Barzkowice

Czwartek, 29 września 2016 · dodano: 29.09.2016 | Komentarze 4

To już chyba była ostatnia wycieczka w krótkim stroju w tym roku od jutra wypoczywam nad morzem w przyszłym tygodniu mam popołudniową zmianę i najbliższy wolny czas na rower to dopiero piątek 07,10.A dziś szybki dojazd do DDR-ki wzdłuż DK 20 a później krajówką  na której był spory ruch aut przez co komfortu jazdy nie było.Gdy zjechałem z głównej drogi to po 18 km moja średnia była zdecydowanie za duża więc trzeba było zwolnić.
Trąbki PKP
Trąbki PKP © strus
Mostek pozostałość po wąskotorówce
Mostek pozostałość po wąskotorówce © strus
Przejeżdżam przez Marianowo aby zawitać w okolice wodne czyli nad jezioro i rzeczkę Krępo gdzie znajduję się jaz ale bramka była zamknięta przez naturalną kłódkę - drzewko.
Naturalna kłódka
Naturalna kłódka © strus
Jaz w Marianowie
Jaz w Marianowie © strus
Jezioro Marianowskie
Jezioro Marianowskie © strus
Gdy już ruszyłem w dalszą drogę to dopiero po chwili przypomniałem sobie że droga z Marianowa do Barzkowic ma bardzo zły stan nawierzchni i w ten sposób zaczął się mój koszmar do centrum wioski.
Kolory jesieni w Barzkowicach
Kolory jesieni w Barzkowicach © strus
BARZKOWICE (niem.Barskewitz) Kościół parafialny p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła z XIX w © strus
Początkowo miałem jechać przez Brudzewice do Pęzina ale miałem już dość jazdy pod silny wiatr i zmieniłem plany kierując się przez Golinę.Na otwartych terenach bardzo mocno wiało i to dokuczliwie ,wystarczyły wzdłuż szosy drzewa lub krzewy i od razu było lżej.
W Pęzinie dopadły mnie dwa psy i dopiero gdy zamarkowałem kopniecie odpuściły przy zamku.
PĘZINO (Pansin) Zamek z  k. XIV w
PĘZINO (Pansin) Zamek z k. XIV w © strus

Z pod zamku kieruje się wydłużona drogą do Stargardu i małym kółeczkiem po nim.
Stargard,Kiczarowo,Gogolewo,Dalewo,Trąbki,Marianowo,Barzkowice,Golina ,Pęzino,Ulikowo,Ulikowo Kolonia,Strachocin,Stargard.