"Serce Puszczy " Puszcza Bukowa

Sobota, 30 marca 2019 · dodano: 31.03.2019 | Komentarze 8

Sobota trzydziestego marca miała być debiutem małżonki w tym roku ale niestety musiała iść do pracy za drugiego maja żeby mieć pięć dni wolnego więc po rannych obowiązkach rodzinnych chwilę po dziesiątej ruszyłem nie mając żadnego planu zaczynając od przejazdu przez Witkowo Drugie do Kluczewa w którym jadąc przez strefę przemysłową postanowiłem pojechać do Puszczy Bukowej w której dawno nie byłem.Ze strefy przez Skalin i Kunowo pojechałem do DDR-ki w Zieleniewie na której bardzo duży ruch bikerów. Jadąc ścieżką rowerową blisko drogi do Jęczydołu na DDR-ce wygrzewała się tłusta żmija zygzakowata.
Żmija zygzakowata (Vipera berus) na DDR-ce w okolicy Kobylanki
Żmija zygzakowata (Vipera berus) na DDR-ce w okolicy Kobylanki © strus

Odbijam przez Oś.Zielone do Jęczydołu i kieruje się przez Bielkowo i Nieznań do Kołbacza a krótszą drogą jadę do Starego Czarnowa za którym wjeżdżam do puszczy której pierwsze metry drogi po zimie są z dużą ilością dziur. Przed Bielkowem na polu spotkałem spore stado zwierzyny płowej ale zanim zatrzymałem się i uruchomiłem aparat  w smartfonie to większość już była w lesie.
Uciekająca płowa do lasu
Uciekająca płowa do lasu © strus
Po zaliczeniu Dobropola wjeżdżam na Starą Drogę Kołowską  i kieruję się do Kołowa przez Kołówko a po drodze mijam dużą ilość rowerzystów,biegaczy i osób uprawiających nordic walking czyli każdy po swojemu chciał wykorzystać piękną ciepłą sobotę.
Kamienny drogowskaz
Kamienny drogowskaz © strus
Kołowo (niem.Kolow) Kościół filialny p.w. NSPJ z k. XIX w.
Kołowo (niem.Kolow) Kościół filialny p.w. NSPJ z k. XIX w. © strus
Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze w Kołowie
Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze w Kołowie © strus
Głaz Serce (Młyński) Klęskowo
Głaz Serce (Młyński) Klęskowo © strus
Od serca udałem się w kierunku Klęskowa drogą Górską przy której leżało dużo wyciętych drzew aby po dwukrotnym przejechaniu pod autostradą A6 kieruje się do Płoni przez Kijewko aby wjechać na moment na DK 10 i odbić z niej w kierunku Zdunowa.
1871 - Lipa pokoju (niem.Friedens Linde. )
1871 - Lipa pokoju (niem.Friedens Linde. ) © strus
Droga Górska
Droga Górska © strus
Miałem czas do 14.30 na którą był zamówiony obiad gdy Iwonka wróci już z pracy dlatego po sprawdzeniu godziny przed Zdunowem wjeżdżam na leśną drogę którą jadę do Niedźwiedzia  a następnie do Reptowa gdzie jak dzień wcześniej jadę do Morzyczyna z pominięciem Kobylanki.Dla wiadomości Janusza informuje że przejeżdżając przez wiele wiosek w każdej nadal bocianie gniazda są puste.

W Morzyczynie ulicą Długą jadę do Zieleniewa gdzie wjeżdżam na ścieżkę rowerową i wracam do domu idealnie na czas 14.28 :)

Stargard,Witkowo Drugie,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,
Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,Klęskowo,Kijewko,Płonia,Niedźwiedź,Reptowo,Morzyczyn,

MAPKA: "Serce Puszczy " Bukowa

koszmar67
| 12:09 piątek, 25 lutego 2022 | linkuj Żmija "wypasiona" :-)
| 08:55 poniedziałek, 1 kwietnia 2019 | linkuj Żmija grubasek! Ja kiedyś przeprowadzałem taką przez jezdnię, żeby auta jej nie rozjechały, ale nie była zbyt wdzięczna. Moja byla bardziej czarna. Bardzo udana wycieczka.
| 19:25 niedziela, 31 marca 2019 | linkuj Miałeś szczęście spotykając żmiję zygzakowatą. Mnie raz też się udało ją spotkać i zrobić zdjęcie na wydmach w Łebie - to było coś!
| 19:07 niedziela, 31 marca 2019 | linkuj Kiedyś mówiło się, że żmije to rzadkość i tylko sporadycznie w górach można było je zobaczyć. A teraz są coraz bardziej pospolite. Brawo za spory dystans zrobiony w krótkim czasie. Dla mnie to kilometraż na całodzienną wycieczkę.
| 18:56 niedziela, 31 marca 2019 | linkuj Od razu dostałam ciarki na widok żmiji. Też kiedyś spotkałam żmiję zygzakowatą na żywo i byłam przerażona. Niezłe ujęcie.
Katana1978
| 09:18 niedziela, 31 marca 2019 | linkuj O matko !! zawał bym miała na miejscu jakbym na własne oczy takiego węża zobaczyła.....
blase
| 08:43 niedziela, 31 marca 2019 | linkuj Tłuściutka ta żmija! :)