Poniedziałek, 18 lutego 2019 · dodano: 18.02.2019 | Komentarze 1

Tak jakoś się złożyło że dwa pierwsze dni tego tygodnia mam przeciwna zmianę do małżonki więc pozwoliłem sobie delikatnie bardzo zwiększyć kilometraż rundki po pracy bo nie skontroluje mnie o której wróciłem a razem wyszliśmy z domu.Pierwsze kilometry to dojazd do DDR-ki w Giżynku lekko wydłużoną droga  i ściganie się z Iwonką kto będzie pierwszy pod jej zakładem w strefi przemysłowej w Kluczewie.Wygrałem o 7 minut a dalej resztka pasa startowego pojechałem pod Warnice a następnie do Dębicy.
Pas startowy a w oddali magazyny Lidla.
Pas startowy a w oddali magazyny Lidla. © strus
W Dębicy miałem ochotę na drogę do Wierzbna ale większości przynajmniej początkowy odcinek był z duża ilością błotka i wody co było nie zachęcające dlatego zmieniłem koncepcje dzisiejszej trasy i ruszyłem do Koszewa drogą mocno dojechaną przez TIR-y mimo zakazu wjazdu powyżej 10 T. Bardzo dużo kolein ponad 10 cm wysokości łatwo o upadek,najlepiej jechać środkiem i kontrolować czy od tylca nic nie nadjeżdża. W Koszewie mała sesja foto i ruszam w dalszą drogę.
Koszewo (niem. Groß Küssow) eklektyczny pałac zlokalizowany w południowej części wsi,do 1945 był własnością hitlerowskiego feldmarszałka Friedricha von Paulusa. © strus
Rannik Wiosenny w Koszewie
Rannik Wiosenny w Koszewie © strus
Przebiśnieg (Galanthus nivalis)
Przebiśnieg (Galanthus nivalis) © strus
Wiosennych oznak co raz więcej i ja dziś byłem w letnich butach i po raz pierwszy w tym roku zamiast kurtki miałem założona bluzę i było OK. Mogło by tak zostać chociaż do końca miesiąca.Z Koszewa ruszyłem do jeziora Miedwie przy ujściu rzeczki Gowienica a następnie leśna droga do Wierzchlądu także na jezioro Miedwie.
Jezioro Miedwie
Jezioro Miedwie © strus
Wierzchląd (niem.Verchland ) - pomost
Wierzchląd (niem.Verchland ) - pomost © strus
Cienka warstwa lodu a w powietrzu plus 12
Cienka warstwa lodu a w powietrzu plus 12 © strus
Z nad jeziora przez dziurawe Kunowo docieram do Zieleniewa gdzie zjeżdżam na promenadę nad jeziorem Miedwie gdzie mimo że jest przed piętnastą panuje spory ruch pieszych.Zaliczam całą promenadę i leśnymi ścieżkami wzdłuż jeziora jadę do Jeczydółu a następnie nowa drogą docieram do Kobylanki aby tam wjechać na DDR-kę i nią przez Morzyczyn i Zieleniewo dojechać do Lipnika.
Wiadukt nad S 1O - węzęł Zachód
Wiadukt nad S 1O - węzeł Zachód © strus
W Lipniku odbijam na Grzędzice zobaczyć czy moja wczorajsza dostawa warzyw została skonsumowana [ śladu po warzywkach nie było]  a przy okazji zobaczyłem że rozebrany stary mur przy kościelny właśnie dziś zaczął być odbudowywany bliżej kościoła.Pozostał mi dojazd do DDR-ki w Żarowie i powrót do domu.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Burzykowo,Warnice,Dębica,Koszewo,Koszewko,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Jęczydół,