Sulino

Poniedziałek, 25 listopada 2013 · dodano: 25.11.2013 | Komentarze 3

Po załatwieniu dwóch spraw w mieście udałem się w kierunku Strachocina Aleją Dębową a dalej polem po sforsowaniu górki pod wiaduktem kolejowym.
Wiadukt Stargard - Ulikowo koło Bydgoskiej od Al.Dębowej © strus

Na początku źle pojechałem bo kierowałem się w lewo ku DK 20 ale droga była bardzo ciężka przebijałem się przez krzaki jak na zdjęciu poniżej.
Droga do Strachocina © strus

Dojechałem do jakiegoś domu i dalej drogi nie było więc wróciłem do wiaduktu i pojechałem w prawo i dojechałem do rzeki Krąpiel i wzdłuż niej wyjechałem w Starachocinie.Do Suchania chciałem dotrzeć mijając DK 10 i na początek zaliczyłem Tychowo i zobaczyłem że ktoś zrobił sobie domek ze starego wiatraka.
Korpus starego wiatrak w Tychowie © strus

Kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Tychowie © strus

Nie wiem dlaczego myślałem że do Suchania dotrę bez wjazdu na DK 10 ale się myliłem.Po przejechaniu przez całe Tychowo wjechałem na 3km na DK 10 przy farmie wiatraków i dotarłem do Krąpiela i od razu odbiłem w kierunku Żukowa.
Dzisiejszego dnia dwukrotnie rozczarowały mnie kościoły pierwszy w Krąpielu.
Kościół pw. św. Maksymiliana Marii Kolbego w Krąpielu © strus

Przed kościołem znajduje się głaz narzutowy o obwodzie 8 metrów poświęcony poległym żołnierzom z Krąpiela.
Głaz narzutowy o obwodzie 8 metrów w Krąpielu © strus

Opis do głazu poniżej.
Opis do głazu © strus

Szkoda że nie rozejrzałem się bardziej tylko udałem się do Żukowa a później dowiedziałem się że w Krąpielu jest kilka starych budynków w dobrym stanie.
Przez Żukowo szybko przejechałem i jedynie kolejny kościół do zaliczenia.
Kościół św. Antoniego w Żukowie © strus

Z Żukowa płytami pojechałem do Sadłowa ,jechało się znośnie ale trzeba było być czujnym bo niektóre były uniesione do góry i łatwo o kapcia.
Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa w Sadłowie © strus

Innym rodzajem płyt udałem się w kierunku Suchania ,po okołu kilometrze płyty się skończyły i zaczęła droga polna w jeszcze gorszym stanie jak jechałem ze Stróżewa do Okunicy ,olbrzymie błoto, na szczęście mróz trzymał wszystko lecz ciężko się jechało przez zamarznięte wysokie koleiny i dojechałem do Suchania.
Kościół Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Suchaniu © strus

Zegar na Rynku w Suchaniu © strus

Po krótkiej wizycie ,posileniu się ruszyłem w dalszą drogę w kierunku Sulina ale po drodze jeszcze było Słodkowo.
Kościół św. Józefa w Słodkowie © strus

I tak dotarłem do celu i zawitałem do Sulina ,na początku odbiłem od razu Golinkę ale po chwili zawróciłem do Sulina.
Straż Pożarna w Sulinie © strus

Drugim rozczarowaniem dzisiejszego dnia był właśnie kościół w Sulinie.
Kościół pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w Sulinie © strus

Wracam do krzyżówki i widzę kilka ciekawych starych zabudowań ale nie było jak zrobić fotek pod ostre słońce telefonem bo kompakcie siadła bateria.
Po minięciu Golinki zawitałem w Barzkowicach pod widocznym z daleka wiatrakiem.
Wiatrak prądotwórczy w Barzkowicach © strus

W parku znalazłem nieczynny pałac i jakieś stawy które były pokryte lodem,na zdjęciu mało widoczne bo cienka warstwa lodu.
Pałac w Barzkowicach © strus

W parku w Barzkowicach © strus

Z parku wyjechałem prawie na prost małego kościółka a dalej kierunek na Brudzewice.
Kościół pw. św. Piotra i Pawła w Barzkowicach © strus

W Brudzewicach obrałem kierunek na Pęzino i tak sobie jadę dojeżdżam do zamku
i sam siebie pytam dlaczego nie skręciłeś na Trzebiatów? Jak już tu jestem to fotka zamku tym razem z innej strony.
Zamek Pęzino © strus

Przez Trzebiatów chciałem wracać bo słyszałem że tam odremontowano dworek z 1850r
Dworek w Trzebiatowie © strus

Przed dworkiem znajduje się kolejny kościółek do kolekcji.
Kościół pw. Narodzenia NMP w Trzebiatowie © strus

Z Trzebiatowa jadąc między wiatrakami docieram do koloni Tychowo.
Farma wiatrowa od Trzebiatowa © strus

Po następnych kilkuset metrach jestem już w Sułkowie.
Jeziorko w Sułkowie © strus

Jadąc z Sułkowa do Koloni Ulikowo jest extra zjazd ale dziś był pokryty cienką warstwą lodu więc bez szaleństw.
Krąpiel - Kolonia Ulikowo © strus

Wcześniej planowałem że wyjeżdżając ze Starchocina przetnę DK 20 i pojadę terenowo do Nowowiejskiej ale zrezygnowałem z tego i najkrótszą drogą pojechałem do domu.

TRASA:Stargard,Strachocin,Święte,Tychowo,Krąpiel,Żukowo,Sadłowo,Suchań,Słodkowo,Sulino,Golinka,Barzkowice,
Brudzewice,Brudzewice Kolonia,Pęzino,Trzebiatów,Tychowo Kolonia,Sułkowo,Ulikowo Kolonia,Strachocin,Stargard.