Dębice.

Poniedziałek, 24 lutego 2014 · dodano: 24.02.2014 | Komentarze 4

Wczoraj popatrzałem na mapę i obrałem sobie kółeczko do objechania ,tylko nie wiedziałem w którą stronę je objechać.Dziś jadąc Czarnieckiego zdałem się na los świateł przy kościele pw.Św.Ducha ,miałem zielone w prawo więc na Gdańskiej pojechałem w prawo w stronę do Chociwla.Na drodze sporo aut co mnie denerwowało ,a przed Dzwonowem na prostej drodze czołowy wypadek ale ludzi w autach już nie było.
Dzwonowo - Kaplica przy kościele
Dzwonowo - Kaplica przy kościele © strus
Przed Chociwlem postanowiłem zawitać do Lisowa aby zaliczyć kolejną wioskę.Zrobiłem rundkę i wróciłem na DK 20 do Chociwla.
Kościół Matki Boskiej Częstochowskiej w Lisowie
Kościół Matki Boskiej Częstochowskiej w Lisowie © strus
Gdy byłem prawie w Chociwlu wiatr zaczął mocniej hulać  ,wiało z boku czego nie lubię bo nosi rower w porywach do środka jezdni.
Jezioro Chociwel
Jezioro Chociwel © strus
Czas zacząć pokonywać nieprzemierzone szlaki ,zaraz za Chociwlem jezioro w którym nie było wody tylko błoto i suche rośliny,szosa dobra też sie skończyła ale trzeba jechać dalej i tak docieram do Karkowa.
Kościół św. Franciszka z Asyżu w Karkowie
Kościół św. Franciszka z Asyżu w Karkowie © strus
Pałac w Karkowie
Pałac w Karkowie © strus
Na szlaku teraz jest Kania w której kończy się szosa na mojej zaplanowanej wycieczce.W Kani mała przerwa na posilenie się batonem musli i poszukanie na mapie drogi do kolejnej wioski.
Kościół św. Stanisława Kostki - Kania
Kościół św. Stanisława Kostki - Kania © strus
Aby dotrzeć do kolejnej wioski co się zwie Mokre trzeba było jechać aleją dębową ,na początek  trochę bruku  później sam mocno ubity grunt ale wolny od błota i wody.

W Mokrem cała droga to tylko bruk nierówny ciężko się jechało nawet rowerem MTB.Jeszcze poszukałem sklepu w celu uzupełnienia isotonika ale niestety nie było ,musiałem zadowolić się wodą skonsumowaną na miejscu.
Kościół pw.św.Apostołów Piotra i Pawła w Mokrem
Kościół pw.św.Apostołów Piotra i Pawła w Mokrem © strus

Od krzyżówki na Wojtaszyce powraca asfalt i jadę do Bagna ,rzeczywiście tym ostatnim dwóm miejscowością pasują nazwy bo Mokrym było kilka zbiorników z wodą a w drodze do Bagna były z prawej strony bagienka ,niestety pod słońce fotki nie wyszły.

Kosciół pw. św. Ap. Piotra i Pawła - Bagna
Kosciół pw. św. Ap. Piotra i Pawła - Bagna © strus

Nie wiem dlaczego obrałem Dębice jako cel dzisiejszej wycieczki bo jak wjeżdżałem to sobie przypomniałem że już tu byłem jadąc z Dobrej przez Jenikowo ale za to nie pojechałem do Maszewa.
Kościół pw. Świętej Rodziny w Dębicy
Kościół pw. Świętej Rodziny w Dębicy © strus
Odcinek na DW 106 pod bardzo mocny wiatr i pod górę ,prędkość spadała poniżej 20 km/h ,nie mogłem się jakość sprężyć żeby utrzymać większą prędkość.Robiąc kolejne zdjęcia nie zauważyłem że od Mokre nie działa Sport Tracker aż do Grabowa.Żeby nie jechać do Maszewa i po 106 w osadzie Stodólska skierowałem się na Bielice.
Kościół pw. św. Wojciecha Biskupa i Męczennika - Bielice
Kościół pw. św. Wojciecha Biskupa i Męczennika - Bielice © strus
I tak ostatnia wioską w gminie Maszewo do której docieram są Sokolniki.
Kościół  pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa - Sokolniki
Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa - Sokolniki © strus
Do wewnątrz Chlebówka i Białunia nie wjeżdżałem bo byłem tam w ostatni czwartek i dzięki temu że jechałem zrobiłem fotkę pozostałości  po wąskotorówce czyli przeprawa nad rzeką Sokolą.
Białuń przeprawa na rz.Sokola
Białuń przeprawa na rz.Sokolą © strus
Przejeżdżając prosto przez Starą Dąbrowę chciałem zakupić kolejny napój ale nie było żadnego sklepu po drodze dopiero w Kicku udało się napoić. No i trzeba było wjechać na DW 106 moją nie lubianą.W Grabowie chciałem przetestować drogę polecana przez Michała do Klępina ale dałem babola i wybrałem nie tą i dotarłem do Małkocina po extra gruncie.Zostało mi jeszcze Klępino i płytówką wróciłem do domu.
Rzeka Ina w Klępinie
Rzeka Ina w Klępinie © strus

TRASA:Stargard, Kol.Kiczarowo,Gogolewo,Dalewo,Dzwonowo,Lisowo,Chociwel,Karkowo,Kania,
Mokre,Bagno,Dębice,Stodólska,Bielice,Sokolniki,Chlebówko,Białuń,Stara Dabrowa,Kicko,Grabowo,