Mosty ,dużo terenu.

Sobota, 22 lutego 2014 · dodano: 22.02.2014 | Komentarze 3

Rano postanowiłem tym razem pojechać na tereny północne i jak w czwartek trafić do miejscowości w których wcześniej nie byłem.Na początek betonówką pojechałem do Klępina ,tam spojrzałem na drogę proponowaną przez Michała do Grabowa i będę musiał z niej skorzystać w przyszłości.Tym razem nie zapomniałem o pałacyku w Małkocinie ,pamiętam go jeszcze w kiepskim stanie z czasów  szkolnych wyjazdów na wykopki ,to były czasy.
Małkocin - Pałac z XIX wieku
Małkocin - Pałac z XIX wieku © strus
W Warchlinie skorzystałem z nawigacji aby odnaleźć drogę gruntową do Dąbrowic na której dużo się działo ,na początku znowu ujrzałem kilka żurawi które spłoszyłem ,ale latały na polem więc odpaliłem aparat i czekałem gdy się zbliżą .Niestety nie doczekałem się za to nagle wyskoczyło jeszcze większe stado jeleni i saren niż w czwartek - ponad 30 sztuk aż nie mieściły się w kadrze. Fota nie ostra ale wstawiam.

Po bliskim spotkaniu ze zwierzyną płową pora była na walkę z ciężkim terenem na szczęście nie z błotem.Jechałem w większości środkiem bo po śladach pojazdu które miejscami były głębokie  nie można było pedałować bo pedały zahaczały o brzegi.

Dawno nie jechało mi się tak ciężko i wolno ,prędkość wielokrotnie spadała poniżej 10 km/h,ale powtórzę ten odcinek latem.
Kościół filialny Najświętszego Serca Pana Jezusa w Dąbrowicy
Kościół filialny Najświętszego Serca Pana Jezusa w Dąbrowicy © strus
Remiza OSP w Dąbrowicy
Remiza OSP w Dąbrowicy © strus
Od Dąbrowicy do Rożnowa Nowogardzkiego jazda szosą i kolejne żurawie i sarny i piękna słoneczna pogoda .Żeby nie było łatwo w drogę do Dobrosławca wybrałem się  gruntem polno leśnym i było ciężko a przez to że w lesie było kilka  nie przejezdnych odcinków które pokonywałem jak zając skacząc z kępy na kępę suchej trawy aby nie wpaść w błocisko i wodę.Chciałem zaliczyć jeszcze Radzanek  ale spotkani leśnicy odradzili mi bo trwa tam wyrąb drzew i leży dużo nieposprzątanych odpadów.
Dobrosławiec - dom
Dobrosławiec - dom © strus
Teraz kolej na Mosty przez Danowo ,przed Danowem  jakieś wyrobisko piachu które zrobiłem w wersji HDR.

Kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej w Danowie
Kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej w Danowie © strus
Do Mostów z wiatrem w plecy ,teraz żałuje że nie pojechałem pod płytę lotniska ,może coś by się udało trafić aparatem.
Przez Budno do Podańska i tu się skończyły wcześniej nie przemierzone szlaki,w Podańsku ukończono remont drewnianej wierzy kościelnej.

Do wcześniej zaplanowanej trasy postanowiłem troszkę dorzucić ,nie pojechałem najkrótszą trasa odbiłem na Stawno.
Stawno
Stawno © strus
W Sownie tak mi się pić chciało a na ramie w bidonie sucho ,od razu kupione 0,5l wypiłem na miejscu i lasem pojechałem do Grzędzic i przez Żarowo do domu.Ostatnie 5 km pod mocny wiatr.

Trasa:
Stargard,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlino,Dąbrowica,Rożnowo Nowogardzkie,Dobrosławiec,Danowo,Mosty,Budno,Podańsko,Tarnówko,Stawno,Łęsko,Strumiany,Sowno,Grzędzice Majątek,Grzędzice,Żarowo,Stargard.