Stawno przez Maszewo.

Niedziela, 14 września 2014 · dodano: 14.09.2014 | Komentarze 1

Coraz gorzej się jeździ na zużytej kasecie ale jutro powinienem dotrzeć nową i lepsza ponoć [SHIMANO ALIVIO KASETA CS HG51 (11-28T) + ŁAŃCUCH CN UG51 ] przejechałem na obecnej ponad 6700 km ciekawe na ile wystarczy ta nowa.Początkowo myślałem o Ińsku ale szkoda mi Iwonki że musi sama być w domu więc zrobiłem krótsze kółeczko i w innym kierunku.Jedyna miejscowością do której chciałem dotrzeć wyruszając był Darż ponieważ nigdy tam nie byłem.Gdy dojechałem do Łęczycy wydłużyłem dojazd do w/w miejscowości ponieważ zjechałem z DW 106 i pojechałem terenem do Maszewa przez Mieszkowo.
Kościół filialny p.w. Ofiarowania NMP w Łęczycy
Kościół filialny p.w. Ofiarowania NMP w Łęczycy © strus
Łęczyca - tablica z nieczytelnymi napisami
Łęczyca - tablica z nieczytelnymi napisami © strus
Droga w kierunku do Maszewa z różną nawierzchnią ,na początku bruk ,później kamienie ,żużel a na koniec jumbo ale szkoda było tą drogą jechać bo w Łęczówce i Mieszkowie nic ciekawego niema,W Maszewie zawracam na Stargard żeby dotrzeć szybko do celu jakim jest Darż.
Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. Brak tablic inskrypcyjnych © strus
Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki w Darżu
Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki w Darżu © strus
Darż - Dwór z II poł. XIX w
Darż - Dwór z II poł. XIX w © strus
Na początku miałem od razu jechać do Sowna przez Przemocze ale krótka matematyka i zbyt mało kilometrów wychodziło więc postanowiłem jechać w kierunku na Stawno przez Rożnowo Nowogardzkie.
Rożnowo - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej
Rożnowo - Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Od Storkówka  jadę w pełnym słońcu , ponoć taka pogoda ma być  cały nadchodzący tydzień, to po pracy na małe kółeczka ze dwa razy może wyskoczę i na coś większego w piątek.Dziś próbowałem zbliżyć się do wieży w Tarnówku ale pokrzywy nie pozwoliły na to.
Kościół filialny pw. Opieki św. Józefa w Stawnie
Kościół filialny pw. Opieki św. Józefa w Stawnie © strus
Jadąc ze Stawna do Strumian bardzo zwiększony ruch aut ,osobiście doliczyłem się 84 sztuk parkujących w różnych miejscach ,pewnie  niektóre przeoczyłem które były ukryte w głębi lasu.
Pajączek
Pajączek © strus
Wjeżdżam do Sowna  żeby dokupić jakieś napoje ,niestety znane mi trzy sklepy były dziś nieczynne a na ramie tylko 0,5l a pic się chce.
Przy okazji zachodzę na poniemiecki cmentarz na który jest dość sporo nagrobków w różnym stanie i duża ilość grzybów - kanie.
Poniemiecki cmentarz w Sownie
Poniemiecki cmentarz w Sownie © strus

Czas wracać do domu ,żeby dziś zaliczyć  minimum 80 km ruszam z Sowna bezpośrednio do Reptowa a w Kobylance wypijam 0,5l coli
jednym duszkiem i jadę do domu z jednym zatrzymaniem przy DDR-ce w Kobylance na foto.
Cała rodzinka muchomorków
Cała rodzinka muchomorków © strus

Stargard,żarowo,Lubowo,Klępino,Małkocin,Storkówko,Łęczyca,Łęczówka,Mieszkowo,Maszewo,Darż,Rożnowo Nowogardzkie,Zagórce,Tarnowo,Tarnówko,Stawno,Łęsko,Strumiany,Sowno,Reptowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard