Letnin.

Czwartek, 20 listopada 2014 · dodano: 20.11.2014 | Komentarze 2

Ledwie dojechałem za Giżynek a tam cały teren we mgle i na dodatek coś mi zimno  było w dłonie. Na szczęście w plecaku miałem cieplejsze rękawice na zmianę które założyłem i ruszyłem dalej w kierunku DW 106 przez Wierzbno.W miejscu gdzie tydzień temu było dużo dzikich gęsi dziś je zastąpiły łabędzie.W Okunicy odbiłem w stronę Stróżewa a dalej kierowałem się na Mechowo, jechałem bez spoglądania na mapę a wybierałem jakościowa najlepszy grunt który zaprowadził mnie do rowu i musiałem zawrócić jadąc polem docieram do DW 122 i Mechowa.
Kościół filialny p.w. św. Św. Michała Archanioła w Mechowie
Kościół filialny p.w. św. Św. Michała Archanioła w Mechowie © strus
Z pod kościoła zawracam i po kilku minutach jestem przed dworkiem Letnin Górne który należał do młynarza Ottona i Liny Haberle.
Dwór (neogotycki dom młynarza) we wsi Letnin
Dwór (neogotycki dom młynarza) we wsi Letnin © strus
Dopiero gdy wjechałem do środka wioski przypomniałem sobie że tu już byłem jadąc do Lipian ,szkoda że tego nie pamiętałem bo bym wybrał inne tereny.
Kościół filialny p.w. Narodzenia NMP w Letninie
Kościół filialny p.w. Narodzenia NMP w Letninie © strus
Jedynym plusem dzisiejszej wycieczki że przejechałem przez całe Brzesko a nie obrzeża i w końcu zobaczyłem z bliska Sanktuarium Matki Bożej Brzeskiej.Żałuje jedynie że nie próbowałem wejść do środka bo ponoć ma piękny drewniany strop  .
Panorama wewnątrz kościoła.
Kościół parafialny p.w. Narodzenia NMP w Brzesku
Kościół parafialny p.w. Narodzenia NMP w Brzesku © strus
Średniowieczna brama w kierunku cmentarza w Brzesku
Średniowieczna brama w kierunku cmentarza w Brzesku © strus
Zanim udałem się w drogę powrotną zrobiłem jeszcze jedna korektę w ubiorze a mianowicie czapkę zamieniłem na kominiarke bo coś mi w szuje zaczęło być zimno.droga powrotna z tych terenów to standartowo przez Lubiatowo ale jak najkrótsza drogą a nie przez Kluki.
Powtórnie wjeżdżam dziś na poradzieckie lotnisko żeby  podjechać do wieży kontroli lotów bo jeszcze tam nie byłem.
Wieża Kontroli Lotów w Kluczewie
Wieża Kontroli Lotów w Kluczewie © strus
Wracając z Kluczewa do domu odkryłem co jest powodem gęstej mgły w okolicach Stargardu . :)  :)  :) - cukrownia.
Cukrownia Kluczewo
Cukrownia Kluczewo © strus

Stargard,Giżynek,Golczewo,Kluczewo,Dębica,Wierzbno,Grędziec, Okunica,Stróżewo,Mechowo,Letnin,Brzesko,Lubiatowo,Zaborsko,Cieszysław,Stary Przylep,Obryta,Reńsko,Warnice,Kluczewo,Stargard.