Barfussdorf - Żółwia Błoć

Czwartek, 15 marca 2018 · dodano: 15.03.2018 | Komentarze 2

Trzy dni po ranne zmianie nie udało mi się zaliczyć standardowej pięćdziesiątki przez opady deszczu ale za to w dzisiejszy dzień wolny pogoda mi sprzyjała chodź za ciepło nie było ale najważniejsze że nie mroźno.Zanim wjechałem na DDR-kę podjechałem zawieść pena z filmami dla chorej koleżanki z pracy żeby się w domu nie nudziła i miałem odbić w Lipniku na Żarowo ale zainteresowały mnie osoby w jaskrawych kombinezonach na drodze do Zieleniewa i pojechałem to sprawdzić.Okazało się że to pracownicy drogowi którzy robili pierwsze prace przygotowawcze do półrocznego remontu który ma zacząć się w kwietniu - budowa ronda w Lipniku.Żeby się nie wracać w Zieleniewie odbijam na Miedwiecko gdzie wjeżdżam na dojazd pożarowy 36 i jadę do Sowna. Po pierwszym kilometrze dwa kolejne to mordęga i dopiero od ostoi dla zwierząt było lepiej aż do szosy w Sownie.
Dojazd pożarowy 36 do Sowna
Dojazd pożarowy 36 do Sowna © strus
Gdy już zawitałem na twardym gruncie jadę nim do remontowanej "Chociwelki" gdzie wjeżdżam na DW 141 i kieruję się do Goleniowa a w Podańsku wjeżdżam na DDR-kę i można powiedzieć że na dzień dzisiejszy ścieżką rowerową jak się nie mylę od tego miejsca można dojechać do Szczecina.
Początek DDR-ki w Podańsku
Początek DDR-ki w Podańsku © strus
W Goleniowie zagapiłem się bo myślałem że ulica Składowa którą miałem dojechać do ronda przy DW 113 to szosa a okazało się że to droga gruntowa ale źle nie było.Mijam dwa ronda wzdłuż DW 113 jadąc DDR-ką która nagle się kończy około 1,5 km przed kolejnym rondem.
ul.Składowa w Goleniowie
ul.Składowa w Goleniowie © strus
Koniec DDR-ki wzdłuż DW 113
Koniec DDR-ki wzdłuż DW 113 © strus
Okolice mojego celu  to wielki plac budowy nowych dróg i ścieżki rowerowej ale bez problemu udało mi się dotrzeć do celu jakim była Żółwia Błoć w której zawitałem po raz drugi.
Żółwia Błoć (niem.Barfussdorf) Zółw i Viper
Żółwia Błoć (niem.Barfussdorf) Żółw i Viper © strus

Żółwia Błoć (niem.Barfussdorf) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus

Żółwia Błoć (niem.Barfussdorf) Lapidarium
Żółwia Błoć (niem.Barfussdorf) Lapidarium © strus
Pora wracać i gdy tym razem z trudem pokonałem DK 6 a mianowicie przejściem dla pieszych skierowałem się do Goleniowa ale gdy dojechałem do ronda postanowiłem pojechać inaczej żeby nie wracać t a samą drogą .Wróciłem na chwilę na krajową szóstkę na której był bardzo duży ruch i odbiłem w kierunku lotniska a następnie po pokonaniu przejazdu kolejowego pojechałem do Glewic gdzie terenem objechałem jednostkę wojskową i wylądowałem w Mostach.
Port Lotniczy Szczecin Goleniów
Port Lotniczy Szczecin Goleniów © strus
Mosty (niem.Speck)Pałac eklektyczny powstał w latach 1910 – 1928, należał do rodziny von Flügge. © strus
Kolejny etap to miał być szybki powrót do domu już bez żadnych przystanków nawet na zdjęcia ale nie udało się.Szybko było tylko do Dąbrowicy a później okazało się że droga przez las do Poczernina jest nie przejezdna przez duże ilości błota i wody wiec została druga opcja   kierunek Warchlino ale tylko nieco lepsza bo nie było wody ale błoto masakra że kilka razy musiałem prowadzić rower bo opona robiła się jak slik i nie mogłem jechać.Mój koszmar trwał prawie trzy kilometry a gdy zawitałem w Warchlinie najpierw oczyściłem buty i ruszyłem do remontowanej "Chociwelki" przy węźle Siwkowo.
Droga Dąbrowica - Warchlino
Droga Dąbrowica - Warchlino © strus
Oklejona opona
Oklejona opona © strus
Od Siwkowa najkrótszą droga przez Małkocin i Klępino wracam do Stargardu zaliczając skrót "płytówką" przez Mokrzycę.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Żółwia Błoć,Port Lotniczy Szczecin Goleniów,
Glewice,Mosty Oś,Mosty,Danowo,Tarnowo,Zagórce,Rożnowo,Dąbrowica,Warchlino,Siwkowo,Małkocin,Klępino,Mokrzyca,Stargard.