Po siódmy tysiąc.

Piątek, 17 listopada 2017 · dodano: 17.11.2017 | Komentarze 6

Późny wyjazd jak na dzień wolny ale to przez małżonkę która miała dziś drugą zmianę więc ciężko było się szybko rozstać  ale w końcu w południe wyruszyłem i wiedziałem że będę musiał sprężać się żeby przejechać setkę aby mieć na koncie w tym roku 7000km.
Ruszyłem do DDR-ki na Motaniec a następnie zawitałem na DK 10 która dojechałem do Płoni gdzie odbiłem na Wielgowo. Pierwsze 21 kilometrów pod wiaterek i przez to jakoś  bolały mnie piszczele u obu nóg gdy wjechałem między drzewa problem ustał.W Wielgowie pojawiły się sztuczne grzybki ale do tych w Pucku daleko im pod względem jakości wykonania i wielkości.
Sztuczne grzybki w Wielgowie
Sztuczne grzybki w Wielgowie © strus

Kolejnym etapem to odcinek drogi z Wielgowa do Czarnej Łąki gdzie miałem zamiar zawitać na wale przeciwpowodziowym na którym powstaje DDR-ka łącząca Dąbie z Lubczyną. Po Przekroczeniu węzła Dąbie przy S3 kieruję się do ronda w Dąbiu ulica Irydową.
Wjazd na ul.Irtdową
Wjazd na ul.Irtdową © strus
Na rondzie odbijam Lubczyńską a po drodze po raz pierwszy w realu spotykam w Pucicach prim8 mieszkańca Szczecin Zdroje ale nie udało się zatrzymać na rozmowę może innym razem ze względu na ruch na drodze .
Szczecin Załom - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Chwile po spotkaniu odbijam na Czarną Łąkę gdzie próbuje się dostać ulicą Plażową na wał ale nie udało się za to spotkałem trzech pracowników i chciałem się dowiedzieć coś o przypuszczalnym terminie zakończenia ale cała trójka to Ukraińcy i nic nie zrozumiałem.
Budowa DDR-ki do Lubczyny w Czarnej Łące
Budowa DDR-ki do Lubczyny w Czarnej Łące © strus

Jeszcze dwie próby nie udane do budowanej ścieżki i kieruje się na Goleniów ale tym razem przez Borzysławiec zatrzymując się na dwie fotki zanim wylądowałem na głównej drodze do Goleniowa wzdłuż której mocno zaawansowane prace prze DDR-ce i przed skrętem na Jasiny leży już asfalcik do samego Goleniowa.
Lubczyna (niem.Lübzin) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Borzysławiec (niem.Louisenthal) Kościół parafialny p.w. św. Piotra i Pawła z XIX/XX w © strus
Budowa DDR-ki  Lubczyna - Goleniów
Budowa DDR-ki Lubczyna - Goleniów © strus
W Goleniowie bocznymi drogami i ścieżką rowerową docieram do dzielnicy Helenów gdzie kupuje kolejny isotonik i posilam się bo od dziesiątej nic nie jadłem a tu już piętnasta. Wiedziałem że od sklepy gdy skieruje się prosto do domu to setki nie zaliczę dlatego z Tarnówka odbijam na Strumiany przez Stawno.
Tarnówko (niem.Lüttenhagen) Pozostałością po kościele z XV w. jest kamienno-ceglana trójkondygnacyjna wieża, © strus
Droga Stawno - Strumiany
Droga Stawno - Strumiany © strus
A że nie lubię jeździć po ciemku to od Goleniowa jechałem w mirę szybko na co pozwalała nawierzchnia żeby do DDR-ki w Żarowie dojechać przed zmierzchem i to mi się udało i na koncie zawitało 7000 km mimo  absencji prze operacje oka.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Załom,Pucice,Czarna Łąka,Lubczyna,
Borzysławiec,Kępy Lubczyńskie,Smolno,Goleniów,Podańsko,Tarnówko,Stawno,Bącznik,Łęsko,Strumiany,Sowno,Poczernin,Rogowo,