Maj, 2023

Tour de Miedwie ⛅️

Środa, 17 maja 2023 · dodano: 17.05.2023 | Komentarze 2

Wolny dzień od pracy to trzeba iść na rower,dziś wybrałem rower górski aby zaliczyć rundkę wokół jeziora Miedwie.Gdy wyjeżdżałem termometr pokazywał dziesięć stopni ale najgorszy był północny zimny wiatr który dokuczał mi na 70% trasy,rozpocząłem tak jak wczoraj po pracy do Kluczewa a następnie starymi poradzieckimi drogami na byłym lotnisku docieram do Warnic aby odbić na Dębice w której wjeżdżam na żużlówkę którą jadę do Wierzbna gdzie witają mnie dwa bociany i oczywiście zajeżdżam na jezioro Miedwie jak to zawsze robię.
Na poradzieckim lotnisku w Kluczewie
Wierzbno i bocian numer 2 © strus
Wierzbno - molo
Wierzbno - molo © strus
Z Wierzbna kieruję się do DW106 przez Grędziec i po zaliczeniu Okunicy odbijam na Ryszewo i zaczynam walkę z zimnym północnym wiatrem aż do Kobylanki.W Ryszewie zajechałem do ruin kościoła i okazało się że trwają przygotowania do remontu tego kościołka.
RYSZEWO (niem.Gross Rischow) Ruina kościoła z XVw.
RYSZEWO (niem.Gross Rischow) Ruina kościoła z XVw. © strus
Z Ryszewa ruszam przez Turze i Młyny na Giżyn w którym jest przez wioskę nowa droga i po zaliczeniu dwóch starych kamiennych mostów z 1875 i 1872 roku wjeżdżam na drogę z płyt jumbo i jadę do Komorówka.
TURZE (niem.Horst) Pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej. © strus
Zabytkowy most kamienny z 1875 roku w Giżynie.
Zabytkowy most kamienny z 1875 roku w Giżynie. © strus
Płytówka do Komorówka
Płytówka do Komorówka © strus
Na niektórych fragmentach drogi do Komorówka było ciasno przez gałęzie ale za to płyty w miarę równe i można było szybko jechać,gdy dojechałem do Dębiny postanowiłem że zaliczę kolejny odcinek drogi z płyt jumbo do Żelewa którego dawno nie pokonywałem i okazał się super poza ostatnim dziesięcioma metrami i oczywiście zajeżdżam nad jezioro Miedwie.
Rzeka Płonia w kierunku szczecina
Rzeka Płonia w kierunku szczecina © strus
Jezioro Miedwie w Żelewie
Jezioro Miedwie w Żelewie © strus

Z Żelewa przez Nieznań docieram do Rekowa i kieruję się do ścięzki rowerowej w Bielkowie którą jadę do Kobylanki i od razu odbijam w las aby wyjechać na 500 m przez Jęczydółem i ponownie wjechać w las wzdłuż jeziora i wjechać na promenadzie w Morzyczynie.
Leśna droga wzdłuz jeziora do Morzyczyna
Leśna droga wzdłuż jeziora do Morzyczyna © strus
Morzyczyn - jezioro Miedwie
Morzyczyn - jezioro Miedwie © strus
Przejeżdżam promenadę i wyjeżdżam na DDR-kę w Zieleniewie którą jadę już prosto do Stargardu

Stargard,Kluczewo,Warnice,Dębica,Wierzbno,Grędziec,Okunica,Ryszewo,Turze,Młyny,Giżyn,Komorówko,Dębina,Żelewo,Nieznań,
Rekowo,Bielkowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Tour de Miedwie ⛅️

50-tka po pracy ☁️

Wtorek, 16 maja 2023 · dodano: 16.05.2023 | Komentarze 4

Sobotnia pięćdziesiątka po pracy nie doszła do skutku aż dopiero dziś miałem czas na rower  więc co w sobotę miało być przejechane z małżonką dopiero dziś zostało zaliczone ale solo po prawie standardowej trasie zaczynając od dojazdu do Kluczewa gdzie skierowałem się przez Golczewo i Skalin w kierunku Zieleniewa gdzie odbiłem na Cisewo przez Miedwiecko i zaliczyłem pierwszy szlaban a w Cisewie "szufladę" do Wielichówka.
Szlaban w Miedwiecku
Szlaban w Miedwiecku © strus
Po "szufladzie" jadę do Reptowa gdzie musiałem po drodze odstać przy kolejnym szlabanie a następnie jadę do Motańca najkrótszą drogą gdzie wjeżdżam na ścieżkę rowerową którą jadę prosto do Stargardu zaczynając od Kobylanki a kończąc na Lipniku.
W drodze do Reptowa
W drodze do Reptowa © strus
Szlaban nr 2
Szlaban nr 2 © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchlą,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,
Reptowo,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: 50-tka po pracy ☁️

