Wietrzna setka.

Piątek, 18 września 2015 · dodano: 18.09.2015 | Komentarze 2

Kolejne Tour de Miedwie zacząłem całkowicie inaczej niż zawsze, oczywiście musiałem szukać dodatkowych szlaków żeby pękła setka i tym razem do DW 106 pojechałem przez Golczewo i Kluczewo.Gdy wjechałem na DDR-kę za cmentarzem w stronę Golczewo od razu poczułem mocny wiatr i wiedziałem że dziś lekko nie będzie.Według wetteronline wiaterek w porywach osiągał 40-50 km/h
Cukrownia Kluczewo
Cukrownia Kluczewo © strus
Po krótkim luzie od wiatru na odcinku od ronda w Golczewie do DW 106 zaczynam walkę z wiatrem która trwała można powiedzieć do 67 kilometra czyli 3 km przed Starym Czarnowem.Tak dawał popalić że gdy zobaczyłem tablicę  Barnim postanowiłem dodatków do setki poszukać odbijają na Wójcin żeby dojechać przez Moskorzyn do Lubiatowa.
Dwór z poł. XIXw w Warnicach
Dwór z poł. XIXw w Warnicach © strus
Między Żalęcinem a Moskorzynem
Między Żalęcinem a Moskorzynem © strus
W Lubiatowie robię sobie przerwę na batona i zakup kolejnego isotonka na dalsza drogę która wydawała mi się lżejsza gdy wyjechałem z Lubiatowa ale trwało to chwilę gdy wokół mnie były tylko pola a gdy podjeżdżałem bo małe wzniesienie które wielokrotnie pokonywałem bez podnoszenia tyłka z siodełka a dziś przed szczytem się uniosłem.Dalszy odcinek do Mechowa pokonuję małym kółeczkiem przez Brzesko i Letnin gdzie też jest spore wzniesienie i długie i oczywiście pod czołowy wiatr.
Sanktuarium Matki Bożej Brzeskiej w Brzesku
Sanktuarium Matki Bożej Brzeskiej w Brzesku © strus
Jadąc przez Letnin Górny za neogotyckim domem młynarza przy drodze gruntowej dostrzegłem chyba stary kamienny drogowskaz ale napisu nie udało mi się odczytać.
Letnin - kamienny drogowskaz
Letnin - kamienny drogowskaz © strus
Jadąc do DDR-ki w Mechowie którą chciałem dotrzeć do Pyrzyc za uwarzyłem za płotem cmentarz na którym były tylko dwie stare płyty
nagrobkowe ale starszy pan opowiedział mi i opisał jak wyglądał gdy tu zamieszkał i jak to kamieniarze go oczyścili.
Ostatnie przedwojenne nagrobki w Mechowie
Ostatnie przedwojenne nagrobki w Mechowie © strus
DDR-ka z Mechowa do Pyrzyc to około 5 km a dziś była nawet mocno zatłoczona nie tylko przez rowerzystów, nigdy tylu ludzi na niej nie widziałem a już kilka razy nią jechałem.Od Pyrzyc jadę non stop z jednym zatrzymanie w Starym Czarnowie na zakup ostatniej butelki i już mogłem jechać wprost do domu bo wiedziałem że setka będzie zaliczona.Teraz mam nadzieję że w kolejny wolny dzień a to będzie wtorek również będzie pogoda bez opadów żeby zaliczyć kolejna stówkę.
Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Warnice,Barnim,Wójcin,Kłęby,Żalęcino,Moskorzyn,Ukiernica,Lubiatowo,Brzesko,Letnin,Mechowo,
Pyrzyce,Żabów,Będgoszcz,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.