Goleniów-Lubczyna-Dąbie

Środa, 8 września 2021 · dodano: 08.09.2021 | Komentarze 2

Letnia pogoda dzień wolny od pracy więc rano na zakupy ,przygotowanie obiadu i na rower gdzie pierwszym celem jest Goleniów a zaczynam od ścieżki rowerowej na Żarowo a następnie krótszą drogą do Sowna przez Smogolice i dojazd do DW 141 którą docieram do Przemocza a po drodze od Sowna mija sporo grzybiarzy i przy drodze widzę kilka kani.
Sowno Wita
Sowno Wita © strus
Przemocze zaprasza na dożynki
Przemocze zaprasza na dożynki © strus
DW 141 odbija na Maszewo a ja jadę prosto na Goleniów w którym chcę zajrzeć do sklepu Trek-a czy mają może na stanie jakiś rower dla mojej Iwonki a docieram do niego jadąc przez Tarnowiec,Tarnówko i Podańsko w którym zakończono remont uroczego kościółka a sklep okazało się że ma przerwę urlopową do 17 września.
PODAŃSKO (niem.Puddenzig)Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w.
PODAŃSKO (niem.Puddenzig)Kościół filialny p.w. św. Stanisława Kostki z XVIII w. © strus
Drugim celem dzisiejszej rundki była Lubczyna do której z Goleniowa prowadzi bezpośrednio DDR-ka ale ja jadę delikatnie wydłużoną drogą przez Domastryjewo aby wjechać na ścieżkę rowerową którą jadę do Smolna a tam znowu wybieram delikatnie dłuższy wariant dojazdu na jezioro Dąbie przez Kępy Lubczyńskie i Borzysławiec i zanim zawitam nad jezioro zakupy w sklepie i drobny posiłek na drugą pięćdziesiątkę.
DDR-ka do Smolna
DDR-ka do Smolna © strus
Marina w Lubczynie
Marina w Lubczynie © strus
Po krótkiej wizycie nad jeziorem pozostaje dojechać do Pucic bo kiepskiej szosie a później przez Załom dotrzeć do ronda w Dąbiu i zjechać w kierunku węzła Dąbie ,wszystko szło dobrze do póki nie opuściłem Załomia gdzie nagle wszystkie auta stały w miejscu i 1700 m jechałem ze dwadzieścia minut ,później dzięki uprzejmemu motocykliście który mnie holował gdy z naprzeciwka nic nie jechało do ronda szybciej to poszło a tam ruchem sterowała Policja a korek był do węzła Dąbie ale tam już się jechało i okazało się że pod wiaduktem był wypadek.
Korek w stronę Dąbia
Korek w stronę Dąbia © strus
Wypadek na A6,węzeł Dąbie.
Wypadek na A6,węzeł Dąbie. © strus
Pod wiaduktem tez stało auto a ja jadę przez Wielgowo do Zdunowa gdzie wjeżdżam na trasę pięćdziesiątki po pracy i gdy już zaliczyłem Niedźwiedź jadę wydłużona drogą do Reptowa przez Motaniec bo seki nie będzie gdy pojadę prosto a dalej do Zieleniewa na ścięzkę rowerową przez Cisewo i Miedwiecko i okazało się że zabraknie kilometr więc w Lipniku zaliczam małą "szufladkę" i przy okazji odkryłem budowę drogi i mam nadzieję że doprowadzi mnie do wiaduktu nad S10 którym można dojechać do Kunowa ale nie na wąskich oponkach.
Budowa drogi w Lipniku
Budowa drogi w Lipniku © strus
Wracam na DDR-kę w Lipniku i kieruje się do domu a po drodze zahaczam jeszcze o paczkomat a prognozy na kolejne dwa dni są letnie więc po pracy będzie trzeba zaliczyć swoje 50 km.

Stargard,Żarowo,Smogolice,Sowno,Przemocze,Tarnowiec,Tarnówko,Podańsko,Goleniów,Domastryjewo,Łozienica,Smolno,Kępy Lubczyńskie,Borzysławiec,
Lubczyna,Czarna Łąka,Pucice,Załom,Dąbie,Wielgowo,Zdunowo,Niedźwiedź,Kałega,Motaniec,Reptowo,Cisewo,DP36,Miedwiecko,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.