Pierwszy śnieg.

Poniedziałek, 11 grudnia 2017 · dodano: 11.12.2017 | Komentarze 3

Weekend w pracy a dzisiejsze wole trzeba było wykorzystać na rower tym bardziej że Iwonka ma drugą zmianę  więc postanowiłem zobaczyć co słychać w Puszczy Bukowej po nocnych opadach śniegu.W mieście i okolicach Stargardu gdy ruszyłem śnieg był w bardzo małych ilościach dopiero za Dobropolem Gryfińskim zrobiło się biało do którego dotarłem prawie najkrótszą drogą przez Kobylankę i Kołbacz jadąc samotnie ,dopiero pierwszego rowerzystę spotkałem przed Kołbaczem.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r.
Kołbacz (niem.Kolbatz) Kościół parafialny p.w. NSPJ budowany od 1210 do 1347 r. © strus
Wyjazd z Dobropola
Wyjazd z Dobropola © strus
Z Dopropola jak zawsze pojechałem drogą Kołowską w kierunku Drogi Górskiej a po drodze zrobiłem kilka zdjęć w scenerii  delikatnie zimowej znanych obiektów wcześniej fotografowanych wielokrotnie.Gdy zjechałem z DW 120  na Dobropole od razu na drodze pokazało się dużo wody ale jakość do Kołowa a nawet do drogi Górskiej ja i mój rower byliśmy w miarę czyści.Gdy przy głazie Serce Puszczy odbiłem na Drogę Górską wszystko się zmieniło
Kołowo (niem.Kolow)Kościół i mój rower jeszcze czysty.
Kołowo (niem.Kolow)Kościół i mój rower jeszcze czysty. © strus
Serce Puszczy - gnejs smalandzki szaro-różowy [obwód 1450 cm ]
Serce Puszczy - gnejs smalandzki szaro-różowy [obwód 1450 cm ] © strus
Droga Górska
Droga Górska © strus

Na szutrowej drodze Górskiej bardzo duże ilości błotka które szczelnie oklejało mój rower i moje ciuchy a termometr na kierownicy pokazywał temperaturę 0,2*C  i na dodatek rzepy pod ochraniaczami zamarzały i się odpinały.Całe 14 km jazdy po puszczy to zdecydowanie mniejsze prędkości ze względów bezpieczeństwa i żeby jak najmniej się wybrudzić co przy jeździe bez błotników jest raczej trudne.Gdy zawiałem w Klęskowie skierowałem się do Dąbia przez Kijewo a następnie do Wielgowa w którym postanowiłem
wybrać wariat jazdy przez remontowaną DW 142 od węzła Rzęśnica do wiaduktu przy Strumianach żeby nie jechać przez las po drogach błotnistych z dużą ilością wody.Dojazd do "Chociwelki" też ciężki jak ostatnim razem a najgorszy był ostatni odcinek leśny po błocie w którym nie było miejsca żeby się w razie czego zatrzymać a gdy już wjechałem na szosę nie wiedziałem co mnie jeszcze spotka złego w dniu dzisiejszym.
Remontowana DW 142 w pierwszym śniegu.
Remontowana DW 142 w pierwszym śniegu. © strus
Gdy minąłem drogowy odcinek lotniskowy i nagle cała szosa była w błocie pośniegowym a miejsca po których przejechały auta były zalane cienką warstwą wodą powstałą po roztopach śniegu i szybka jazda po takiej drodze była nie możliwa ,dopiero po zwężeniu do dwóch pasów było lepiej.Przed wiaduktem w Strumianach odbijam na Sowno a następnie stałą drogą do Stargardu przez Poczernin.

"Chociwelka" w bocie pośniegowym i wodzie. © strus
Jadąc DDR-ka z Żarowa do Stargardu postanowiłem że jeszcze zajadę na myjnie i delikatnie spłucze błoto które okleiło szczelnie rower
a ciuchy zanim poszły do pralki musiałem najpierw z nich spłukać także błoto.
Stargard,Lipnik,Zieleniewie,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Stare Czarnowo,Dobropole Gryfińskie,Kołówko,Kołowo,
Klęskowo,Bukowe,Kijewo,Dąbie,Rogownik,Wielgowo,DW 142,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.