Kőnig Quelle - Królewskie źródło.

Wtorek, 14 maja 2019 · dodano: 14.05.2019 | Komentarze 4

Wolny dzień w tygodniu którym małżonka pracuje na drugą zmianę trzeba wykorzystać mimo że po porannych zakupach czułem że dziś przez ten bardzo chłodny wiatr łatwo nie będzie,prognozy były że wiać w porywach ma do 50 km/h co od początku trasy odczułem zaczynając od skrótu do Klępina a następnie jadę przez Małkocin i Siwkowo do Warchlina aby tam polno-leśna droga dotrzeć do Dąbrownicy gdzie na zdjęciu widać jak dziś wiało - brzoza.
Siwkowo - Tamaryszek drobnokwiatowy
Siwkowo - Tamaryszek drobnokwiatowy © strus
Drogą Warchlino - Dąbrowica
Drogą Warchlino - Dąbrowica © strus
Jak ostatnim razem gdy jechałem ta drogą kieruje się do Danowa zaliczając trzy wioski i nadal walcząc ze złymi warunkami wietrznymi,chwilami nawet w palce dłoni było mi zimno w momentach gdy było pochmurno i wzmagał się wiatr.
ROŻNOWO NOWOGARDZKIE (niem.Rosenow) Kościół parafialny p.w. św. Antoniego, XV/XVI w. © strus

W Danowie odbijam w kierunku Goleniowa ale nie jadę najkrótszą drogą bo w planach było źródełko o którym ostatnim razem gdy byłem w tej okolicy zapomniałem.wjeżdżam na chwile na DDR-kę prowadzącą do Goleniowa w Podańsku ale po krótkim pobycie odbijam na żużlową drogę która poprowadzi mnie do miejscowości Zabród.

Kolega w Podańsku
Kolega w Podańsku © strus
Żużlówka Podańsko - Zabród
Żużlówka Podańsko - Zabród © strus
Po krótkim odcinku na dziurawym asfalcie wjeżdżam w las w poszukiwaniu źródełka co okazało się bardzo proste ale droga którą jechałem była z duża ilością wystających korzeni i leżały na niej połamane gałęzie.Nie potrzebnie wjechałem w tym miejscu w las bo zobaczyłem strzałkę z napisem ŹRÓDEŁKO a chciałem to zrobić dalej.

Kőnig Quelle - Królewskie źródło
Kőnig Quelle - Królewskie źródło © strus
Kőnig Quelle
Kőnig Quelle © strus
Od źródełka do Goleniowa jadę malowniczą drogą wzdłuż rzeki Iny którą polecam wszystkim a na pewno wędkarzom.Gdy pojawiłem się w Goleniowie mogłem do Lubczyny jechać wyłącznie DDR-ką ale zrobiłem to dopiero od ulicy Nowej prowadzącej do strefy przemysłowej.

I od tego momentu po przejechaniu 40-stu kilometrów mogłem odpocząć od walki z wiatrem i od dziur na szosach bo jadąc do Lubczyny to sama przyjemność korzystania z idealnie równej ścieżki rowerowej.W Lubczynie robię zakupy i małą przerwę na posiłek.
Pauza w Lubczynie
Pauza w Lubczynie © strus
Plaż w Lubczynie
Plaż w Lubczynie © strus
Gdy zajechałem po przerwie na plażę to jak poczułem ostre dmuchanie od razu odechciało mi się jazdy DDR-ka po wale przeciwpowodziowym wzdłuż jeziora Dąbie jak to ostatnim razem zrobiłem a dziś do Załomia pojechałem szosą zaliczając Czarną Łąke i Pucice. Z Załomia obieram kierunek na Wielgowo leśnymi drogami po których ciężko się jechało przez nawierzchnie typu tara zrobioną przez ciężkie ciągniki wożące beczki z woda na budowę S3,mijałem takie dwie po drodze do S3.
Budowa S3
Budowa S3 © strus
Zjeżdżam z nad S3 i mijam kolejny ciągnik z beczką ,gdy dojechałem do dojazdu pożarowego 43 wybieram go mimo że to dłuższa droga do Wielgowa ale lepsza nawierzchnia.Zanim dotrę do nowej drogi prowadzącej do Niedźwiedzia jadę z Wielgowa do Płoni przez Sławociesze z przymusowym odstanie przed przejazdem kolejowym.
Droga Zdunowo-Niedźwiedź
Droga Zdunowo-Niedźwiedź © strus
Miałem czas do siedemnastej a gdy zameldowałem się w Niedźwiedziu spojrzałem na licznik i postanowiłem żeby na nim dzisiejszy kilometraż miał 100 km.Brakowało po moich obliczeniach gdybym pojechał standardowa droga około 3 km więc pojechałem trochę inaczej. Z Niedźwiedzia do Reptowa wybrałem wydłużoną drogę przez Kałęgę i Motaniec a następnie jadę do Kobylanki żeby na DDR-kę prowadzącą do Stargardu dotrzeć po zaliczeniu Jęczydołu.Od kilku dni ścieżka na odcinku po zaliczeniu wiaduktu nad S10 do Lipnika  jest bardziej bezpieczna bo założono barierki a ja jadę prosto do domu i zadowolony że zaliczyłem setkę bo po pierwszych kilometrach chciałem przejechać chodź 70 km.
Nowe barierki przy DDR=ce do Lipnika
Nowe barierki przy DDR=ce do Lipnika © strus

Stargard,Mokrzyca,Klępino,Małkocin,Siwkowo,Warchlino,Dąbrowica,Rożnowo,Zagórce,Tarnowo,Danowo,Podańsko,
Zabród,Goleniów,Łozienica,Smolno,Lubczyna,Czarna Łąka,Puciec,Załom,Wielgowo,Sławociesze,Płonia,Niedźwiedź,
Kałęga,Motaniec,Reptowo,Kobylanka,Jęczydół,Morzyczyn,Zieleniewo,Lipnik,Stargard.

MAPKA I ZDJĘCIA : Kőnig Quelle - Królewskie źródło.