Zieleniewo.

Czwartek, 19 maja 2016 · dodano: 19.05.2016 | Komentarze 9

Wyjazd do Zieleniewa był zainspirowany nazwą miejscowości i innym w tamtej okolicy podobnymi nazwami co w okolicy  Stargardzkiego Zieleniewa a mianowicie Kaszewo - Koszewo,Rakowo - Rekowo oraz Żeńsko - Reńsko.Gdy już byłem w Witkowie Pierwszym wjechałem na drogi często jeżdżone przez Wojtka a ja ich nie lubię przez bardzo kiepskiej jakości nawierzchnię która ciągnie się przez około 10 km za Rzeplino.
Granitowa stela (Krzyż Prośby) z XVI w. wykonana przez Leopolda von Wedel
Granitowa stela (Krzyż Prośby) z XVI w. wykonana przez Leopolda von Wedel © strus
W końcu  w Piaseczniku wjeżdżam na DW 160 którą jadę do samego Zieleniewa docierając na początku do Choszczna.
Cmentarz żołnierzy Armii Radzieckiej w Choszcznie
Cmentarz żołnierzy Armii Radzieckiej w Choszcznie © strus

Od Choszczna wjeżdżam dla mnie na dziewicze tereny i kieruję się do celu jakim jest Zieleniewo przejeżdżając przez Raduń w którym oprócz kościoła nic ciekawego nie dostrzegłem a w kolejnej wiosce Kaszewo nic nie było żeby uwiecznić na zdjęciu.
RADUŃ (niem.Radun) Kościół parafialny p.w. Matki Bożej Szkaplerznej z XIII/XIV w © strus
Po dwóch godzinach i dwóch minutach docieram do dzisiejszego celu jakim jest Zieleniewo ale nie to koło Stargardu.
Zieleniewo - cel dzisiejszego dnia
Zieleniewo - cel dzisiejszego dnia © strus
Zieleniewo - Dwór z poł. XIX w
Zieleniewo - Dwór z poł. XIX w © strus
Zieleniewo (nim.Sellnow) Kościół parafialny p.w. św. Jadwigi
Zieleniewo (niem.Sellnow) Kościół parafialny p.w. św. Jadwigi © strus
Drogę powrotna obrałem na gminę Krzęcin zaliczając kilka nowych wiosek w których byłem po raz pierwszy i przejeżdżając obok kilku jezior ale jakoś łatwego dostępu do nich nie za uwarzyłem i docieram do Rakowa.
RAKOWO (niem.Raakow) Dworek?
RAKOWO (niem.Raakow) Dworek? © strus
Rakowo (niem.Raakow) - Kościół p.w. Św. Trójcy z XVI w
Rakowo (niem.Raakow) - Kościół p.w. Św. Trójcy z XVI w © strus
Przystanek z remizy w Rakowie
Przystanek z remizy w Rakowie © strus
Po Rakowie przejeżdżam przez staje kolejową Słonice na której dwóch panów remontuje dach dworca a dwóch innych robi zdjęcia i filmy z okolic przejazdu kolejowego.
Słonice - Dworzec PKP
Słonice - Dworzec PKP © strus
Dalsza droga to kierunek na Zamęcin w którym już raz byłem a po drodze zaliczam Krzęcin w którym kolejny stary kościół zaliczony
oraz  Stary Klukom w którym dodatkowo uzupełniam płyny.
Krzęcin (niem.Kranzin) Kościół parafialny p.w. św. Jana Chrzciciela z 1910 r
Krzęcin (niem.Kranzin) Kościół parafialny p.w. św. Jana Chrzciciela z 1910 r © strus
Stary Klukom (niem.Alt Klücken) Kościół filialny p.w. Wniebowstąpienia Pańskiego z  XV w
Stary Klukom (niem.Alt Klücken) Kościół filialny p.w. Wniebowstąpienia Pańskiego z XV w © strus
Żeby ponownie nie zawitać w Choszcznie w Zamęcinie wybrałem drogę bardzo kiepskiej jakości  do Dolic.Początek OK do Glęźna a później piach ,kamienie i bruk przez około 2 km później prze 1,5 km płyty czyli trzepawka.
Droga na Glęźno
Droga na Gleźno © strus
Po drodze do Sądowa przeżyłem atak jakiś owadów które wpadły mi do kasku i musiałem się zatrzymać i zrobić z nimi porządek a przy okazji zrobiłem kolejna fotkę z rzepakiem.
Rzepak w okolicy Sądowa
Rzepak w okolicy Sądowa © strus
Cały odcinek drogi z Gleźna do Komorowa to droga którą trzeba unikać a dalej z Dolic to standardowa trasa do Kolina a później przed Witkowem Pierwszym uciekam przez żużlówkę do Kurcewa a następnie kolejną żużlówką docieram do Strzyżna i już prawie prosto do domu.

Stargard,Witkowo Drugie ,Witkowo Pierwsze,Radziszewo,Krępcewo,Rzeplino,Bralęcin,Piasecznik,Pakość,Choszczno,Raduń,Kaszewo,
Zieleniewo,Rakowo,Słonice,Krzęcin,Stary Klukom,Nowe Żeńsko ,Zamęcin,Glęźno, Sądówko,Sądów,Komorowo,Dolice,Morzyca,Kolin,
Kurcewo,Strzyżno,Kluczewo,Stargard.

| 08:29 niedziela, 22 maja 2016 | linkuj Darku w tamtych okolicach jestem co środę ale samochodem :) co do asfaltu Do Krępcewa i dalej do Rzeplina to rzadko nimi jeżdżę :) najczęściej w tamtym kierunku jadę betonką przez łąki :)
| 15:11 piątek, 20 maja 2016 | linkuj Daniel i Michał znam tą drogę bo kilka razy nią jechałem.
| 12:22 piątek, 20 maja 2016 | linkuj Seta, hehe. Przypomniał mi się taki żart. Ile to jest 10 x 100 gram? W Polsce litr, a w całej Europie kilogram :P
| 11:05 piątek, 20 maja 2016 | linkuj Bliżej miałeś do Zieleniewa koło Morzyczyna ;)...widzę, że jesteś w doskonałej formie SETA za SETĄ.
| 09:54 piątek, 20 maja 2016 | linkuj Bardzo miły wypadzik :)

Daniel ma rację, ta droga z Dolic w kierunku Pełczyc/Barlinka - pierwsza klasa!
| 06:24 piątek, 20 maja 2016 | linkuj Bardzo fajny dystans, w dodatku po nieznanych wcześniej terenach, a to zawsze jest jakaś niepewność. No i jak zawsze wzorowo opisane z ciekawymi zdjęciami.
| 01:00 piątek, 20 maja 2016 | linkuj Fajna trasa, częśc tych okolic też objechałem swego czasu. Osobiście lubię wąski asfalt łączący Dolice z DW151 na południu. Znikomy ruch pojazdów, całkiem fajne widoki i nawierzchnia niczego sobie.