Przelewice

Wtorek, 19 listopada 2013 · dodano: 19.11.2013 | Komentarze 4

Dziś miałem wolne więc wyruszyłem w kierunku Przelewic ale nie najkrótszą trasą na początek kierunek Kluczewo przez Giżynek i Golczewo.
Golczewo - osada © strus

Mijając kolejno Bridgestone,Cargotec wjechałem na prawy pas lotniska miałem w planach zrobić zdjęcia hangarów ale okazało się że z tej strony już nie ma nic co zwróciło by moją uwagę ,poza jednym który był zasłonięty przez dużą ciężarówkę zapakowaną w rurami i tak dotarłem do Burzykowa.
Burzykowo - schron w HDR © strus

Dalej miałem ochotę dojechać do Warnic ale zobaczyłem inna drogę i byłem ciekaw dokąd mnie zaprowadzi i wylądowałem w Dębicy następnie ruszyłem terenowo wzdłuż torów i dojechałem do Reńska to już było blisko do Obryty.
Kościół filialny pw. Najświętszej Marii Panny Łaskawej - Obryta © strus

Chwila moment i już widziałem kolejne stare kościółki widoczne z daleka.
Pierwszym był w Starym Przylepie a kolejny w Zaborsku.
Kościół parafialny pw św. Michała Archanioła - Stary Przylep © strus

Kościół pw. Św.Jana Chrzciciela -Zaborsko © strus

W kolejnej miejscowość to Lubiatowo ,tu nie robiłem zdjęcia kościoła bo mi się nie podobał ale wypatrzyłem coś starego.
Gołębnik z 1902 r - Lubiatowo © strus

Obok znajdował się również zabytkowy pałac wybudowany w drugiej połowie XIX w. przez rodzinę V. Schöning.
Pałac z 2. połowy XIX w. - Lubiatowo © strus

I jeszcze jedno zdjęcie gołębnika w wersji HDR.
Lubiatowo - gołębnik [HDR] © strus

Z Lubiatowa wylądowałem na DK 122 i szybko z niej zjechałem na gorszą drogę prowadzącą do Przelewic przez trzy miejscowości ,pierwszą jest Oćwieka w której musiałem zrobić fotkę tego starego domu i ciekawą tablicę informacyjną.
Dom - Oćwieka © strus

Oćwieka - tablica informacyjna © strus

Na drodze do kolejnej miejscowości sporo błota, są prowadzone jakieś roboty ziemne i tak zawitałem do Kluk.
Kościół filialny pw św.Teresy od Dzieciątka Jezus - Kluki © strus

Jeszcze Kosin i zawitałem w końcu w Przelewicach.
Kościół p.w. Matki Bożej Królowej Polski - Przelewice © strus

To sprawdziłem czas i okazało się że jest już późno i długo tu nie mogę być więc został obrany kierunek na pałac.
Pałac w Przelewicach © strus

Na placu przed pałacem znajduje się kilka obiektów godne poświęcenia czasu na utrwalanie ich ,ale ja nie miałem tego czasu i zrobiłem zaledwie kilka.
Zabytkowa gorzelnia w Przelewicach z 1912 r © strus

Zabytkowa mleczarnia z 1820r. w Przelewicach © strus

W przyszłym roku będę tu musiał wpaść z rodzinką aby pozostałe obiekty uwiecznić
i zwiedzić ,kiedyś tu byłem ale z wycieczka ale jakoś tych zabudowań nie pamiętam.
Gorzelnia w Przelewicach z 1912 r © strus

Powrót do Kosin i kierunek na Pyrzyce ale przed Mechowem odbiłem w drogę na Stróżewo której nie polecam ponieważ dużo jest na niej dużych kamieni i cegieł,
a od Stróżewa do Okunice na przemian piach i błoto.
Droga ze Stróżewa do Okunicy © strus

Na Dk 106 duży ruch więc pojechałem trasą maratonu MTB w przeciwnym kierunku ale za to z wiatrem i tak dotarłem do ostatniego przystanku w Koszewie.
Pałac w Koszewie .[HDR] © strus

W Kunowie odbiłem na Lipnik polnym szlakiem aby zaliczyć jeszcze trochę terenu.

Trasa:Stargard,Kluczewo,Burzykowo,Dębica,Reńsko,Obryta,Stary Przylep,Cieszysław,Zaborsko,Lubiatowo,Oćwieka,Kluki,Kosin,Przelewice,Kosin,Brzesko Kolonia,Stróżewo,Okunica,Grędziec,Wierzbno,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Lipnik,Stargard