Pierwsza setka ☀️

Piątek, 12 maja 2023 · dodano: 12.05.2023 | Komentarze 5

Po czterech drugich zmianach gdzie była super pogoda w końcu mogłem wyjechać ale zanim to zrobiłem to rano zakupy na weekend i przegląd trzech rowerów i w końcu zmieniłem dętkę w szosie i nią dziś pojechałem ale dlatego że wyruszyłem po trzynastej a chciałem w końcu zaliczyć setkę ale nie miałem pomysłu na trasę więc zacząłem od dojazdu do DDR-ki na oś.pyrzyckim a nią przez Kluczewo do Golczewa gdzie odbijam na Skalin i kieruję się do drugiej dziś DDR-ki w Zieleniewie którą pojadę do Bielkowa gdzie wjadę na DW 120 do Kołbacza a po drodze w Kobylance zrobiłem zakupy na cała setkę a wokół wszędzie żółto od rzepaku i można by robić co chwila jakieś fotki.W Kołbaczu zanim odbiłem na Śmierdnicę zaliczyłem małe kółeczko do Starego Czarnowa przez Dębinę a powrót do Kołbacza przez DW119
Widok z kładki nad DW 119 w Starym Czarnowie na rzepak
Widok z kładki nad DW 119 w Starym Czarnowie na rzepak © strus

W Śmierdnicy gdy skończyła się ścieżka rowerowa wjechałem na DW 119 ponownie ale straszny ruch na niej panował więc odbiłem w Stepową i skierowałem się do Trzcinowej na DDR-kę 20A którą dojechałem do Kijewka.
Koniec DDR-ki w Śmierdnicy
Koniec DDR-ki w Śmierdnicy © strus
Szutrowy odcinek DDR-ki 20A [1 km]
Szutrowy odcinek DDR-ki 20A [1 km] © strus
Na Dąbskiej pojechałem do ronda Reagana i odbiłem na DDR-kę na Łubinowej w kierunku Dąbia i się jechało kiepsko bo duży tłok na ścieżce pieszych chodź obok jest chodnik. Udało mi się nie zaliczyć pauzy na Wiosennej przed przejazdem kolejowym ale za to od kościoła do momentu gdy zjechałem na Tczewską ruch w ślimaczym tempie, w końcu piątek.
Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Szczecinie Dąbiu
Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Szczecinie Dąbiu © strus
Tczewską docieram do kładki nad A6 i jadę do drogi w Zdunowie przez Wielgowo którą dojeżdżam do Niedźwiedzia i gdy spojrzałem na licznik wiedziałem że będę musiał poszukać po drodze kilka kilometrów aby na mecie była setka więc na początek wydłużam przejazd do Reptowo przez Motaniec a gdy docieram do Cisewa zaliczam "szufladę" do Wielichówka i kieruję się do ścieżki rowerowej w Zieleniewie przez Miedwiecko a nią już prosto do domu.weekend w pracy ale jutro chyba się znajdzie czas na pięćdziesiątkę po pracy i to z małżonką .
Wjazd na wiadut nad A6 w Dąbiu
Wjazd na wiadukt nad A6 w Dąbiu © strus

Stargard,Kluczewo,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz,Dębina,
Stare Czarnowo,DW119,Kołbacz,Śmierdnica,Płonia,Kijewko,Bukowe,Majowe,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałęga,
Motaniec,Reptowo,Cisewo,Wielichówko,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A: Pierwsza setka ☀️

