Lubczyna przez Goleniów

Niedziela, 11 października 2020 · dodano: 11.10.2020 | Komentarze 5

Sobotę spędziłem z Iwonką na terenach Janusza i Kuby ale bez rowerów tylko dużo chodzenia dla zdrowia a dziś postanowiłem zaliczyć jesienną setkę na którą wyruszyłem trochę później aby temperatura wzrosła do dziesięciu stopni bo gdy byłem gotów do jazdy na termometrze było ledwie pięć więc musiał bym się inaczej ubrać a ja nie lubię w drodze się przebierać.
Ogród Różany - Różanka w Szczecinie
Ogród Różany - Różanka w Szczecinie © strus

Wyruszyłem w stronę Goleniowa zaczynając od ścieżki rowerowej do Żarowa a następnie krótszą drogą przez Smogolice do Sowna gdzie sporo było aut grzybiarzy i tak aż do Przemocza
gdzie spotkałem "rodzinkę kani"
Rodzinnka kani w Przemoczu
Rodzinka kani w Przemoczu © strus
Z Przemocza jadę najkrótszą drogą do pierwszej dzielnicy Goleniowa jakim jest Helenów oczywiście z przystankiem w Podańsku aby zobaczyć jak tam remont tutejszego kościółka a później pomijając DDR-kę zatrzymuje się przy spalinowej lokomotywie manewrowej która według opisu powinna być w Warszawie [OPIS]
PODAŃSKO (niem.Puddenzig)  Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w
PODAŃSKO (niem.Puddenzig) Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w © strus
Spalinowa lokomotywa manewrowa 409Da/059 z1968 roku
Spalinowa lokomotywa manewrowa 409Da/059 z1968 roku © strus
Po kilku zdjęciach kieruje się do DDR-ki która prowadzi do strefy przemysłowej w Goleniowie po przejechaniu nad S 3 z której widać po obu stronach dwie drogi techniczne ale ja na razie nie wiem dokąd nimi można dojechać ale myślę że dornfeld może wiedzieć bo często jest w tych okolicach.
Nad S 3  w Goleniowie
Nad S 3 w Goleniowie © strus
Z Goleniowa całą drogę do Lubczyny pokonuję DDR-ką a w Lubczynie gdy  byłem ostatnim razem nie było ulic ani chodników tylko wielka budowa a dziś już wszystko zrobione czyli od Podańska do plaży można dojechać wyłącznie DDR-ką.
W drodze do Lubczyny
W drodze do Lubczyny © strus

Marina w Lubczynie
Marina w Lubczynie © strus

Jak Michał mi napisał że DDR-ka wzdłuż jeziora Dąbie nadal jest nieskończona a jechałem Speeder-em więc wybrałem drogę asfaltowa do Dąbia jadąc przez Czarną Łąkę Pucice i Załom a po drodze w spotkałem bociany które nie mogą odlecieć .
Bociany w Czarnej Łące
Bociany w Czarnej Łące © strus
Gdy dojechałem na prawobrzeże Szczecina na pierwszym rondzie zjeżdżam i kieruje się do Zdunowa aby wjechać na drogę do Niedźwiedzia a później prawie standardowa droga powrotna chodź dziś najpierw jadę wydłużona drogą do Reptowa przez Motaniec a następie do Zieleniewa przez Cisewa a później prosto do domu z nadzieją że w nadchodzącym tygodniu chodź raz mi się uda przed praca zaliczyć pięćdziesiątkę.

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Łozienica,Smolno,Lubczyna,Czarna Łąka,Pucice,
Załom,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,DP 36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

M A P K A : Lubczyna przez Goleniów