Zdunowo.

Niedziela, 21 lutego 2016 · dodano: 21.02.2016 | Komentarze 5

Wczoraj walczyłem z piachami i zimowymi warunkami a dziś pierwsze 23 kilometry do stacji paliw w Motańcu to walka z porywistym wiatrem z wyjątkiem odcinka z Wierzchlądu do Zieleniewa.Według  wetteronline.de w porywach wiało 55 km/h i bardzo dokuczało jadąc w odkrytym terenie aż lżej mi się zrobiło gdy wjechałem na dojazd pożarowy 48 w kierunku Jezierzyc i szybko zmieniłem drogę pożarową nr 50 która jest w remoncie od pewnego czasu ,na razie pokryta żółtym piachem i po którym łatwo dziś się nie jechało.
Dojazd pożarowy 50 do Rekowa
Dojazd pożarowy 50 do Rekowa © strus

W Rekowie odbijam na olejny dojazd pożarowy tym razem na numer 51 w kierunku Jezierzyc ,po czątkowo droga w dobrym staniue dopiero problemy z wodą w okolicy stawów.
Okolice stawów
Okolice stawów © strus
Gdy dotarłem do Jezierzyc tym razem wybrałem inna drogę do Płoni niż ostatnim razem czyli ulicą Buczynowa na której w kilku miejscach wysypano duże ilości kamieni które bardzo utrudniały jazdę , dwukrotnie mnie wraz z rowerem przestawiło po wjechaniu na kamyczek.
Buczynowa do Płoni
Buczynowa do Płoni © strus
Po krótkiej wizycie na DK 10 jadę  do Zdunowo a przed torami przypomina mi się co wczoraj było na głównej drodze do Sowna więc  jadę przy szpitalu do Niedźwiedzia w którym byłem ponad sto razy a dziś dopiero wypatrzyłem ruiny pomnika poświęconego mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej.
Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej
Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej © strus
Żeby wykręcić zaplanowany dystans czyli tyle co wczoraj muszę szukać kilometrów po drodze do domu więc z Reptowa udaję się przez Cisewo do Zieleniewa na DDR-kę.
Śnieżyczka przebiśnieg
Śnieżyczka przebiśnieg w Cisewie © strus

Pustą ścieżką rowerowa śmigam do Lipnika gdzie odbijam na Żarowo przez Grzędzice i na małą rundkę po mieście.
Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Rekowo,Jezierzyce,Płonia,Zdunowo,
Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Grzędzice,Żarowo,Stargard.