Dwie Dąbrowy.

Niedziela, 2 kwietnia 2017 · dodano: 02.04.2017 | Komentarze 4

Dzisiejszego dnia myślałem że po raz pierwszy w tym roku wskoczę w krótkie spodenki ale była już prawie jedenasta a za oknem na termometrze ledwie 12 stopni więc wskakuje w to co wczoraj i jak się okazało że za ciepło nie było wręcz przeciwnie gdy jechałem pod wiatr było mi chwilami chłodno po dupsku.Do Kiczarowa dotarłem przez Strachocin i Ulikowo w którym widziałem kolejnego bociana , za kościołem wjechałem na kiepską gruntową drogę i skierowałem się do Nowej Dąbrowy bardzo ciężko było do fermy później nieco lżej.
Ferma norek w okolicy Nowej Dąbrowy
Ferma norek w okolicy Nowej Dąbrowy © strus
Zawilec gajowy
Zawilec gajowy © strus
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) - Erdmann Ernest - nekropolia rodowa
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) - Erdmann Ernest - nekropolia rodowa © strus
Nowa Dąbrowa (niem.Neu Damerow) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Pocieszenia z XV w © strus
Jadąc dziś kolejne bociany choć solo widziałem w Nowej i Starej Dąbrowie oraz w Kicku i pozostałych wioskach gniazda nadal puste za to na polach dziś widziałem dużo żurawi i kilka stad zwierzyny płowej niestety poza zasięgiem aparatu w telefonie.

Po wizycie w dwóch Dąbrowach jadę na obrzeża Kiczarowa przez Kicko żeby dotrzeć do Grabowa nie jadąc nielubianym odcinkiem DW106 wiodącej przez wioskę.W Grabowie w starym parku zobaczyłem duże głazy ale to były chyba tylko kamienie bo nie było na nich żadnych napisów.
Grabowo (niem.Buchholz) lapidarium
Grabowo (niem.Buchholz) lapidarium © strus
Koń w Grabowie
Koń w Grabowie © strus
Tym razem nie jadę Michołową droga bezpośrednio do Klępino tylko za inną gruntową droga którą w zeszłym roku jechałem tylko raz przez to że ktoś chciał poprawić jakość drogi na dwóch odcinkach za pomocą kamieni.Dziś pierwszy odcinek był już OK drugi prawie półkilometrowy to jazda z zadkiem w górze.
Droga z Grabowa do Małkocina
Droga z Grabowa do Małkocina © strus
W Klępinie sprawdziłem ile mi zostało czasu i postanowiłem dojechać do DDR-ki w Lipniku przez Lubowo,Żarowo i Grzędzice żeby dokręcić do 60 kilometrów ale gdy byłem już na ścieżce zorientowałem się że prosto do domu nie mogę jeszcze jechać żeby zaliczyć pełne kilometry.Następne cztery dni bez roweru przez prace na drugą zmianę.
Stargard,Osetno,Strachocin,Ulikowo Kolonia,Ulikowo,Kiczarowo,Nowa Dąbrowa,Stara Dąbrowa,Kicko,Kiczarowo,Grabowo,Małkocin,