• Kalorie 1991kcal

Niedziela z małżonką

Niedziela, 7 maja 2023 · dodano: 07.05.2023 | Komentarze 4

Piękna pogoda chodź wiaterek zimny i zdecydowanie za późno wyjechaliśmy bo prawie o trzynastej a na siedemnastą byliśmy umówieni więc spokojnie mogliśmy zaliczyć rundkę którą rozpoczęliśmy od dojazdu do nowego odcinka  DDR-ki przy Barnima a nią do Golczewa przez Giżynek gdzie odbiliśmy na Skalin a następnie dojechaliśmy do ścieżki rowerowej w Zieleniewie zaliczając po drodze Wierzchląd i Kunowo a po drodze duża ilość mijanych rowerzystów w tym dużo grupek rodzinnych.
Iwonka w rzepaku
Iwonka w rzepaku © strus
Gdy przed nami na DDR-ce w Zieleniewie zobaczyliśmy tłumy na rowerach odbiliśmy na Miedwiecko a następnie przez Cisewo dotarliśmy do terenowej drogi w Wielichówku i skierowaliśmy się do dojazdu pożarowego 32 którym dojechaliśmy do Reptowa a po drodze Iwonka po testowała mój rower o rozmiarze XL.
Wielichówko - wjazd na polną drogę
Wielichówko - wjazd na polną drogę © strus
Test dużego roweru przez małą kobietkę
Test dużego roweru przez małą kobietkę © strus
Dojazd pożarowy 32 w kierunku Reptowa
Dojazd pożarowy 32 w kierunku Reptowa © strus
Z Reptowa dotarliśmy do Kobylanki gdzie Iwonka poprosiła o przerwę a ja w tym czasie zaliczyłem solo cztery kilometry jadąc do Motańca a wracam do Kobylanki skrótem pod S10 aby odebrać małżonkę i razem wjeżdżamy na DDR-kę w Kobylance i wracamy do Stargardu.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Skalin,Wierzchląd,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,DP32,Reptowo,
Kobylanka,Motaniec,Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A : Niedziela z małżonką
Kategoria REKREACJA, RODZINNA

50-tka po pracy ⛅️

Piątek, 5 maja 2023 · dodano: 05.05.2023 | Komentarze 0

Pogodę bez opadów trzeba wykorzystać i ponownie wybrałem mtb aby pojechać do ścieżki rowerowej na Żarowo delikatnie wydłużoną drogą a następnie odbiłem na Lubowo aby dojechać przez Rogowo do Poczernina a tam skierowałem się w las i wyjechałem na wiadukt nad DW 142 i miałem pojechać do Sowna ale wylądowałem w miejscu wypoczynku dla turystów przy DP 18 [rowerostrada] i wymyśliłem że zaliczę ją jako "szufladę" do Bącznika.
Iglica pospolita (Erodium cicutarium) w Poczerninie
Iglica pospolita (Erodium cicutarium) w Poczerninie © strus
Miejsce odpoczynku turystów przy DP 18
Miejsce odpoczynku turystów przy DP 18 © strus
Dojazd pożaowy 18 w kierunku Bącznika
Dojazd pożarowy 18 w kierunku Bącznika © strus
Bącznik (niem.Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego na Wisełce
Bącznik (niem.Dieckmühl) Ruiny młyna wodnego na Wisełce © strus
Na liczniku 25 km więc wracam ta samą drogą do DW 141 gdzie odbijam na DW 142 i po chwili ponownie wjeżdżam na terenowe drogi prowadzące do Poczernina a dalej do Lubowa drogą którą dziś już jechałem a na Koniec odbijam do Klępina i wracam do Stargardu przez Mokrzycę a jutro pewnie pauza bo zapowiadają całodzienne opady deszczu.
W kierunku Poczernina
W kierunku Poczernina © strus

Wjazd do Klępina od strony Lubowa
Wjazd do Klępina od strony Lubowa © strus

Stargard,Żarowo,Rogowo,Poczernin,DW141,DP18,Bącznik,DP18,DW142,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Klępino,Mokrzyca,Stargard.
M A P K A :50-tka po pracy ⛅️

50-tka po pracy ☁️terenowo

Czwartek, 4 maja 2023 · dodano: 04.05.2023 | Komentarze 2

W końcu po pracy mogę bez obaw wyruszyć na pięćdziesiątkę po pracy a że nie miałem czasu doprowadzić do użyteczności szosówki dziś wyruszyłem mtb i po 2,5 km wjeżdżam na "płytówkę" do Klępina a następnie "dziurawką" docieram do Małkocina aby skierować się do Warchlinka przez Siwkowo.
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Zabytkowy dwór z pocz. XIX w.
MAŁKOCIN (niem.Mulkenthin) Zabytkowy dwór z pocz. XIX w. © strus

