Relaks do Tczewskiej.

Wtorek, 4 lutego 2014 · dodano: 04.02.2014 | Komentarze 4

Miała być spokojna wycieczka terenowa ale gdy jechałem z Lipnika do Kunowa to mordęga po lodzie na początku a później po przejechaniu nad DK 10 nawiany śnieg a przy zakładzie kamieniarskim woda i błoto.

I wtedy zmieniłem plany ,postanowiłem  unikać terenu ,wyjeżdżając z Kunowa na nową cześć szosy było extra -sucho.Za to odcinek z Zieleniewa do Kobylanki  do skrętu na Jęczydół bardzo zły stan DDR ,rowerzyści jadący w przeciwnym kierunku jechali szosą a ja walczyłem z trudnymi warunkami.Zamiast do Płoni jechać przez Jezierzyce wybrałem DK 10 dla lepszego komfortu jazdy i tak zawitałem w Szczecinie.
Jadąc przez Zdunowo zaświeciło mi w głowie że może spróbować pojechać do Sowna ale jak już byłem w Wielgowie postanowiłem jeszcze zobaczyć co tam na przeprawie nad S3 jak idzie robota.Niestety nie dojechałem pod wiadukt bo zaraz za znakiem B-1 zakaz ruchu w obu kierunkach droga była na całej szerokości pokryta lodem i tylne koło zaczęło mnie wyprzedzać i dałem sobie spokój.

Ruszyłem w kierunku powrotnym do ulicy Borsuczej aby dotrzeć do Wiślanej i sprawdzić jak tam droga na Sowno ,okazało się że droga jest cała oblodzona i wybrałem krótszy odcinek jazdy stresowej przez Niedźwiedzia.Trzy kilometrowy odcinek w większości pokonywałem z prędkością poniżej 10 km/h , jedynie fragmenty na których był luźny śnieg dało się jechać szybciej.Przemierzając leśną drogę cały odcinek jechałem w wypiętych butach dla własnego bezpieczeństwa.

Dopiero od kościoła w Niedźwiedziu była szosa czysta ,fragment od Jęczydołu do CPN Morzyczyn pojechałem już szosą a dalej DDR -ką do Stargardu gdzie miałem jeszcze jedną niespodziankę przed podjazdem nad DK 10 między barierkami była bardzo cienka warstwa lodu i obróciło mnie prawie o 180 stopni ale nie upadłem.Podobną trasę pokonywałem 13 grudnia Spiderem ale w czasie prawie pół godziny krótszym.
Stargard,Lipnik,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Płonia,Zdunowo,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Reptowo,Kobylanka,