Puszcza Bukowa

Piątek, 16 listopada 2018 · dodano: 16.11.2018 | Komentarze 6

W końcu wolne gdy na niebie piękne słoneczko ale rano musiałem potowarzyszyć małżonce która dziś ma drugą zmianę i dopiero gdy zaczęła się szykować do pracy ja szybko się ubrałem i po załatwieniu sprawy na mieście ruszyłem do DDR-ki przy Szczecińskiej a nią prosto do Kobylanki gdzie obrałem kierunek na Puszczę Bukową w której dawno nie byłem a już koniec jesieni prawie.W Kobylance melduje się na DW 120 która poprowadzi mnie do Starego Czarnowa przez Kołbacz gdzie wjadę na tereny w/w puszczy po 26 km i na początku skieruję się do Dobropola Gryfińskiego.
Początki Puszczy Bukowej
Początki Puszczy Bukowej © strus

Drogą Kołowską jadę w kierunku "Serca Puszczy" i jestem rozczarowany bo już wszystkie drzewa zrzuciły liście i tylko wszędzie leżące bukowe liście i niestety wycinka drzew.Mijam Kołówko i kołowa i zatrzymuje się na batona przy sercu.
Głaz Lewandowskiego
Głaz Lewandowskiego © strus
Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze w Kołowie
Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze w Kołowie © strus
Ja i Serce Puszczy
Ja i Serce Puszczy © strus
Po krótkiej przerwie obieram kurs na Klęskowo do którego wybrałem drogę zwaną "Drogą Górską" na której dziś trwał ostry wyrąb drzew i był bałagan na kilku odcinkach drogi ,leżało dużo odpadów i trzeba było jechać ostrożnie a zdziwiło mnie że tablica o wycince była tylko od strony Klęskowa.W okół Lipy Pokoju z 1871 roku też wycinkę zrobiono i to sporą.
1871 - Lipa pokoju  (niem.Friedens Linde. )
1871 - Lipa pokoju (niem.Friedens Linde. ) © strus
Droga Górska
Droga Górska © strus

Przejeżdżam pod autostradą i kieruje się do głównej drogi którą jadę do Kijewa a tam obieram kierunek na Dąbie i na ulicach wszędzie duże korki na szczęście ja korzystam z DDR-ek ale tylko do Pomorskiej gdzie się kończą a później wszystkie stojące auta wyprzedzam poboczem i pustym chodnikiem przy Goleniowskiej żeby odbić na Tczewską na której nadal duży ruch aut aż do przejazdu kolejowego.
Kijewo - Kościół Rzymskokatolicki pw. Św. Jadwigi Królowej - budowa nowego.
Kijewo - Kościół Rzymskokatolicki pw. Św. Jadwigi Królowej - budowa nowego. © strus
Węzeł Dąbie
Węzeł Dąbie © strus
W końcu mniejszy ruch na drodze więc mniej stresu podczas jazdy do Wielgowa gdzie obieram kierunek na leśną drogę pożarową 40 którą mam zamiar dojechać do leśnej krzyżówki z której ostatnio często korzystałem gdzie odbije na Cisewo przez Wielichówko.
Dojazd Pożarowy 40 ,początek w Wielgowie.
Dojazd Pożarowy 40 ,początek w Wielgowie. © strus
Miejsce na odpoczynek przy DP 40
Miejsce na odpoczynek przy DP 40 © strus
Już w Wielichówku wjeżdżam na lepszą drogę i przez las melduje się w Cisewie gdzie ponownie wjeżdżam na drogi terenowe i wydłużoną drogą jadę do Grzędzic z których obieram kierunek na DDR-kę w Żarowie i nią jadę do domu a temperatura spadła o trzy stopnie i bez ochraniaczy komfortu w butach nie było a i kurtka by się przydała a nie bluza w której chyba już ostatni raz jechałem bo na kolejne dni prognozy pogody zapowiadają duże ochłodzenie,idzie zima.
Droga do Grzędzic
Droga do Grzędzic © strus
Pomiar temperatury na DDR-ce w Żarowie.
Pomiar temperatury na DDR-ce w Żarowie. © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,
Kołówko,Kołowo,Klęskowo,Kijewo,Dąbie,Wielgowo,Wielichówko,Cisewo,Grzędzice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Puszcza Bukowa

| 19:49 niedziela, 18 listopada 2018 | linkuj Bardzo ładne zdjęcia z Puszczy i spora wycieczka, jeszcze przy jesiennych temperaturach. Nie bardzo znam te tereny, może na wiosnę się kiedyś wybiorę. Szkoda, że i tam rąbią na potęgę.
| 14:40 niedziela, 18 listopada 2018 | linkuj Piękna ta Puszcza Bukowa, aż chce się jeździć. Gratulacje za dystans!
dornfeld
| 08:19 sobota, 17 listopada 2018 | linkuj Ładna ta Puszcza Goleniowska, ale dojazd dosyć uciążliwy, co prawda da się już ścieżkami rowerowymi tam dojechać przez Słoneczne, ale za to z wyjątkowo irytującymi skrzyżowaniami, gdzie więcej się stoi niż jedzie.
| 08:14 sobota, 17 listopada 2018 | linkuj Oczywiście po zapowiedziach o wolnym dniu nie zaskoczyłeś mnie pięknym dystansem . Miło mi było przypomnieć sobie maszt w Kołowie, który oglądałem jeszcze w trakcie budowy - ładne ujęcie na Twoim zdjęciu.Skąd masz te raporty pogodowe ?
| 20:19 piątek, 16 listopada 2018 | linkuj Piękna ta Puszcza Bukowa. Ciekawa wyrypa no i 8 dyszek wjechało, a to już spory dystans. Dużo ciekawych zdjęć i fajne masz okulary. Pozdrówka men!
| 18:57 piątek, 16 listopada 2018 | linkuj Tak jak zapowiadałeś tak pokręciłeś - pięknie !