Burowo.

Wtorek, 24 października 2017 · dodano: 24.10.2017 | Komentarze 3

Dzień wolny w prognozach bez opadów to trzeba wykorzystać taki dzień na wypad za miasto ,dziś wybrałem północne tereny na które dojechałem zaczynając od dojazdu na remontowaną "Chociwelki" wjeżdżając na nią od Storkówka a po drodze zahaczyłem o dworek w Małkocinie.
Małkocin (niem.Mulkenthin) Zabytkowy dwór z pocz. XIX w
Małkocin (niem.Mulkenthin) Zabytkowy dwór z pocz. XIX w © strus
Remontowana DW 142 w okolicy Storkówka
Remontowana DW 142 w okolicy Storkówka © strus
Po wjechaniu na świeżutki asfalt kieruję się w stronę Łęczycy niestety po kilkuset metrach asfalt się kończy przez wiadukt ni udało mi się przejechać trwały prace jak i również budowa dwóch małych rond po obu stronach wiaduktu.Żeby nie jechać zatłoczoną DW 106 jadę równoległą drogą brukowo - płytową do Maszewa przez Mieszkowo.
Droga do Mieszkowa
Droga do Mieszkowa © strus
Maszewo (niem.Massow) Pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej
Maszewo (niem.Massow) Pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej © strus
Wracam na DW 113  która prowadzi do Goleniowa ale że ostatnio już byłem w tym mieście więc odbiłem z głównej drogi na Radzanek a następnie skierowałem się do tej samej drogi jadąc przez Dobrosławiec żeby ponownie na chwilę zawitać na DW 113 i odbić tym razem na Maciejewo.
Radzanek (niem.Resehl) Kościół filialny p.w. św. Floriana z XIX w
Radzanek (niem.Resehl) Kościół filialny p.w. św. Floriana z XIX w © strus
Zanim dotarłem do Maciejewa po drodze trafiło mi się kilka kani które sprezentowałem jadącemu z naprzeciwka starszemu panu po prostu wskazałem mu miejsce.
Kanie przed Maciejewem
Kanie przed Maciejewem © strus
Maciejewo (niem.Matzdorf) Pałac z k. XIX w. należał  do rodu von Flemming
Maciejewo (niem.Matzdorf) Pałac z k. XIX w. należał do rodu von Flemming © strus
Maciejewo (niem.Matzdorf) Pamiątkowy głaz przy pałacu
Maciejewo (niem.Matzdorf) Pamiątkowy głaz przy pałacu © strus
Zanim zawitałem w Mostach to pozostała ostatnia miejscowość gdzie mieszkańcy dbają o miejsce w którym był przykościelny cmentarz
gdzie już kiedyś byłem a nazywa się Burowo.
Burowo (niem.Burow) Pomnik poświęcony mieszkańcom okolicznych wsi poległym w I wojnie światowej © strus

Z Burowa znowu na chwile zawitałem na wojewódzkiej i za kościołem odbijam w kierunku jednostki wojskowej a za torami kieruje się
w stronę Marszewa jadąc terenami przy lotnisku Goleniów.Niestety nie dojechałem do celu bo dwie drogi którymi mogłem dojechać
były zalane woda lub z dużą ilością błota które nie pozwalało przejechać i musiałem wrócić do Mostów .
Zalana droga do Marszewa
Zalana droga do Marszewa © strus
Z Mostów skierowałem się w kierunku Rożnowa Nowogardzkiego jadąc do Danowo prawie cały czas pod górkę ,lekko nie było a żeby
nie zawitać w Przemoczu do Poczernina tym razem pojechałem przez las wjeżdżając w niego w Dąbrownicy.Droga przez las początkowo bardzo ciężka bo ciągniki wywoziły z lasu ścięte drzewa.
ROŻNOWO NOWOGARDZKIE (niem.Rosenow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Leśna droga z Dąbrowicy do Poczernina
Leśna droga z Dąbrowicy do Poczernina © strus
Przejazd pod wiaduktem  do Poczernina był nie możliwy dlatego na chwile wjechałem na remontowaną DW142 a dalej już prosto do
domu a po drodze w dwóch miejscach Lubowa były pierwsze oznaki nadchodzącego święta.
Chryzantemy w Lubowie
Chryzantemy w Lubowie © strus
Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Storkówko,Łęczyca,Łęczówka,Mieszkowo,Maszewo,Kolonia Radzanek,Radzanek,Dobrosławiec,
Budzieszowce,Jarosławki,Maciejewo,Burowo,Mosty,Mosty Oś.Mosty,Danowo,Tarnowo,Zagórce,Rożnowo Nowogardzkie,Dąbrowica,