Goleniów (niem.Gollnow)

Sobota, 28 marca 2020 · dodano: 28.03.2020 | Komentarze 6

W zeszły weekend miałem zaliczyć Goleniów ale przy DW 142 odbiłem i pojechałem do Rzęśnicy a dziś czwarty dzień z rzędu zaliczyłem ścieżkę rowerową do Żarowa a następnie wydłużoną drogą do Sowna pojechałem przez Lubowo,rogowo i Poczernin.W Rogowie bocian prawie niewidoczny w gnieździe a cztery gniazda w Poczerninie nadal puste za to w Rogowie zrobiono porządki w okół pomnika że teraz z drogi jest widoczny i nie trzeba się przebijać przez krzaki.
ROGOWO (niem.Roggow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Wracam na główną drogę do Goleniowa i kieruje się zaliczając na początku Sowno  i fragmenty DW 142 i DW 141 przejeżdżam prze Przemocze i po zaliczeniu jeszcze Tarnowca zjeżdżam znowu z głównej drogi na Tarnówko i już przez Podańsko docieram do pierwszej dzielnicy Goleniowa o nazwie Helenów.

PODAŃSKO (niem.Puddenzig)Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w.[w remoncie] © strus
Zaliczam trudna rundkę ścieżkami rowerowymi po Goleniowie przez "święte krowy" chodzące nie patrząc na innych uczestników ruchu i dwa bezczelne wymuszanie przez blachosmrody robiąc kilka zdjęć zabytków.
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Brama Wolińska z XV w.
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Brama Wolińska z XV w. © strus
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Baszta Prochowa i ośmioboczna Baszta Mennicza.
GOLENIÓW (niem.Gollnow) Baszta Prochowa i ośmioboczna Baszta Mennicza. © strus
GOLENIÓW (niem.Gollnow)Spichlerz ryglowy z poł. XVIII w. położony nad Iną.
GOLENIÓW (niem.Gollnow)Spichlerz ryglowy z poł. XVIII w. położony nad Iną. © strus
Jadąc do Goleniowa trochę dostałem w kość przez chłodny wiatr mimo że temperatura była taka sama jak wczoraj i byłem ubrany w te same ciuchy to w dłonie zmarzłem. Nie wiem dlaczego jadąc Speeder-em wybrałem na powrót drogę z bardzo kiepska nawierzchnią jadąc przez Zabród i Bolechowo docieram do Stawna w którym rezygnuje z dalszej jazdy po dziurach i zamiast przez Strumiany wracam na drogę którą dziś już pokonywałem czyli do Tarnówką i kontynuuję jazdę drogą którą dziś pokonałem w przeciwnym kierunku a mianowicie do Sowna z bikerem ze Świnoujścia, fajnie się jedzie na czyimś kole.Oczywiście zmiany dawałem do Sowna gdzie nasze drogi się rozjechały.Ja pojechałem pomijając Poczernin do Żarowa a zaliczając Smogolice i już DDR-ką prosto do Stargardu.Dużo osób w grupkach na ścieżce z Żarowa do Stargardu dziś miało "niezbędną potrzebę życiową"

Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Zabród,Bolechowo,Stawno,
Tarnówko,Tarnowiec,Przemocze,Sowno,Smogolice,Żarowo,Stargard.

M A P K A : Goleniów (niem.Gollnow)