We mgle do Starej Dąbrowy.

Czwartek, 14 listopada 2013 · dodano: 14.11.2013 | Komentarze 4

Dzięki Wojtkowi[Trendix] w końcu dojechałem do młyna za Poczerninem chodź go z bliska nie widziałem bo cały obszar jest ogrodzony płotem,więc go nie przekraczałem
Ośrodek Odnowy Życia Duchowego w Poczerninie © strus

Wróciłem się do Figura Maryi Bożej Światłości żeby ją uwiecznić ,takiej w okolicy jeszcze nigdzie nie widziałem .
Figura Maryi Bożej Światłości w Poczerninie © strus

Jadąc do DK 142 w lesie trwał wyrób drzew tylko zdziwiło mnie że na autach i ciągnikach widniały nalepki Agrofirmy Witkowo.Przed wjazdem ustawiłem oświetlenia na maxa i poprułem poboczem na nielubianych przez mnie płytach.Aby trasa nie była nudna odbiłem na Małkocin gdzie poprzednim razem ominąłem dwa miejsca godne fotografii.
Murowany gołębnik w Małkocinie © strus

Mgła nie tylko przeszkadzała w jeździe ale i w robieniu fotek ,widoczność była dość mała a ja liczyłem na taką pogodę jak była wczoraj.
Kościół pw. św. Józefa Oblubieńca w Małkocinie © strus

Dalsza trasa to szybki dojazd do Storkówka a następnie terenowo do Starej Dąbrowy przez Moskorze.Tu pierwsze trudności od Storkówka do wyjazdu na DK 106 w Łęczycy Pomorskiej trwały wykopki buraków i gruntowa droga była ostro naruszona przez ciężkie ciągniki ,tu przydały się szerokie opony w moim rowerze.Z Moskorza do St.Dąbrowy grunt utwardzony i było można się rozbujać i tak zawitałem po raz pierwszy w życiu do Starej Dąbrowy. Nie mogłem odnaleźć kościoła więc trzeba było się kogoś zapytać.Gdy już dotarłem a tam szok - coś małego stoi.
Kościół św. Józefa w Starej Dąbrowie © strus

Bardziej podobała mi się kapliczka stojąca obok na terenie kościoła.
Kaplica grobowa z drugiej połowy XIX w. w St.Dąbrowie © strus

Jak się jest w Starej to trzeba jechać też do Nowej Dąbrowy gdzie ujrzałem piękny kościół co zmusiło mnie do sprawdzenia historii miejscowości ,nazwa mnie zmyliła,myślałem że to już powojenna osada.
Kościół pw. Matki Bożej Pocieszenia w Nowej Dąbrowie © strus

Kościół w Nowej Dąbrowie - wersja HDR © strus

Dalej terenowo miałem dojechać do Dalewa a wylądowałem w Kiczarowie i to najtrudniejszym odcinkiem w moich terenowych przygodach.Ostatnie 3 km to grunt bardzo mokry , było dużo wody i błota bałem się że rower mi ugrzęźnie i wpadnę w błoto ,ciężko było ale się udało i to z prędkością poniżej 10 km.Po drodze mijałem jakąś mega dużą fermę ale nie było jak zatrzymać się żeby zrobić fotkę dopiero przy kościele.
Kościół pw. Świętej Rodziny w Kiczarowie © strus

Teraz na drugą stronę DK 20 i do Ulikowa tam wybrałem drogę na prost i dojechałem do Sułkowa gdzie sprawdziłem godzinę i darowałem sobie Tychowo bo obiecałem zrobić dziś obiad i skierowałem się do Strachocina.
Kościół pw. św. siostry Faustyny Kowalskiej w Strachocinie © strus

Ze Strachocina ruszyłem w kierunku domu zmyślą że dojadę już bez przystanków ale jeszcze jeden na ul.Nadbrzeżnej dla uzupełnienia kolekcji.
Kościół Przemienienia Pańskiego w Stargardzie © strus

Mam nadzieje że jutro uda mi się po pracy pokręcić trochę bo następny wolny termin to wtorek.
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Siwkowo,Małkocin,Storkówko,Moskorze,Stara Dąbrowa,Nowa Dąbrowa,Kiczarowo,Ulikowo,Sułkowo,Strachocin,Stargard.