Kosin.

Sobota, 13 września 2014 · dodano: 13.09.2014 | Komentarze 0

Niestety po wtorkowym zabiegu chirurgicznym małżonka jest uziemiona na jakiś czas,a ja miałem pecha  środę bo padał deszcz i wolny czas przeznaczyłem na filmy.Więc dziś musiałem pojechać sam ,na początku obrałem kierunek na Pyrzyce bo wczoraj było uroczyste otwarcie DDR-ki do Brzeska i chciałem ją przetestować.Jadę tam przez Giżynek gdzie na DDR-ce do Golczewa rozpoczęto wylewanie asfaltu.
DDR -ka Giżynek - Golczewo
DDR -ka Giżynek - Golczewo © strus
W Kluczewie poruszam się na pasie dojazdowym przy którym chyba został już tylko jeden hangar ,reszta została rozebrana ,ten poniżej znajduje się w byłym Burzykowie.
Kluczewo - lotnisko
Kluczewo - lotnisko © strus
Jadąc z Dębicy do Wierzbna ulubiona żużlówką zacząłem odczuwać  wzrost temperatury przez co okulary za porowywały mi,postanawiam zajechać na mole i tam  zamienić podkoszulkę z długim rękawem na krótki.Woda w jeziorze czysta aż nabrałem ochoty na kąpiel,a na wodzie sporo różnego rodzaju ptactwa.
Wierzbno - molo i Viper
Wierzbno - molo i Viper © strus
Na krótko wpadam na DW 106 żeby za Okunicą skierować się na Brzezin przez Ryszewo i znowu pojawiam się na wojewódzkiej żeby dotrzeć do Pyrzyc.
Ryszewo - Ruina gotyckiego kościoła z XV w
Ryszewo - Ruina gotyckiego kościoła z XV w © strus
Ledwo wjechał do Pyrzyc a już za przejazdem kolejowym odbijam w lewo na DDR-kę która ma mnie doprowadzić do Brzeska
Początek DDR-ki do Brzeska
Początek DDR-ki do Brzeska © strus

Na DDR-ce brak ruchu ale za to gdy jechałem przy kukurydzy całymi stadami obsiadały mnie jakieś robale przez które od razu dostawałem swędzonki i musiałem się czyścić.
Nad strumukiem przy DDR-ce do Brzeska
Nad strumykiem przy DDR-ce do Brzeska © strus
Myślałem że w Brzesku droga sie kończy ale widze że po drugiej stronie nadal istnieje więc jadę z myślą że może do Przelewic mnie doprowadzi ,niestety po około 1,5 km zobaczyłem METĘ.
Koniec DDR-ki ,bo dalej inna gmina
Koniec DDR-ki ,bo dalej inna gmina © strus

Niestety za chaszczami nic nie było i byłem zmuszony zawrócić do drogi DK 122 i żeby nie jechać bezpośrednio do Lubiatowo wybieram tylko kierunek na Przelewice żeby w Kosinie odbić na Lubiatowo.W Klukach postanawiam zrobić przerwę na batona i większą porcje picia i zachodzę na teren kościółka.
Kościół filialny pw św.Teresy od Dzieciątka Jezus - Kluki
Kościół filialny pw św.Teresy od Dzieciątka Jezus - Kluki © strus

Osada Oćwieka - koło młńskie
Osada Oćwieka - koło młyńskie © strus
W Lubiatowie uzupełniam zapasy napojów bo słońce od Pyrzyc wyszło za chmur i coś więcej potrzebuje nawodnienia a przy okazji posilam się lodem dla ochłody i sprawdzam gdzie dalej jechać bo po DDR-ce nie miałem żadnego planu ,wybieram polnaą drogę do Żalęcina która była dzisiejszego dnia najgorszym odcinkiem ze względu na jakość .Na początku płyty,później duże ilości cegieł i kamieni  i znowu  płyty aż do Żalęcina,dla osłody było duże stado żurawi ,ponad dziesięć sztuk.
Droga z Lubiatowa do Żalęcina
Droga z Lubiatowa do Żalęcina © strus
Nie dawno tu byłem ale jakoś przeoczyłem pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej z napisem "Unsern gefallenen Brüdern. Treue zum Treue 1914-1918" tym razem go dojrzałem.
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Żalęcinie
Pomnik poległych w I wojnie światowej w Żalęcinie © strus

W drodze na Kłęby napotykam na dużą ilość,nie jestem znawcą grzybów ale myśleę że to były kanie ponieważ z naprzeciwka jadący pan gdy ja robiłem im fotki zapytał się czy będę je brał , jak nie to on z chęcią je zabierze.
Czubajka kania
Czubajka kania © strus

W Kłębach robię małe kółeczko ale nic ciekawego nie dostrzegłem i wracam na drogę w kierunku Barnimia.Do Kurcewa jadę drogą gruntową z pominięciem Przewłok i Strzebielewa.
Barnim - Kurcewo
Barnim - Kurcewo © strus
W końcu mijam jakiegoś rowerzystę na szlaku którego chciałem zagadać ale on tylko krzyknął że się bardzo śpieszy na zebranie w Pyrzycach.Tym razem nie zapomniałem o dworku w Kurcewie jak to było w styczniu tego roku.
Dwór w Kurcewie
Dwór w Kurcewie © strus
Nagrobek w Kurcewie
Nagrobek w Kurcewie © strus

Droga z Kurcewa do Strzyżna to chyba nigdy po wybudowaniu remontowana nie była ,prawie jak w Kunowie.Na zakończenie dzisiejszej wycieczki chciałem pojechać ze Strzyżna do Witkowa i tam się udałem gdzie odkryłem pomnik którego wcześniej nie widziałem.
Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej w Strzyżnie
Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej w Strzyżnie © strus

Po pokonaniu drogi  gruntowej do Witkowa udałem się do domu prawie najkrótsza drogą.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Dębica,Wierzbno,Grędziec,Okunica,Ryszewo,Brzezin,Pyrzyce,Mechowo,Brzesko,Brzesko Kolonia,Kosin,Kluki,Oćwieka,Lubiatowo,Żalęcino,Kłęby,Wójcin,Barnim,Kurcewo,Strzyżno,Witkowo Drugie,Stargard.