Na końcu Warchlinka nie ma już polnej drogi do dojazdu pożarowego 27 więc trzeba skorzystać ze starej chodź już wyjeżdżonej drogi z której zrezygnował jakiś biker bo zawrócił a ja wyjechałem dopiero z lasu na chwilę na DW 141 i po kilkudziesięciu metrach  odbijam na wiadukt nad DW 142 i kieruję się leśnymi ścieżkami w kierunku Sowna aby tam wjechać na DP 32 którym dojechałem do Reptowa.
W drodze do DP 27
W drodze do DP 27 © strus
DP 27 w kierunku DW 141
DP 27 w kierunku DW 141 © strus
DP 32 w kierunku Reptowa
DP 32 w kierunku Reptowa © strus
Będąc w Reptowie wiedziałem że standardowy powrót przez Cisewo do Zieleniewa nie dam 50 km i dlatego odbijam na Kunowo i zaliczam ten sam odcinek drogi co wczoraj rozpoczynałem swoją rundkę czyli 3km szutrów i polnej drogi aby wyjechać przy wiadukcie w okolicy S10 i powrót do Stargardu przez Giżynek.
Konik w drodze do Cisewa
Konik w drodze do Cisewa © strus
Droga techniczna wzdłuż S10
Droga techniczna wzdłuż S10 © strus

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlinko,DP27,DW141,Sowno,DP32,Reptowo,Cisewo,DP36,
Miedwiecko,Zieleniewo,Kunowo,Nowe Kunowo,Golczewo,Giżynek,Stargard.
M A P K A : 50-tka po pracy ☁️

Zakończenie majówki ⛅️

Środa, 3 maja 2023 · dodano: 03.05.2023 | Komentarze 3

Od ponad siedemnastu lat jestem częstym weekendowym turystom w Świnoujściu i mimo że jest drogo to nigdy nie widziałem takiej ilości ludzi jak w ten weekend majowy ,byliśmy cztery dni i w każdej miejscowości tłumy nawet w Kamminke [Świnoujście,Międzyzdroje,Ahlbeck] a jeden dzień zostawiłem sobie na rower i inne sprawy.Wybrałem MTB i ruszyłem pod S10 przed Golczewem jadąc tam przez Giżynek gdzie odbiłem na żużlówkę i drogę techniczną aby dojechać do Kunowa.
Dzień flagi w Świnoujściu
Dzień flagi w Świnoujściu © strus
Żużlówka do Kunowa
Żużlówka do Kunowa © strus
Z Kunowa jadę do Zieleniewa i kieruję się do Wielichówka przez Miedwiecko i Cisewo aby tam wjechać w las i skierować się do dojazdu pożarowego numer 40 a nim przemierzam leśne drogi aby odbić na DP24 i nią dotrzeć do Wielgowa przy przejeździe kolejowym.
Dojazd pożarowy 24 w kierunku Wielgowa
Dojazd pożarowy 24 w kierunku Wielgowa © strus
Dziś udało się przejechać w Zdunowie bez oczekiwania przed szlabanem i skierowałem się do kolejnej pożarówki tym razem o numerze 45 i dojechałem nią do "szutrówki" łączącej prawobrzeże Szczecina z Niedźwiedziem a dalej udałem się do Reptowa aby ponownie zaliczyć budowaną drogę wraz z DDR-ką z Reptowa bezpośredni do Morzyczyna.

Budowa drogi i DDR-ki do Morzyczyna z Reptowa
Budowa drogi i DDR-ki do Morzyczyna z Reptowa © strus
W Morzyczynie wjeżdżam na DDR-kę aby przez Zieleniewo i Lipnik wrócić już do domu i tak minęły wolne dni od pracy a było ich pięć.

Stargard,Giżynek,Golczewo,Nowe Kunwo ,Kunowo,Zieleniewo,Miedwiecko,DP36,Cisewo,Wielichówko,DP40,DP24,Wielgowo,Zdunowo,