedynie ostatni odcinek dojazdu pożarowego 13.
Dojazd pożarowy 5 okolice Zabród
Dojazd pożarowy 5 okolice Zabród © strus
Dojazd pożarowy 13 okolice Bolechowa
Dojazd pożarowy 13 okolice Bolechowa © strus
Po krótkiej wizycie na szosie odbijam w las i jadę przez Bącznik do głównej drogi którą jadę do Strumian i ponownie przedostaję się na drugą stronę "Chociwelki" i po chwili zawitałem w Sownie jak wczoraj i dalej jadę tym samym odcinkiem wycieczki co wczoraj czyli wydłużoną drogą do DDR-ki w Żarowie a dalej prosto do domu w słoneczku i temperaturze 11 stopni a po obiadku z Iwonką na pieszą wycieczkę wzdłuż rzeki Iny.
Bącznik (niem.Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego na Wisełce
Bącznik (niem.Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego na Wisełce © strus

Stargard,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlino,Dąbrowica,Rożnowo Nowogardzkie,Zagórce,Tarnowo,Danowo,Podańsko,
Zabród,Bolechowo,Bącznik,Łęsko,Strumiany,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.