Tour de Miedwie . ⛵⚓

Poniedziałek, 29 kwietnia 2019 · dodano: 29.04.2019 | Komentarze 4

Rano wizyta w Klinice Okulistycznej na Pomorzanach w Szczecinie a po bardzo późnym śniadaniu gdy małżonka wychodziła do pracy na druga zmianę ja musiałem wykorzystać ostatni wolny dzień kwietnia na rower po weekendzie w pracy.Pogoda się poprawiła ,wyszło słoneczko to było można wyruszyć na rundkę ubrany na krótko.Za bardzo nie wiedziałem gdzie mam jechać to na początek najkrótszą drogą do Kobylanki DDR-ką a na nie panowie robotnicy którym nie chciało się z boku ścieżki zaparkować.
Najważniejsza praca?
Najważniejsza praca? © strus
W Kobylance postanowiłem że objadę w okół jezioro Miedwie ale tym razem w przeciwnym kierunku i trochę innymi drogami niż przejeżdża maraton.przez Bielkowo i Nieznań docieram do Kołbacza a następnie wydłużona drogą przez Dębinę melduję się na DW 119 w Starym Czarnowie  i obieram kierunek na Pyrzyce.

W sprzyjających warunkach jakie panowały na drodze i z pomocą wiaterku w plecy postanawiam zostać na drodze wojewódzkiej co prawda nie do Pyrzyc ale przed nimi czyli docieram do Żabowa gdzie zawracam i wjeżdżam na kiepskie drogi w kierunku Stróżewa zaczynając od dojazdu do szlaku maratonu w Młynach przez Ryszewko.
ŻABÓW (niem.Sabow) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
ŻABÓW (niem.Sabow) Kościół parafialny p.w. Jana Chrzciciela z 1569 r.
ŻABÓW (niem.Sabow) Kościół parafialny p.w. Jana Chrzciciela z 1569 r. © strus
RYSZEWKO (niem.Klein Rischow) Kościół parafialny p.w. Wniebowzięcia NMP z 1866 r. © strus
Za Młynami bardzo kiepski odcinek drogi dopiero gdy opuszczę Turze nawierzchnia się poprawia i po zaliczeniu Ryszewa pojawiam się na DW 106 i od teraz wiaterek stał się mym wrogiem ale na chwile nawierzchnia drogi się poprawiła do póki nie zjadę z drogi 106.

RYSZEWO (niem.Gross Rischow) Stary dom
RYSZEWO (niem.Gross Rischow) Stary dom © strus
Wojewódzką opuszczam jak ostatnim razem czyli zjeżdżam do wioski Grędziec a następnie kieruje się na jezioro Miedwie w Wierzbnie aby obrać kierunek na Koszewo wiedząc że będzie bardzo ciężko ale nie chciałem znowu jechać na Dębicę.
Droga do Wierzbna
Droga do Wierzbna © strus
Jezioro Miedwie w Wierzbnie
Jezioro Miedwie w Wierzbnie © strus
Opuszczając Wierzbno przy kościele dojrzałem bociana i udało mi się zrobić mu fotkę a następnie kieruję się początkowo brukowej drogi jak wcześniej wspomniałem do Koszewa która zmienia się na żużlową i to najlepszy odcinek a na koniec jeszcze szutrówka z dużą ilością sporych kamieni.Dojazd do Koszewa to mój dzisiejszy najgorszy odcinek trasy,ciężko było przekroczyć 15km/h jadąc po kiepskich nawierzchniach pod górkę i czołowy wiatr ale i do Wierzchlądu łatwo również nie było na całkowicie odkrytym terenie.
Start boćka
Start boćka © strus
Poczatek drogi do Koszewa
Początek drogi do Koszewa © strus
Żużlówka do Koszewa
Żużlówka do Koszewa © strus
KOSZEWO (niem.Gross Küssow) Pałac z 2 pol. XIX w.Był własnością feldmarszałka Friedricha von Paulusa. © strus
Zaliczam Koszewko i Wierzchląd a tam odbijam bo mam dość jazdy pod ciągły wiatr i kieruje się do DDR-ki w strefie przemysłowej w Golczewie obok fabryki opon Bridgestone którą wracam do Stargardu a jutro znowu druga zmiana :(
Rzepak w Skalinie
Rzepak w Skalinie © strus

Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,Stare Czarnowo,Będgoszcz,Żabów,
Ryszewko,Młyny,Turze,Ryszewo,Okunica,Grędziec,Wierzbno,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Skalin,Golczewo,Kluczewo,Stargard.