SCHWENNENZ

Piątek, 17 kwietnia 2015 · dodano: 17.04.2015 | Komentarze 5

Środowa gra na hali nie wyszła mi na zdrowie przez pokopaną lewa stopę która dawała mi się dziś we znaki ciężko się jechało i na dodatek nie ustający wiatr a dziś jakiś mroźny.Droga do Mostu Cłowego bez niespodzianek a na Gdańskiej na moście pionierów niespodzianka numer jeden DDR-ka zamknięta i wracam się kawałek do przejścia żeby przedostać się na druga stronę.Druga niespodzianka to roboty na DDR-ce w okolicy basenu górniczego i zwężenie do pół metra.Bardzo nie lubię wjeżdżać do Szczecina DDR-ka po lewej stronie bo jest kiepska ,dziś to był chyba ostatni raz do póki będą trwały tam roboty drogowe.Pierwszy raz zatrzymałem się po 40 km na moście nad Parnicą.
Panorama Szczecina
Panorama Szczecina © strus

Przy placu Gen.Andersa zatrzymałem się żeby popatrzeć jak przebić się przez Szczecin wykorzystując przede wszystkim drogi rowerowe a jak najmniej szos.
Pomnik Jana Czekanowskiego na pl. Andersa w Szczecinie
Pomnik Jana Czekanowskiego na pl. Andersa w Szczecinie © strus
Magnolia
Magnolia © strus
Potulicka przy sądzie zastawiona samochodami z różnych TV a na koniec zamknięta przez roboty na całym skrzyżowaniu z Narutowicza ,prowadzę chwile rower i ruszam DK 10 do Ku Słońca a tam pierwszy raz jadę DDR-ką do Mierzyna.
Wiatrak koźlak w Mierzynie
Wiatrak koźlak w Mierzynie © strus
Kościół parafialny p.w. MB Bolesnej w Mierzynie
Kościół parafialny p.w. MB Bolesnej w Mierzynie © strus
Droga ciężka ze względu na bardzo dużą ilość aut i to tych dużych [TIR] większości od Mierzyna jechałem chodnikiem jak inni rowerzyści do samej granicy ,dwa lata temu jak ta drogą jechałem nie było takiego tłoku może dlatego bo dziś piątek i tirowcy śpieszą się do domu.
Granica w Lubieszynie
Granica w Lubieszynie © strus
Pierwszym razem jechałem do Löcknitz dziś po przekroczeniu granicy odbijam zaraz w lewo przez Linken w kierunku Neu Brambow
Linken
Linken © strus
Szosa nie dla rowerów trzeba jechać DDR-ką  bardzo dobrej jakości ,przejeżdżam przez Neu Brambow i wracam na szlak w kierunku Schwennnz

Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej w Schwennenz i kościół z XIV w © strus

Wąską K 20 udaje się do kolejnej miejscowości po niemieckiej stronie i od razu wjeżdżam na kościół ze starym cmentarzem gdzie zachodzę w Ladenthin
Pomnik poświęcony mieszkańcom Ladenthini poległym w I wojnie światowej
Pomnik poświęcony mieszkańcom Ladenthini poległym w I wojnie światowej © strus
Ladenthin - Kościół z XV w
Ladenthin - Kościół z XV w © strus
Głaz w Ladenthin
Głaz w Ladenthin © strus
Pora wracać na ojczystą ziemię przez zielona granicę a przed miejscowością Warnik odbijam w stronę Kołbaskowa przez Barnisław i Smolęcin żeby nową DDR-ką udać się na Przecław.
Granica Niemiecko Polska przed Warnik
Granica Niemiecko Polska przed Warnik © strus
Kościół filialny p.w. Stanisława Kostki z pocz. XIV w w Barnisław
Kościół filialny p.w. Stanisława Kostki z pocz. XIV w w Barnisław © strus
Ruina kościoła z XIII/XIVw. w Smolęcinie
Ruina kościoła z XIII/XIVw. w Smolęcinie © strus
Przed wjazdem do Przecławia postanawiam zmienić drogę i udaje się  do Ustawo terenem na początku dość kiepski ale było można załatwić inne potrzeby.Jak docieram do byłem "Poznańskiej" to zaczyna sie koszmar dzisiejszego dnia ,gorzej nie mogłem trafić na ta drogę jak chwile po 15 - tej i na dodatek w piątek.Droga bardzo stresująca przez ogromną ilość aut i gorszą jakość pasa niż w przeciwnym kierunku.Dwa razy zjeżdżałem na pseudo DDR-ki które nagle się pojawiały i nagle kończyły.
Dziewoklicz
Dziewoklicz © strus
Jak już odbiłem za światłami w stronę Zdroji to myślałem  że będzie lepiej ale było wręcz przeciwnie nikt nie mógł mnie nikt wyprzedzić ,żeby nie być zawalidrogą uciekam przy Grabowej na chodnik którym jechałem aż do ronda Reagana bo się szybciej jechało niż szosą.
Pod A6 uciekam na Bukowe i jadę do Jezierzyc przez Płonie.W drodze do Motańca jadę z bikerem ze Szczecina który odbija na Niedźwiedź a ja śmiga do domu rozmyślając gdzie jutro pojadę .
Para bocianów w Lipniku
Para bocianów w Lipniku © strus
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Śródmieście,Stare Miasto,Mierzyn,Skarbimierzyce,Dołuje,Lubieszyn,Linken,Neu Grambow,Schwennnz,Ladenthin,Barnisław,Smolęcin,Kołbaskowo,Przecław,Ustowo,Dziewoklicz,Zdroje,Bukowe,Klęskowo,Kijewko,