Gartz (Oder) - Gardziec Odrzański

Wtorek, 25 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 2

Jak zwykle zasiedziałem się przy kompie i ruszyłem chwilę po 11 -tej.Postanowiłem dotrzeć do Gryfina jak najkrótszą drogą przez Szczecińską i z pominięciem Kobylanki ,gdy dotarłem do mostu okazało się że byłem 2 km wcześniej.Gdy wyruszałem miałem ochotę dojechać do Schwedt (Oder) ale około 14 -tej miałem telefon od małżonki z zapytaniem czy pamiętam że dziś mamy razem wyjść ok.17.00.Oczywiście zapomniałem i musiałem skrócić swoją wycieczkę i odłożyć na inny termin.Gdy dotarłem do Mescherin skręciłem od razu w lewo i ścieżką rowerową udałem się do Gartz (Oder).
Wyjazd z Mescherin do Gartz (Oder) © strus

Ścieżka prowadzi cały czas przez las w którym jedyną interwencją ludzi jest sprzątanie jej.Kostka idealnie ułożona ,ale bałem się szybko jechać bo było mokro i na początku leżały liście później natrafiłem na trzy osoby sprzątające liście i dotarłem do Gartz (Oder).Na fotce poniżej budynek gdzie znajdowała się fabryka tytoniu - dzisiaj mieszkania i mała restauracyjka.
Gartz (Oder). © strus

Na kolejnym zdjęciu możemy podziwiać Ratusz Miejski i Stettiner Tor [Brama Szczecińska]
Gartz (Oder) © strus

Po niżej kościół św Stefana zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku w stylu gotyckim, murowany. Zniszczony w 1945 r., zachowany chór i transept. Pozostawiony w formie trwałej ruiny oraz z prawej wieżyczka na murach obronnych.

Na koniec fotka na której jest ulica w Gartz (Oder)po remoncie ,ścieżka rowerowa między Mescherin a Gartz (Oder) oraz przy wyjeździe z miasta moja bryka.
Gartz (Oder) © strus

Wyjazd z miasta drogą nr 2 ,kierunek Szczecin niestety bruk przez pewien czas ale znośny.Dojazd do krzyżówki z drogą 113 w prawo na Gryfino z przejazdem przez Staffelde.dalej ta samą drogą do domu.
Trasa:Stargard ,Lipnik ,Zieleniewo ,Morzyczyn,Jęczydół,Bielkowo,Nieznań,Kołbacz ,Stare Czarnowo ,Glinna,Kartno,Żelisławiec,Gardno,Wełtyń,Gryfino,Mescherin,Gartz (Oder),Staffelde ,Mescherin,Gryfino,Wełtyń,Gardno,Żelisławiec,Kartno,Glinna,Stare Czarnowo,Kołbacz,Nieznań,Bielkowo,Jęczydól,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.