Listopad, 2017

Wtorek, 7 listopada 2017 · dodano: 07.11.2017 | Komentarze 4

Słoneczny bez wieczny dzień trzeba było wykorzystać do zaliczenia klasycznej pięćdziesiątki po pracy chodź tym razem nie po gminie Kobylanka tylko w okolicach Sowna i remontowanej "Chociwelki" i tak o trzynastej wyruszyłem do Sowna wydłużoną drogą przez Poczernin a następnie docieram do DW 142 przy wiadukcie na Strumiany ale dzisiejszego dnia droga na Wielgowo była szczelnie zastawiona sprzętem ciężkim to dlatego pojechałem za Strumiany odbijając w las przy parkingu bo droga była w bardzo dobrym stanie lecz daleko nie dojechałem bo na drodze stało ogrodzenie którego nie mogłem pokonać przez bardzo śliską drewnianą drabinę.
Droga za Poczerninem w kierunku Sowna
Droga za Poczerninem w kierunku Sowna © strus
Koniec leśnej drogi
Koniec leśnej drogi © strus
Gdy nie sforsowałem ogrodzenia postanowiłem wrócić do Sowna i skierować się na wcześniej wyasfaltowaną DW 142 i nią pojechać
a następnie odbić na Poczernin i wcześniej pokonanym odcinkiem drogi wrócić do Żarowa.W Lubowie gdy sprawdziłem stan licznika okazało się że będzie mi brakowało około 3 km do pięćdziesiątki więc zacząłem szukać brakujących metrów.
Rozlana Ina w okolicy Sowna
Rozlana Ina w okolicy Sowna © strus
Okolice Poczernina
Okolice Poczernina © strus
Pojechałem do końca Żarowa gdzie zawróciłem i wróciłem na DDR-kę do Stargardu a tam mini rundka po mieście i dystans zaliczony.
Stargard,Żarowo,Lubowo,Rogowo,Poczernin,Sowno,Strumiany,Sowno,Poczernin,Rogowo,Lubowo,Żarowo,Stargard.
M A P K A :

Suchań przez Dobrzany.

Poniedziałek, 6 listopada 2017 · dodano: 06.11.2017 | Komentarze 4

Zostawiasz sprzęt sprawny przychodzisz kolejny raz i nie możesz użyć jak ja tego nie lubię!!!!! Dwie usterki usunąłem i wyregulowałem napęd ale musiałem jeszcze iść do sklepu po obejmę siodła - zamykacz i z godzinnym opóźnieniem wyruszyłem i wiedziałem że do piętnastej nie uda mi się zaliczyć 100km .Tym razem wyruszyłem na wschodnie tereny od Stargardu kierując się na początku do Dobrzan przez Marianowo i Kępno.Odcinek DK 20 to jazda w stresie przez duże ilości aut przede wszystkim ciężarowych ,dlatego odbiłem na Ulikowo .Jadąc przez Dobrzany jakoś się zamyśliłem i nie odbiłem na Dolice gdzie jest wyremontowana cerkiew prawosławna i wylądowałem w Ognicy.
Ognica (niem.Stolzenhagen) Kościół filialny p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła z 1600 r © strus
W Ognicy spojrzałem na mapkę i wybrałem kierunek na Suchań zaliczając po drodze trzy wioski zaczynając od Sierakowa a kończąc
w Tarnowie.W Sierakowie przeoczyłem już po raz drugi bo tyle razu tu byłem pomnik poświęcony mieszkańcom wsi poległym w I wojnie światowej mimo że widziałem w lesie jakiś cmentarzyk.
Sierakowo (niem.Alt Heide) Przy drodze znajduje się kamień z napisami i datą 1936 © strus
Modrzewo (niem.Moderow)  Kościół filialny p.w. Matki Bożej Różańcowej z 1825 r
Modrzewo (niem.Moderow) Kościół filialny p.w. Matki Bożej Różańcowej z 1825 r © strus
Droga po zjechaniu z głównej prowadzącej do Wapnicy to wielka tragedia ja takie nawierzchnie nazywam "puzzle" i tak do samego Suchania a później 2,5 km stresu na maksa przez jazdę po DK 10 bo gruntowa droga do Sadłowa była zalana cała wodą i z dużymi ilościami błota .
Suchań (niem.Zachan) Zegar na rynku
Suchań (niem.Zachan) Zegar na rynku © strus
Suchań (niem.Zachan) Kościół parafialny p.w. MB Nieustającej Pomocy wzniesiony w latach 1491 – 1492 r © strus
Po zaliczeniu stresogennej krajówki odbiłem na Brudzewice  przez Słodkówko  które przywitało mnie promieniami słońca które towarzyszyło mi do samego Stargardu.
Słodkówko (niem.Klein Schlatikow) Kościół filialny p.w. MB Szkaplerznej z ok. 1470 r © strus
Brudzewice (niem.Brusewitz ) Nagrobek
Brudzewice (niem.Brusewitz ) Nagrobek © strus
Z Brudzewic do Pęzino to kolejny odcinek dzisiejszej trasy typu "puzzle" i jeszcze przejazd po "serze szwajcarskim" w Trzebiatowie a następnie drogą z płyt jumbo kieruję się do Sułkowa żeby przez Ulikowo Kolonie pojechać do Strachocina.
Trzebiatów (niem.Treptow)  Dwór  zbudowany w 1858 roku w stylu północnego neoklasycyzmu z elementami neorenesansu
Trzebiatów (niem.Treptow) Dwór zbudowany w 1858 roku w stylu północnego neoklasycyzmu z elementami neorenesansu © strus
Okolice Sułkowa
Okolice Sułkowa © strus
Gdy zawitał na DDR-ce wzdłuż DK 20 w Strachocinie zdziwiłem się że na drodze trwało frezowanie szosy chodź była w dobrym stanie
w porównaniu do innych dróg w okolicy.
Stargard,Kiczarowo,Ulikowo,Pęzino,Czarnkowo,Marianowo,Wiechowo,Kępno,Dobrzany,Ognica,Sierakowo,Modrzewo,Tarnowo,Suchań,
Słodkówko,Brudzewice,Pęzino,Trzebiatów,Tychowo Kolonia,Sułkowo,Ulikowo Kolonia ,Strachocin,Stargard.
MAPKA: Suchań przez Dobrzany

