Zaplanowana setka z Tomkiem.

Środa, 30 sierpnia 2017 · dodano: 30.08.2017 | Komentarze 4

Wczoraj przepadła mi 50-tka po pracy ponieważ po 15-tej miałem wizytę u okulisty a pod wieczór już mi się nie chciało nigdzie jechać ale wstępnie z Tomkiem byliśmy umówieni na setkę w środę.Po rannej rozmowie telefonicznej podjechałem do Tomek a on  zaproponował Barlinek a że dawno tam nie byłem ruszyliśmy tam przez Dolice i Pełczyce tylko z dwoma zatrzymaniami na odbiór telefonu i jedno zdjęcie napisu w wsi Brzezina.Cały odcinek drogi do Pełczyc to jazda non stop pod czołowy wiatr a następnie z bocznym do Lipian.
Brzezina - Z nami każdy kto pomnaża siły PRL
Brzezina - Z nami każdy kto pomnaża siły PRL © strus
Droga do Dolic super cała wyremontowana dalej do Pełczyc już tak dobrze nie było a nawet załapaliśmy się na odcinek w trakcie naprawy [kamyczki wysmarowane jakimś mazidłem i uklepane łopatą] Mazidło i kamyki okleiły nam opony że trzeba było czyścić patykiem.Do Barlinka wjechaliśmy już w upale bo temperatura osiągnęła 28 stopni a my się schłodziliśmy dużymi porcjami lodów i zawitaliśmy nad jezioro Barlineckie gdzie odkryliśmy stary budynek z 1927 plaży nad jeziorem .
Jezioro Barlineckie
Jezioro Barlineckie © strus
Barlinek (niem.Berlinchen) Pałac Cebulowy z 1908 roku
Barlinek (niem.Berlinchen) Pałac Cebulowy z 1908 roku © strus
Kąpielisko z 1927 r w Barlineku [fotka z netu]
Kąpielisko z 1927 r w Barlinku [fotka z netu] © strus
Przed opuszczeniem Barlinka po raz pierwszy dokupiliśmy napoje i skierowaliśmy się do drogi DW 156 prowadzącej do  Lipian gdzie mieliśmy zaplanowany posiłek .
My na zakupach a one grzecznie odpoczywają
My na zakupach a one grzecznie odpoczywają © strus
Do Lipian wjeżdżamy i oboje zapomnieliśmy że ulice są brukowe więc trzeba było jechać ostrożnie chodnikami,wjechaliśmy do miejscowości bramą Myśliborską i przy ulicy Mickiewicza u młodego turka zrobiliśmy zakupy obiadowe :) które skonsumowaliśmy przy miejskim ratuszu [nie polecamy].
Lipiany (niem.Lippehne) Brama Myśliborska (Mostowa) z pocz. XV w
Lipiany (niem.Lippehne) Brama Myśliborska (Mostowa) z pocz. XV w © strus
Lipiany (niem.Lippehne) Ratusz barokowo – klasycystyczny z 2 poł. XVIII w
Lipiany (niem.Lippehne) Ratusz barokowo – klasycystyczny z 2 poł. XVIII w © strus
Lipiany (niem.Lippehne) Kościół parafialny p.w. Wniebowzięcia NMP z XIII w
Lipiany (niem.Lippehne) Kościół parafialny p.w. Wniebowzięcia NMP z XIII w © strus
Z miasta wyjeżdżamy przez bramę Pyrzycka zajeżdżając jeszcze nad jezioro Lipiańskie i w końcu jesteśmy ponownie na asfalcie a na dodatek od tego momentu w końcu wiatr zacznie nam sprzyjać.
Lipiany (niem.Lippehne)  Brama Pyrzycka z pocz. XV w
Lipiany (niem.Lippehne) Brama Pyrzycka z pocz. XV w © strus
Po wjechaniu na DW 119 od razu lżej się kręciło do samych Pyrzyc gdzie ja zaproponowałem Tomkowi modyfikacje jego trasy z soboty
żeby nie wracać do Stargardu przez Okunice i Obryte tylko ze względu na sprzyjającą pogodę wydłużyć naszą trasę i pozostać na wojewódzkiej 119 -ce i nią pojechać do Starego Czarnowa. Odpowiedź była natychmiastowa że damy radę.Za Będgoszczą na długim podjeździe przed Starym Czarnowem poczułem pierwsze objawy zbyt słabego nawadnianiem organizmu i zostałem około 100m za Tomkiem.Pierwsze mini skurcze  poczułem na kolejnym dłuższym podjeździe za Kołbaczem a apogeum nastąpiło na górce przed Kobylanką że aż musiałem zejść z roweru.Przeszedłem ze 150 metrów zanim odpuścił całkowicie ale kolejne wzniesienia pokonywałem już spokojnie.Takiej sytuacji bardzo dawno nie miałem bo się pilnowałem z jedzeniem i piciem a dziś o tym jakoś zapomniałem. Po powrocie zaaplikowałem sobie dwie tabletki neomag skurcz i chyba przeszło.Wycieczka bardzo udana jak każda z kolegą z pracy Tomkiem i mam nadzieje że prognozy burzowe na jutrzejszy dzień się nie sprawdzą i uda mi się po pracy zaliczyć rundkę.
Stargard,Witkowo Drugie,Witkowo Pierwsze,Kolin,Morzyca,Dolce,Dobropole Pyrzyckie,Brzezina,Sułkowo,Pełczyce,Łyskowo,Wierzchno,
Barlinek,Dzikowo,Wiewiórki,Mostkowo,Jedlice,Lipiany,Dębiec,Mielęcinek,Mielęcin,Pyrzyce,Żabów,Będgoszcz,Stare Czarnowo,Kołbacz,
Nieznań,Bielkowo,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A :

| 11:56 piątek, 1 września 2017 | linkuj Również gratuluję tempa i długiego dystansu. Super!
Do Barlinka jeździłam wiele razy na wczasy - do ośrodka PAM-u, nad jeziorem. Ostatnio chyba 14 lat temu i mieliśmy rowery ze sobą, więc objeździliśmy okolicę, ale tego pałacu sobie nie przypominam.
| 11:55 piątek, 1 września 2017 | linkuj Również gratuluję tempa i długiego dystansu. Super!
| 19:15 czwartek, 31 sierpnia 2017 | linkuj Ja jeszcze setki w tym roku nie zrobiłem, a w takim tempie to nigdy :D
| 15:26 czwartek, 31 sierpnia 2017 | linkuj O mało co bym przeoczył tę fantastyczną wycieczkę - moje uznanie Darku za znakomity dystans przebyty w bardzo szybkim tempie, no i dzięki temu nazbierało się ponad 6000 kalorii. Nic dodać, nic ująć - czapki z głów. Pamiętam jednak, że masz pewne ograniczenia zdrowotne a tu takie znakomite dane liczbowe, więc uważaj na siebie !!! Jak mało kto barwnie opisujesz przebieg swoich wycieczek - fajnie się czyta. Pozdrowienia od nas obu.