Kościuszki - środowy triathlon.

Środa, 28 października 2015 · dodano: 28.10.2015 | Komentarze 4

Aby uniknąć jazdy ze Stargardu do Parlina DW 106 wybrałem dojazd przez Małkocin i Storkówko i tak pojawiłem się na "Chociwelce "
którą miałem jechać do Łęczycy ale aromaty jakie docierały do mnie z wysypiska spowodowały że polami pojechałem do Parlina z pominięciem Łęczycy.Do Maciejewa jechałem bez żadnych zatrzymań bo okolicznymi drogami już wielokrotnie jechałem a chciałem jak najszybciej dotrzeć do miejscowości Kościuszko którą obrałem za docelowy dojazd ze względu na nazwę.
Pałac z k. XIX w. należał  do rodu von Flemming w Maciejewie
Pałac z k. XIX w. należał do rodu von Flemming w Maciejewie © strus
Kościół filialny p.w. św. Kazimierza w Maciejewie
Kościół filialny p.w. św. Kazimierza w Maciejewie © strus
Gdy stałem przy kościele z drogi gruntowej wjechała do Maciejewa kobieta która zapytałem do kąt ona prowadzi gdy usłyszałem że do Osiny bez zerkania na mapę ruszyłem w teren.Gdy dojechałem do leśnej krzyżówki okazało się że na mojej mapie oprócz ścieżki w prawo która wraca w okolice Maciejewa innych zaznaczonych nie ma.Po około 300 m kolejna krzyżówka ,wybrałem drogę z prawej bo na polu był wyjeżdżony szlak który musiał gdzieś mnie doprowadzić i doprowadził do miejscowości Węgorzyce.
Kolory jesieni w drodze do Węgorzyc
Kolory jesieni w drodze do Węgorzyc © strus
Odbudowany Kościół w Węgorzycach
Odbudowany Kościół w Węgorzycach © strus
Węgorzyce - Cmentarz przy kościelny przed II wojenny światowej
Węgorzyce - Cmentarz przy kościelny przed II wojenny światowej © strus
Teraz kieruje się ku DK 6 na której byłem tylko raz gdy jechałem z Nowogardu teraz jadę do niej przez Osinę i Kikorze żeby w Olechowie odbić na docelową miejscowość Kościuszki.
Po 44 km u celu - Kościuszki
Po 44 km u celu - Kościuszki © strus
Kosciuszki - Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki
Kosciuszki - Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki © strus
Zanim zawitałem ponownie na DK 6 odwiedziłem jeszcze dwie miejscowości w których byłem  po raz pierwszy w życiu do obu wiosek
droga w dobrym stanie,dopiero psuję się po opuszczeniu Bodzęcina aż do szóstki.Pierwsza miejscowość do Węgorza.
Węgorza -  Kościół filialny p.w. św. Jana Chrzciciela
Węgorza - Kościół filialny p.w. św. Jana Chrzciciela © strus

Koleją miejscowością na moim dziewiczym odcinku nad S6 to Bodzęcin.
Bodzęcin - Kościół filialny p.w. św. Mikołaja
Bodzęcin - Kościół filialny p.w. św. Mikołaja © strus
Bodzęcin -  grób leśnika z elementami myśliwskiego wyposażenia
Bodzęcin - grób leśnika z elementami myśliwskiego wyposażenia © strus
Po krótkim drugim dziś pobycie na DK 6 postanawiam w skierować się przez Glewnice do Mostów przez leśne ścieżki wzdłuż terenów wojskowych o których słyszałem od kolegi.
Glewice - Kościół filialny p.w. św. Stanisława Biskupa
Glewice - Kościół filialny p.w. św. Stanisława Biskupa © strus
Kolory jesieni w drodze do Mostów
Kolory jesieni w drodze do Mostów © strus
Gdy już dotarłem do torów przed jednostką wojskową w Mostach ruszyłem w kierunku domu kierując się na początku przez Danowo do Tarnowa.W Tarnowie wahałem się którą drogę wybrać ,myślałem o Dąbrowicy ale w butelce pusto a w Przemoczu na pewno sklep otwarty więc ruszam tam przez Tarnówko.
Wieża przy kościelna z XV w. w Tarnówku
Wieża przy kościelna z XV w. w Tarnówku © strus
Po udanych zakupach ruszam do domu ale nie szosą tylko w Sownie dojazdem pożarowym 36 kieruje się do Grzędzic,tym razem nie zaglądam w las tylko w miarę szybko jadę.
Kolory jesieni w drodze do Grzędzic
Kolory jesieni w drodze do Grzędzic © strus

Z Grzędzic wracam do Stargardu inną drogą niż przeważnie,docieram polem do ul.Przemysłowej i pozostał tylko przejazd przez miasto
i oczywiście że dziś środa to śmigam na hale ,basen z sauną.Jutro też ma być dobra pogoda i mam wolne :)
Panorama Stargardu z okolic Grzędzic
Panorama Stargardu z okolic Grzędzic © strus
Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Storkówko,Parlino,Maszewo,Kolonia Radzanek,Jarosławki,Maciejewo,Wegorzyce,Osina,Kikorze,Olechowo,Kościuszki,Węgorza,Bodzęcin,Glewice,Mosty Osiedle,Mosty,
Danowo,Tarnowo,Tarnówko,Tarnowiec,Przemocze,Sowno,Grzędzice Majątek,Grzedzice,Stargard.

| 22:38 środa, 28 października 2015 | linkuj No Darek szacun za takie wycieczki przy tych temperaturach porannych :)
| 19:44 środa, 28 października 2015 | linkuj Rewelacyjny na tę porę roku wyjazd. W Maciejewie bawiłem się na swoim weselu, fajnie byłoby to miejsce odwiedzić na rowerze. Lubię te wiejskie kościoły, widać, że dla lokalnych społeczności były bardzo ważne
| 19:24 środa, 28 października 2015 | linkuj Trochę mi żal tych ludzi, Niemców, zwykłych, którzy stąd wygnani tęsknili za swymi ziemiami. Podobnie jak Polacy na ziemiach na wschodzie. I wiem, tak, Niemcy źli, bandyci. Ale gdzieś po drodze jest zwykły człowiek, nie morderca, nie nazista. A jednak wygnany ze swojej ziemi. Pewnie cierpieli. To tak a''propos zdjęcia "Dawniejsi mieszkańcy Węgorzy".
| 18:14 środa, 28 października 2015 | linkuj Byłeś dzisiaj lepszy ode mnie o 380 metrów, niemniej gratuluję dystansu (trzeba wykorzystać super pogodę).