Piątek, 3 listopada 2017 · dodano: 03.11.2017 | Komentarze 3

Prawie miesiąc nie siedziałem na Speeder-ze więc dla odmiany dziś po pracy na rundkę do gminy Kobylanka wybrałem się tym rowerem zaczynając od dojazdu do DDR-ki na Żarowo a następnie przez Grzędzice udałem się do kolejnej ścieżki rowerowej zaczynając jazdę na nie od LIpnika.a kończąc w Motańcu.
Jesienna DDR-ka w Zieleniewie
Jesienna DDR-ka w Zieleniewie © strus
Z Motańca skierowałem się wydłużoną drogą przez Niedźwiedź i Reptowo do końca szosy w Cisewie gdzie zawróciłem i udałem się w drogę powrotną do DDR-ki w Kobylance.
Koniec szosy w Cisewie
Koniec szosy w Cisewie © strus
Grzybek przydrożny
Grzybek przydrożny © strus
Gdy już zawitałem na ścieżce rowerowej pojechałem prosto do domu na obiad a dziś krótki opis bo za chwilę wyruszam do optyka.
Stargard,Żarowo,Grzedzice,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Reptowo,Cisewo,Reptowo,
Kobylanka,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.
M A P K A :

Listopadowy wypad.

Czwartek, 2 listopada 2017 · dodano: 02.11.2017 | Komentarze 3

Poranek spędziłem z małżonka a gdy ona zaczęła przygotowania na drugą zmianę do pracy ja się ubrałem w ciuchy na rower i przed trzynastą ruszyłem ku DDR-ce prowadzącej do Motańca a następnie do Niedźwiedzia żeby ta główną leśną drogą kieruję się do Zdunowa a przeważnie jadę tą z prawej strony z poniższego zdjęcia.
Leśna droga do Zdunowa
Leśna droga do Zdunowa © strus

Normalnie tą drogą nie jeżdżę dlatego że przeważnie jest na nie piach w dużych ilościach ale po ostatnich opadach miałem nadzieję że będzie OK niestety tak nie było bo była masa wody i trzeba było jechać slalomem.Gdy dotarłem do szosy pojechałem nią aż do remontowanej DW 142 żeby zobaczyć jak tam remont.Ulica Borowa  dojazdowa do "Chociwelki" to ser szwajcarski a dziś jeszcze zalany wodą że jechałem na otwartym amortyzatorze.
Remontowana DW 142 w okolicy Wielgowa
Remontowana DW 142 w okolicy Wielgowa © strus

Droga do wiaduktu na Strumiany to bajka poza odcinkiem 1,7km na którym jeszcze nie ma nowego asfaltu ,później musiałem zajechać
do Sowna bo w okolicy krzyżówki na Strumiany nie mogłem jechać nadal DW 142 dopiero na krzyżówce z DW 141 wróciłem na "Chociwelkę" i dojechałem do kolejnego remontowanego wiaduktu w Siwkowie gdzie mnie nie puszczoną na kolejny odcinek remontowanej drogi więc byłem zmuszony skierować się na Klępino przez Małkocin.
Sweet focia
Sweet focia © strus
W Klępinie sprawdziłem godzinę i postanowiłem pokręcić jeszcze parę kilometrów najpierw pojechałem do Lubowo i to był błąd bo był to najgorszy odcinek drogi gruntowej dzisiejszego dnia gdzie byłem zmuszony dwa razy poprowadzić rower po polu bo nie było możliwości jechać drogą a następnie skierowałem się do DDR-ki w Lipniku przez Grzędzice.Jadąc ulicą Przemysłową spotkałem biegającego kolegę Leszka który od wielu lat jest na emeryturze i trochę sobie porozmawialiśmy aż mi się zimno zrobiło i wtedy szybko do domu.
Stargard,Lipnik,Zieleniewo,Morzyczyn,Kobylanka,Motaniec,Kałęga,Niedźwiedź,Zdunowo,Wielgowo,DW142,Sowno,Siwkowo,Małkocin,