Radzanek.

Niedziela, 27 listopada 2016 · dodano: 27.11.2016 | Komentarze 5

Zainspirowany kilka dni temu przez dornfeld-a pomnikiem w Maszewie dziś w słoneczny dzień chodź wieczny wyruszyłem omijając DW 106 do tej miejscowości.Na początku przez Storkówko docieram  do DW 142 ale nie na długo bo zjeżdżam na drogę gruntową którą docieram do Parlina w którym odbijam na drogę do Maszewa przez Mieszkowo z małym błędem wjechania w ślepy zaułek a później musiałem jechać kiepskim odcinkiem drogi której nawet nie ma na mapie.
W poszukiwaniu szlaku
W poszukiwaniu szlaku © strus
Przegapiłem wjazd na ulicę Głowackiego ale przy okazji znalazłem budynek chyba po remizie strażackiej i gdy zjechałem na zaplanowaną ulicę ujrzałem ruiny domu z wieżą pochodzącego z 1920 roku a wieża z 2 poł. XIX.
Była remiza strażacka w Maszewie
Była remiza strażacka w Maszewie © strus
Dom z wieżą w Maszewie (niem.Massow)
Dom z wieżą w Maszewie (niem.Massow) © strus
Maszewo (niem.Massow)  Pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej z 1926r
Maszewo (niem.Massow) Pomnik poświęcony poległym w I wojnie światowej z 1926r © strus

Powrót na główny szlak i kierunek na Radzanek w którym oprócz kościoła nic ciekawego nie widziałem i skierowałem się na gruntowy 4 km odcinek do miejscowości Darż przez Dolacino tylko nie wiem dlaczego jest na mapie bo tam są tylko gruzy po młynie
Radzanek (niem.Resehl) Kościół filialny p.w. św. Floriana z XIX w
Radzanek (niem.Resehl) Kościół filialny p.w. św. Floriana z XIX w © strus
Dolacino (dawniej niem. Emilienhof) to co po nim zostało
Dolacino (dawniej niem. Emilienhof) to co po nim zostało © strus

Odcinek Dolacino - Darż to najgorszy odcinek dzisiejszej trasy tam chyba ju z dawno nikt nie jechał a na dodatek duże ilości liści i gałązek a pod nimi ukryte przeszkody typu kamienie, dołki a jedynym plusem biegające płowe po polach okolicznych.
Droga na Darż
Droga na Darż © strus
Darż (niem.Daarz) Dwór z II poł. XIX w
Darż (niem.Daarz) Dwór z II poł. XIX w © strus
Po 38 km docieram po ciągłej walce z wiatrem do miejscowości Rożnowo Nowogardzkie i w końcu wiatr będzie moim "kolegą" i poczułem to od razu gdy skierowałem się do Dąbrowicy i na dodatek jeszcze mnie dwa psy godziły dobrze że nie było to pod wiatr.
Z Dąbrowicy chciałem zaliczyć drogę którą jeszcze nigdy nie jechałem a poprowadziła mnie  prosto do Poczernina po przejechani pod DW 142 .
Dąbrowica (niem.Damerfitz, Damerbitze)  Kościół filialny p.w. NSPJ, zbudowany w latach 1879 – 1880, neogotycki, obok kościoła - drewniana dzwonnica
Dąbrowica (niem.Damerfitz, Damerbitze) Kościół filialny p.w. NSPJ, zbudowany w latach 1879 – 1880, neogotycki, obok kościoła - drewniana dzwonnica © strus
Leśna droga Dąbrowica - Poczernin
Leśna droga Dąbrowica - Poczernin © strus
Przejazd pod DW 142
Przejazd pod DW 142 © strus
Z Poczernina prawie standardową drogą do domu z małym łukiem żeby dociągnąć do sześćdziesiątki.
Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Storkówko,Parlino,Mieszkowo,Maszewo,Kolonia Radzanek ,Radzanek,Dolacino,Darż,Rożnowo Nowogardzkie,Dąbrowica,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.