Żółwia Błoć - plus 34'C

Sobota, 19 czerwca 2021 · dodano: 19.06.2021 | Komentarze 5

Przez ten żar z nieba postanowiłem dziś wybrać trasę gdzie wzdłuż drogi rosną drzewa aby dawały trochę dawały ochrony przed słońcem ale coś za coś bo nawierzchnie na tych drogach przeważnie były w kiepskim stanie w drodze powrotnej bo na początku najkrótszą drogą przez Żarowo i Smogolice przyjechałem do Sowna i po zaliczeniu krzyżówki dwóch wojewódzkich dróg skierowałem się do ścieżki rowerowej w Podańsku która docieram do centrum Goleniowa a tam ulicą Wolińską jadę do Miękowa wzdłuż S 3.
PODAŃSKO (niem.Puddenzig) Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w. © strus
Wzdłuz S3 do Miękowa
Wzdłuż S3 do Miękowa © strus
MIĘKOWO (niem.Münchendorf) Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy z 1782 r
MIĘKOWO (niem.Münchendorf) Kościół filialny p.w. Świętej Trójcy z 1782 r © strus
Chciałem nadal jechać wzdłuż S3 ale sklep był zamknięty do 15-tej i gdy zaciągnąłem języka u tubylców polecili Białuń i w tym kierunku pojechałem aby uzupełnić zimne napoje a po zakupach dojechałem do miejscowości Żółwia Błoć.
ŻÓŁWIA BŁOĆ (niem.Barfussdorf)
ŻÓŁWIA BŁOĆ (niem.Barfussdorf) © strus
ŻÓŁWIA BŁOĆ (niem.Barfussdorf)  Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej.
ŻÓŁWIA BŁOĆ (niem.Barfussdorf) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Gdy opuściłem Żółwią Błoć po zaliczeniu dwóch rond chciałem wjechać na DW 113 a nam był znak B-9 zakaz wjazdu rowerów o mnie zdziwiło i objechałem rondo i wróciłem do centrum Goleniowa DDR-ką.Ciekawe dlaczego na odcinku 4 km nie można rowerem a dalej do Maszewa można?
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Mury miejskie z XIV-XV w.
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Mury miejskie z XIV-XV w. © strus
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Spichlerz ryglowy z poł. XVIII w. położony nad Iną.
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Spichlerz ryglowy z poł. XVIII w. położony nad Iną. © strus
I nadszedł moment gdzie wybrałem drogę która nie powinienem jechać szosą a mianowicie z Golenowa do Sowna przez Bolechowo i Stawno w którym robiłem kolejne zakupy.Droga pod drzewami to OK chodź musiałem zdjąć okulary bo w przeciwsłonecznych nie widziałem dziur w drodze ale dobrze że ruch był znikomy to mogłem jechać całą szerokością drogi i wybierać sobie najlepsze fragmenty a po drodze zajechałem do punktu widokowego.

Wieża Widokowa - Dolina Iny
Wieża Widokowa - Dolina Iny © strus
Gdy dojechałem do Sowna wiedziałem że muszę poszukać kilometrów aby zaliczyć setkę dlatego do Żarowa wróciłem przez Poczernim i Lubowo a na koniec do Stargardu pojechałem przez Grzędzice a po drodze w Lubowie dopadł mnie kryzys że szukałem cienie na mini pauze i jeszcze raz zatrzymywałem się po picie którego dziś wypiłem na trasie około pięciu litrów.

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Miękowo,Białuń,Żółwia Błoć,Goleniów,Żabród,
Bolechowo,Stawno,Bącznik,Łęsko,Strumiany,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Grzędzice,Lipnik,Stargard.