Bącznik

Poniedziałek, 12 listopada 2018 · dodano: 12.11.2018 | Komentarze 7

Dziś zaufałem prognozie pogody synoptyków za Odry i się nie mylili bo delikatne opady były tak jak zapowiadali a że dużą ilość dzisiejszej trasy przejechałem w terenie i pod drzewami to deszczyk mnie nie zmoczył.Jadąc wzdłuż drogi DK 20 odbijam w kierunku wyremontowanej "Chociwelki" jadąc do niej przez Klępino i Małkocin.
Największy krzyż pokutny w Europie
Największy krzyż pokutny w Europie © strus
DW 142 pokonuje w Siwkowie i obieram drogę do Warchlina gdzie wjeżdżam na gruntową drogę do Dąbrowicy która dziś był w super stanie nie takim jak ostatnim razem pokonywałem ją z małżonką kiedy musieliśmy prowadzić rowery przez piach a dziś powtarzam droga cudo.
Droga Warchlino - Dąbrowica
Droga Warchlino - Dąbrowica © strus

Po pierwszych kilometrach terenowych pora na jazdę po kiepskich i bardzo kiepskich drogach asfaltowych aż do Tarnówka jadąc tam przez Rożnowo i Tarnowo.Dobrze że dziś drogi prawie puste to mogłem sobie jechać całą szerokością wybierając lepsze odcinki nawierzchni a gdy dotarłem do wieży kościelnej pokazało się słoneczko ale niestety na bardzo krótko i do końca wycieczki było już tylko pochmurno.
ROŻNOWO NOWOGARDZKIE (niem.Rosenow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
TARNÓWKO (niem.Lüttenhagen) Pozostałością po kościele z XV w. jest kamienno-ceglana trójkondygnacyjna wieża, © strus
Zanim obrałem kierunek na Sowno najpierw wydłużoną drogą przez Stawno i Bolechowo pojechałem do ruin młyna wodnego na Wisełką który bardzo mi się podoba.
Bącznik (niem.Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego na Wisełce
Bącznik (niem.Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego na Wisełce © strus

Z pod młyna jadę gruntową drogą na której spotykam stary kamienny drogowskaz wjeżdżam na drogę prowadzącą mnie do Sowna przez Strumiany  a żeby nie wracać przez Żarowo obieram kolejny leśny odcinek drogi.
Kamienny drogowskaz w okolicy Bącznika
Kamienny drogowskaz w okolicy Bącznika © strus
Kolejny leśny odcinek drogi to droga za szkołą czyli dojazd pożarowy 36 którym jadę do Miedwiecka a po drodze pomagam obrać dobry kierunek zagubionym staruszkom [grzybiarzom] Ostatnie kilometry to dojazd do DDR-ki w Zieleniewie i jazda nią do Stargardu z myślą że kolejne trzy dni bez roweru bo mam drugą zmianę :(

Stargard,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlino,Dąbrowica,Rogowo Nowogardzkie,Zagórce,Tarnowo,Tarnówko,Stawno,