Awaria,kapeć ,zapas uszkodzony.

Czwartek, 12 września 2019 · dodano: 12.09.2019 | Komentarze 4

Wolny dzień do piętnastej chciałem wykorzystać na rower,wyjechałem dość późno i ledwo dojechałem do DDR-ki w Kluczewie z nieba zaczęło kropić a ja ubrany na krótko i termometr pokazywał 16 stopni, więc postanowiłem pokręcić się w okół komina.Na początku zaliczyłem tereny strefy przemysłowej a później wróciłem do Stargardu przez Golczewo i Giżynek.
Schronohangary wz AU-11.
Schronohangary wz AU-11. © strus

W Stargardzie skierowałem się na ścieżkę rowerową którą dojechałem do Zieleniewa gdzie odbiłem na promenadę nad jeziorem Miedwie a następnie postanowiłem pojechać na zachodni brzeg jeziora do Żelewa gdzie dawno nie byłem.
Jezioro Miedwie w Zieleniewie
Jezioro Miedwie w Zieleniewie © strus
Jezioro Miedwie w Morzyczynie
Jezioro Miedwie w Morzyczynie © strus
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus
W oddali torpedownia z okresu ll wojny światowej
W oddali torpedownia z okresu ll wojny światowej © strus

Z Żelewa wracam na drogę do Kołbacza w którym wjeżdżam na odcinek 6 km nowej ścieżki rowerowej do Śmierdnicy na której trwają prace wykończeniowe polegające na nasadzeniu nowych drzew,montażu barierek i przynajmniej jednego miejsca z ławkami i stołem.
Wjazd na DDR-kę w Kołbaczu
Wjazd na DDR-kę w Kołbaczu © strus

Wcześniej jechałem bardzo spokojnie czyli pełny relaks a gdy wjechałem na ulicę Pyrzycką był spory ruch aut ciężarowych z rejestracjami  z Torunia których widziałem dziś bardzo dużo również na DK 10 którą jechałem z płoni do Motańca gdzie miałem dużego pecha.Przed zjazdem na dojazd pożarowy 50 na pasie awaryjnym nagle przed mną pojawiła się masa szkła nie do ominięcia ,podniosłem tylko tyłek i zamknąłem oczy i myślałem że się udało ale po około 500 m poczułem że siadam na obręczy i tylko chciałem aby dojechać do stacji pali aby na DK10 nie prowadzić roweru - udało się. Po zatrzymaniu od razu za uwarzyłem dziurę w oponie i przystąpiłem do wymiany dętki na nową aby wrócić do domu.Gdy rozpocząłem pompowanie okazało się że w nowej dętce zawór jest uszkodzony a wożę tylko jeden zapas. Na szczęście syn mam do końca tygodnia wolne i przyjechał po mnie a le dystans zaplanowany nie wykonany i nie wiem czy ryzykować z tak uszkodzoną oponą dopóki nie przyjdzie nowa?
A gdy wróciłem do domu na niebie pojawiło się słońce i zrobiło się wyraźnie cieple -23 stopnie.
Rozcięta opona na DK 10
Rozcięta opona na DK 10 © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Giżynek,Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Oś.Zielone,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Żelewo,Kołbacz,
Śmierdnica,Płonia,Motaniec.

M A P K A : Awaria,kapeć,zapas uszkodzony.