Regalica.

Niedziela, 23 marca 2014 · dodano: 23.03.2014 | Komentarze 3

Przez skoki narciarski wyjazd się opóźnił ,postanowiłem sprawdzić co tam słychać z przeprawą do Dąbia przez Tczewską bo następny weekend mamy wolny z żoną i może ją namówię na Szczecin ,  jak na razie zapowiadają słoneczną pogodę.Pojechałem nie najkrótszą drogą przez las do Zdunowa   lecz DK 10 do Płoni a dopiero przez Zdunowo do Wielgowa aby dotrzeć do miejsca zamknięcia drogi.

Dojechałem do końca asfaltu i miałem zamiar wracać gdy nagle z prawej strony wyjechało kilku rowerzystów i zapytałem się czy można dojechać na druga stronę ,odpowiedź otrzymałem zachęcającą do przejechania na drugą stronę S3.Po pokonaniu na pieszo jak inni około 100 m po głębokim piachu zjechałem na dół.

Teraz na dwa razy pokonałem S3 i popełniłem babola zamiast objechać aby znaleźć się na górze to wybrałem schody :(  .

Po drugiej stronie zachęciła mnie nowa ulica do dalszej jazdy w stronę Dąbia ,tylko nie wiem jak się ona nazywa bo na mapy google nosi nazwę Nowoprzestrzena a na SportTrackerze Junaków?

Po drodze jakieś chyba pozostałości po wojenne i powrót na drogę w kierunku ulicy Goleniowskiej.

Ostatni odcinek do wiaduktu nad przejazdem kolejowym był dość zanieczyszczony piachem i gdy już się wspiąłem na niego okazało się że muszę wrócić bo dalej brak drogi nawet pieszo nie było można na dół zejść.

Zjechałem na dół i terenem dostałem się do przejazdu przez tory , chwila moment  byłem  na Goleniowskiej.

I tak z wycieczki która miała na celu tylko sprawdzić przejazd nad S3 zrobiła się pierwsza wycieczka do Szczecina od momenty gdy nie skręciłem z Goleniowskiej przy pizzeri na Tczewską i pojechałem w kierunku Przestrzennej.Gdy przejeżdżałem przez Most Cłowy dotarło do mnie że za daleko się rozpędzam bo mam jeszcze dziś ważną sprawę do załatwienia z małżonką więc trzeba było zawrócić przy pierwszej możliwej okazji.
Regalica
Regalica © strus
W ten sposób rozpocząłem drogę powrotną do domu na początku przej Zdroje żeby nie wracać tą samą drogą.Pierwszy raz na Regalicy widziałem tak małą ilość wędkarzy ,chyba było im zimno.Wokół widać coraz więcej oznak że wiosna nadeszła  na stałe.

Kwitnące drzewko
Kwitnące drzewko © strus
Kościół św. Ducha w Szczecin Zdrojach
Kościół św. Ducha w Szczecin Zdrojach © strus
Mimo że dziś niedziela na ulicy Pszennej dość duży ruch ,przed rondem RR wjechałem na DDR -ke  i ruszyłem w kierunku Zwierzynieckiej.Po drodze rozmyślałem którą droga wracać do domu Tczewską czy DK 10 którą do Płoni jeszcze nigdy nie jechałem.
Ewangielicki Cmentarz zamknięty w Szczecinie
Ewangelicki Cmentarz zamknięty w Szczecinie © strus
Wybrałem dłuższą wersję i skierowałem się w kierunku Goleniowskiej.Jak powtórnie dotarłem do przeprawy przy S3 na nowych odcinkach drogi było dużo osób z rowerami .Pewnie też nie mogą się doczekać kiedy droga będzie skończona.
Tczewska od strony Dąbia
Tczewska od strony Dąbia © strus
W Zdunowie wybrałem dawno nie pokonywany 3 km odcinek leśny Spiderem ,chyba dzisiejszy przejazd był najmniej stresujący a to dzięki dobrej nawierzchni gruntowej ,braku luźnego piachu.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Dąbie,Zdroje,Bukowe,Klęskowo,Dąbie,Wielgowo,